Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Arie de Vries

Gisteren forum dag Baggelhuizen, met 6 forellen. Vandaag weer naar Baggel, nu voor de derde werpclinic van de Casting Four van the Kingfisher  ::rij:: ::rij::
Groet, Arie

Raymond

Veel plezier, Arie. Ik ga vandaag de Ardennen in met als doel de forellen hun dag eens goed te verzieken... :D
::wtf::

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

sjoerd

Quote from: jo flyfishing on March 21, 2015, 21:52:45
Nog maar eens de polders in getrokken. Tirade van een een boer omgebogen in een aangenamer gesprek.
3 snoekjes (50 tot 60 cm) gevangen en een 4-tal gemist.
gezicht gloeit een beetje van de wind.

Vertel... wat voor tirade? Het wil nog wel eens helpen als je aan een boer toestemming wilt vragen om op zijn land te vissen, hem daarbij e.e.a. uit te leggen wat vliegvissen is. Hem je vliegendoos met inhoud laat zien(vind iedereen interessant) en uitlegt dat niet alle water vliegviswater is en dat de sloten op zijn land ideaal water is voor de vlieg. Met stroop vang je altijd nog meer vliegen dan met azijn..... ::goodjob::

jo flyfishing

Inderdaad. Eerst toestemming vragen. Heb ook niet gezegd dat het een onterechte tirade was.
Niet altijd evident als je ergens staat en dan een km terug moet lopen, vragen, en dan terug om te vissen.
Hoe doen jullie dat? op voorhand?

Toch als vriendelijk uit elkaar gegaan.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Vanmiddag even ruim 3 uurtjes een zonnetje gepakt op het OVM mét resultaat ;)
Bows vs Bones 3-4
Eens kijken of er wat opnames geslaagd zijn, moest weer erg wennen aan de GoPro weer, hoorde de piepjes erg slecht door de wind met aanzetten :'(
lampjes e.d had ik uit gezet, dus kon ook niet checken of de opname liep, vooral van een 55'er lady Bow had het mooi geweest, die ging meermaals skyhigh :P
Alles op de intermediate lijn met 1,5m tip en wooly bugger in het zwart ;) filmpje volgt....prutswerk maar goed.

Scaramouche

Dat geeft de burger moed Marcel, hoop dat het filmpje is gelukt  :)

Ik had eindelijk weer een paar voorntjes. En veel karpers gespot maar die niet kunnen vangen. Maar dat komt de komende weken wel.

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

#407
Nou die film gaat niks worden :'( >:( lijkt wel of alle vorige opnames na uitzetten eraf gaan, alleen de laatste bot en kleine regenboog staan erop :o
ik ben niet blij zachtjes gezegd, gelukkig heb ik wel foto's van 2 ruime 50'ers in het net.


Satch

Quote from: MarcelN on March 22, 2015, 20:56:56
Nou die film gaat niks worden :'( >:( lijkt wel of alle vorige opnames na uitzetten eraf gaan, alleen de laatste bot en kleine regenboog staan erop :o
ik ben niet blij zachtjes gezegd, gelukkig heb ik wel foto's van 2 ruime 50'ers in het net.

Mooie vissen hoor!! Waar heb je ze zoal kunnen landen op de 270ha OVM plas? aankomende 25 april wordt mijn vuurdoop op dit meer. Verwacht niet meteen zulke vangsten, maar elke tip vergroot de kansen wel ;)

Twan

#409
 ::goodjob::

Wij zijn vandaag ook geweest. 1 iemand vis zien vangen. Zelf 2 vissen gespot, maar geen beet gevoeld.  :-\

