Luxemburg 2015

Started by Stefan Schout, May 06, 2015, 07:24:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69


Gert

#26
Ik ga dit Hemelvaartweekend naar Eisenbach, Camping Kohnenhoff. Is een uitje met wat andere motorrijders, maar misschien toch ook maar een hengeltje mee.
Een dag vissen kost 8 Euro, en 10 voor een week.

http://www.campingkohnenhof.lu/kohnenhof-nl/activiteiten/vissen

In dit geval denk ik dat met sneep en neusvis hetzelfde wordt bedoeld.
Ik verwacht tenminste niet dat deze er ook zwemmen:



Bone F

Rossie zoals je waarschijnlijk gezien zult hebben is er een goed alternatief voor de camping Dillingerbruck nl. die bij Bollendorf, sta je ook leuk aan de Sure. Ennuh gaat salmonidenseizoen nu wel of niet pas open op 15/6? De Sure bij Bissen is een heel ander verhaal dat is echt een put-and-take rivier.

Stefan Schout

En? Iemand lekker gevangen aan de Sure dit weekend? Ik zat op het stuk tussen bij Reisdorf en ik kan er kort over zijn: ik vond het niet de moeite waard. Had- ik-nou -maar .... ff volgehouden om iets te zoeken in de buurt van Bissen of Bourscheid. Ik ben er langs gereden op weg naar een kasteeltje en zag hele mooie stukken, veel vliegvissers gezien ook. Bij camping  Du Moulin stonden er wel 5 op een rij, 15 mtr ertussen, prcies voor de tent en maar wapperen  ;D ;D :o - dat zal wel wat geweest zijn. :P

Nu moet ik wel zeggen dat ik het idee had dat de rivier aardig hoog stond en erg bruin was van de regen.

Gert

Ik heb zaterdagmiddag lekker gevist op de camping aan de Our. Waden mag niet ivm bescherming van de parelmossel, maar ik had toch geen waadspullen bij me. Had een stuk of 15 alvertjes en 5 kleine forelletjes, allemaal op de droge vlieg.
Niet de moeite voor een speciale vistrip denk ik, maar als je er toch al bent is het wel ff leuk om te zwiepen.

Groet,
Gert

Beertje

Waadverbod?? Is dat voor altijd of een paar weken?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

marc

Op bissen niet echt makkelijk maar voor wie de moeite wil nemen om de manier te zoeken waarop is  wel de nodige sport te beleven.droog vissen valt nu een beetje tegen.
Grt Marc

Gert

Quote from: Beertje on May 18, 2015, 11:03:24
Waadverbod?? Is dat voor altijd of een paar weken?
Ik kreeg als antwoord dat het waadverbod een aantal jaren geleden is ingevoerd, en geldt het hele jaar door, voor de hele Our. Ook zwemmen en kanoën is verboden.
Op de camping wordt daar niet zo zwaar aan getild overigens. Je kent dat wel, kinderen die van die dammetjes maken, en dat wordt gewoon gedoogd. En dat is dan weer gunstig voor ons, vissers want er ontstaan op die manier mooie pooltjes ;)

Stefan Schout

Marc, ik had nog even bij je langs kunnen gaan.  ;)

Maar omdat er zoveel water stond gokte ik dat het ook stroom opwaards niet zo best zo zijn. - wat het vrouwtje overigens wel kon waarderen want het werd kasteeltjes bezoeken etc aangevuld met hier en daar een beetje vissen. Dat is normaal andersom.

Bone F

Dat waadverbod in de Our bestaat in ieder geval al sinds ik er 35 jaar geleden kwam (Rodershausen). Toen was de reden dat de grondeigendommen in het water tot het midden doorliepen, de grens L/D, en die eigenaren dus ook het vis/oeverrecht hadden. Er is geen publiek toegangelijke oever. Vroeger kwam de douane nog al eens "jagen" op overtreders van het waadverbod. Ik moest mij regelmatig verstoppen of maken dat ik weg kwam ;D

Marco B

Dat laatste herken ik ook. De laatste keer dat ik daar viste (zo'n 18 jaar geleden) toen moest ik, naast een visvergunning voor de Our die ik (ik dacht dat ik toen in Bollendorff was) bij de vrouwelijke burgemeester kon kopen, ook een aparte vergunning voor het waden aanschaffen bij een plaatselijk hotel die deze verkocht voor de plaatselijk grondeigenaren. Kostte overigens allebei geen drol.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!