Vliegvissen op karper

Started by Krijn, May 09, 2013, 12:00:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Krijn

Vliegvissen op karper doe ik sinds kort. Fantastische visserij. Ik heb een vraag hieromtrent aan de experts op dit mooie forum:

Mijn tippet (27/100 fluorcarbon) bevestig ik middels twee nail knots aan een Airflo mono leader; het dunste gedeelte knip ik dus af van de mono leader.

De leader bevestig ik met een perfection loop aan mijn vliegvislijn. Is de perfection loop een goede verbinding daar voor? Lus in lus verbinding met de vliegvislijn.
Of is het toch echt beter, lees sterkere verbinding, meer dempende werking, om de mono leader te voorzien van een bimini twist knot. En dan wederom lus in lus verbinding met de vliegvislijn?

Sieger

Hoi Krijn... ik gebruik voor alle lussen een Perfection Loop... Deze wordt (in elk geval in Ierland) ook bij het zalmvissen gebruikt.

De lusverbindingen hebben sowieso al een beetje demping en de hengel doet de rest...

Of het nu perse Fluocarbon moet zijn... ??? Ik gebruik gewoon nylon met een heel hoge treksterkte.

Voor een tippet aan de (tapse) leader gebruik ik een chirurgen knoop... Sneller en makkelijker en volgens mij maakt de knoopsterkte niet veel verschil. Je zou ook een tippetring kunnen gebruiken...

Ga morgen eens kijken of het me gaat lukken er 1 te pakken.... ;)


Sieger

HappyFisherman

Treksterkte... Staat niet op de kaart HAHA! Chirurgenknoop strik ik ook alles mee aan elkaar.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Krijn

Bedankt voor de reacties.  ::goodjob::