MarcelN

Waar zat jij Twan, soms iets einde dam naar Oostvoorne toe aan de westside? Dan klopt het dat je iemand wat zag vangen ;D
Daar zag ik in ieder geval iemand de dammetjes steeds oversteken en niets vangen.
De dag begon eigenlijk al vreemd, wilde ReneV even spreken maar die moest ineens naar een familie feestje, dus even op de LosWal rondlopen kijken....
Stonden er 2 spinvissers, 1 op de dam links en de ander kwam van de dammen rechts en begon op de kade te werpen :o op mijn vraag of hij geld teveel had keek hij raar, ook viste hij met een kleine rapala plug mét dreg en weerhaken,
zijn maatje die erbij kwam deed het met een Mepps spinner met rode dreg incl. weerhaken van Gammelkotsoe, da's 3 dubbele meerwaarde bonusboete zei ik :) de BOA kon het water in als die kwam :o ze gingen gelukkig weg ::wtf::
Dus ik ben even kort begonnen met de intermediate lijn met wooly bugger in het zwart links van de LosWal, omdat daar vaak nog wat brownies rondhangen in het kommetje, helaas.....
Toen ik rechts van de LW het water in ging, zag ik na 20meter ofzo een vlek van een ruime 1m2 die naar de LW trok, bruintjes! 8) Een korte worp erover van de bugger deed ze niets al snelstrippend, meestal happen ze dan wel ???
Dus verder de dammen op naar achter, onderweg goed kijkend naar leven als aas, niets......
Aangekomen op de 2e dam wat worpen in de wazige binnenbak thv de 3 palen, ik had wind mee maar zag er doods uit, dus een backcast het meer in en boem de 1e mooie male Bow erop, die bonkte wat vreemd maar eenmaal onder de kant begon het gevecht. Daarna een bot erop en Franklin berichtje gestuurd dat het best goed was 8) Het meer was overigens veel helderder dan de binnenbak, maar goed......
Een verre worp wind mee de bak in, klapte er meteen een erg sterke forel op, deze wist wat vechten was vergeleken met het mannetje eerder, vele jumps en runs later kwam ze binnen pfff, viel best mee het formaat, maar wat zijn die meiden veel sterker zeg :D
Daarna weer 2 botten op, een harde aanbeet gemist, bot verspeelt, daarna weer een bot en de laatste was een uitzetter bowtje van afgelopen november, deze twee staan dus wel op film, de rest is allemaal weg :'(

Dus ik denk dat het wel goed komt voorlopig qua vangsten, het was geen graadje te warm voor mijn gevoel, heerlijk zo die 8-9graden, vergeet niet dat het vorig jaar om deze tijd al een aantal dagen 20graden was he.

Kortom, een erg drukke ruime 3 uurtjes, dan krijg je het niet koud hoor, heerlijk weer!

Twan, als jij dat was die terug liep naar de speeltuin Oostvoorne...schuif in het vervolg eens aan, ik bijt niet. Ook als anderen wél vangen, vraag en leer.

Ik zal er volgend weekend mogelijk weer kort kijken, om zo de progressie voor de OVM dag in de peiling te houden voor wat wel en niet werkt ;)

sjoerd

Mooi Marcel, het begin is er weer!
Ving je de botten in de binnenbak of buiten? Ik moet mijn eerste bot daar nog vangen al heb ik er wel eens bot gevangen als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Twan

#412
Hey Marcel,

Ik wil best aanschuiven, maar ik weet niet of ik je gezien heb haha  :). Als je 1 iemand hebt gezien, dan was ik dat niet. Wij waren met zijn 2en.

Wij hebben van 8 tot circa 11 uur bij de voor de speeltuin gevist inderdaad, tot aan de laatste dam naar links toe, we zijn geloof ik 3 keer overgestoken. Hier stond helemaal rechts ook iemand te vissen.

De wind stond rechtsvoor, dus het was niet makkelijk gooien en we hadden tyfuskoude handen door de wind een geen activiteit gezien.

Toen zijn we effe op de camping kruinergors wezen buurten. Toen gingen we aan de andere kant van het meer vissen, waar het echt lekker was in het zonnetje en waar de wind beduidend rustiger was en de windrichting beter was. Hier hebben we gevist op de eerst dam vanaf de dijk richting de stormvogel.

Hier zag ik iemand vanuit de BB een regenboog van vorig jaar vangen. We zagen één vis op jouw trucje :-), verder schoot er een vis weg toen ik via de binnenbak naar huis wou lopen.

Wij hebben gevist met DI5 met boobies, pattegrisen, (ingevet)baarsimitaties, sculpins, mudlers.

En het ergste was dat ik mijn waadpak openhaalde door prikkeldraad op de terugweg  >:(

MarcelN

Da's lekker Twan je pak verrot >:( nee ik was er pas serieus bezig tegen 3'en in de middag tot 6uur, ook niets gezien behalve dat schooltje en een bot onder de dam die wegschoot, maar ze zitten er wel, op de truc niets gezien behalve vogels.
Die twee spinvissers waren het hele meer rond geweest vanaf 10uur ofzo ook onder de dijk, die moet je gesproken hebben, ze zeiden dat niemand wat ving ook zij niets :)

Sjoerd, de eerste twee, mannetje regenboog en bot waren tegen de wind in op het meer, de rest volgde allemaal in de bak wind mee.
Ik heb het idee dat de vis er stiekum al gaat kijken/wachten op grondels, maar die zijn er niet, ik wél! ;D

Twan

Ok helder. Wie weet tot de volgende keer  :)

Die spinvissers die heb ik wel gezien, maar die lagen meer te chillen op de dijk dan te vissen. Waarschijnlijk hadden ze de moed toen al opgegeven.

Bone F

Mooi,mooi Marcel de kop is er af, zal nu wel wat drukker worden en vrolijker  ;D Ga zo door ben benieuwd of je snel weer wat te melden hebt.

merijn1982

Gistermiddag toen de zon er een btje doorkwam ben ik toch nog ff gaan vissen. Het idee was om met me #2 naar een karperputje te gaan waar veel kleine karpertjes zwemmen. Wellicht kon ik ze op de vlieg vangen. Op grote lukt het ook dus waarom niet?? Moeilijke aan dit watertje is dat het net erwtensoep is zo groen. Dus vis vinden en de vis mijn vlieg vinden was de uitdaging... in eerste instantie kon ik geen vis ontdekken maar ik vond in een klein hoekje toch wat belletjes en zowaar zag ik wat stofwolken en af en toe een staartje zwaaien. Snel me oranje zalmeitje erbij en wachten maar. Het was lastig te zien waar de vis precies aaste en dan nog werd het eitje niet gelijk gevonden. Maar uiteindelijk kreeg ik toch een schok op de waker en begon hij te lopen. Hangen!! Een leuk schubje van rond de 30 cm had het eitje gepakt. Geen mega vis maar dat hoeft ook niet. Leuk visje op de #2. Na deze te hebben gevangen was het plekje wat verstoord maar uiteindelijk kwamen ze wel weer terug. Ik kreeg nog een beet maar daar kon ik niet op reageren. Waarschijnlijk had de vis de haak gevoeld en  uitgespuugd. Daarna nog in een andere vijvertje gevist en daar nog een blankvoorn gevangen op de watervlo. Het werd frisser dud het was mooi geweest!
Tight lines!!

sjoerd

vanmiddag met maatje Hans, lekker op het grote water gedobberd. Heerlijk weer, niet koud, kortom lekker BB-en.
Na een goed uurtje de eerste aanbeet, die na enige tijd loste. Gr... Direct weer die kant opgeworpen en bang met de eerste worp weer een aanbeet en die wel bleef hangen. Of het dezelfde snoek was? Lijkt me van niet want  de eerste zat toch enige tijd gehaakt. maar ja je weet het nooit

de eerste, een mooie dikke snoekdame
Dan later nog een kleine snoek van  65 cm en daarna een hele tijd geen aanbeten meer
Maar dan om een uurtje of 4 weer die heerlijke dreun op de streamer en deze snoek was van een behoorlijk formaat en beresterk



De laatste dame van de middag was ook de grootste. Een mooie afronding van een middagje bellyboaten.
Hans mocht ook nog eentje haken en landen.
Tip: Ik moest bij het aantrekken van mijn duiklaarzen deze altijd behoorlijk straktrekken anders kwam ik er lastig in met mijn neopreenpak. Dé oplossing?
eerst even een plastic zakje om de voet en de voet glijdt in de duiklaars als de welbekende.....


Sjoerd

merijn1982

Mooie snoeken sjoerd!!

Zelf nog even naar de haven geweest vandaag. Was vanmorgen even wezen spotten en zag veel witvis op half water zwemmen. Dus in de middag weer terug gewapend met me #2 en een wat vlootjes. Na 3 uurtjes vissen had ik ergens in de 30 voorns. Een  baars en een mini roofbleitje! Probeerde deze nog op de foto te zetten maar helaas begon het beestje te spartelen op het moment van schieten dus die foto was verknald. Dan mog maar een van een voorntje met vlo
Tight lines!!

wouter veuger

Vanmiddag na m'n werk wou ik na een drukke werkweek even m'n hoofd leegmaken, en hoe gaat dat nu beter dan met een hengeltje in de hand😄

Had eigenlijk nergens op gerekend,maar na een aantal stekken zonder leven toch een schooltje gevonden en in 2 uurtjes tijd ving ik toch een kleine 40 voorns,veel kleine ruisertjes,maar ook een paar mooie ruis en blankvoorns erbij!

In de laatste zonnestralen van de middag kreeg ik een paar aanbeten op m'n verklikkertje,dus snel een klein droog miertje eraan,en jawel,ook nog een paar visjes op droog gevangen,terwijl ik in die kouwe rotwind m'n vingers amper meer voelde...

Lekker!


sjoerd

Mooi Wouter,
gewoon even lekker actie, dat is altijd leuk, en of ze nu groot of kleiner zijn, het gaat om het
spelletje. De aanbeet, een zichtbare vis aanwerpen, een onverwachte aanbeet, genieten van
de vogels om je heen. Kouwe jatten, ach elke visdag is anders en dat blijft het boeiend houden.
Zelf maar op deze koude dag, een aantal klussen aangepakt, moet zo nu en dan ook gebeuren hé.

gr Sjoerd

wouter veuger

Zo is dat sjoerd,ik kan al enorm genieten van het buiten zijn,de geur van de polder en de wind door de haren ( al wordt het steeds minder :))

En als je dan ook nog wat leven ziet,is dat alleen maar een bonus!

Morgen nog een laatste keer achter de snoeken aan...

Nootjez

#422
Vandaag een dagje (alleen) gaan vissen naar de ronde bleek. Hoofd leegmaken!!

Ik had al 2 hengels opgetuigd: één met een grote streamer en één met een buzzer setup.
Na tips van Jan, er zou gisteren goed gevangen zijn met droge vliegen, de buzzer setup weggehaald en een kleine zwarte klinkhamer eraan om te starten.

Na een kwartiertje al twee forellen in het net. toen de zon hoger kwam te staan verdween de oppervlakte activiteit langzaam maar zeker.
Mijn favoriet gele streamer leverde al snel enkele aanbeten op die ik niet kon verzilveren.
Tegen 's middags toch nog 3 mooie forellen kunnen bijvangen, waaronder één van 72 cm!

Na de middag een goede start met een uitzettertje bij de eerste worp. een half uurtje later nog ééntje.
De laatste 2 uur heb ik geen aanbeet meer gehad.

Kortom, een mooie, zonnige dag! met af en toe een visje. Met 7 forellen op 6 uur vissen heb ik mij helemaal niet verveeld!

grtz

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Herbe065

Gisteren vroeg in de natte sneeuw en 2 graden naar het Valleikanaal gereden. Een eerdere sessie had nog geen winde opgeleverd, maar ze moeten toch eens gaan trekken, dus vol goede moed op weg. Bij aankomst nog regen, maar al snel werd het droog. Twee chenillenimfen er aan, en de #4 deed zijn werk. In tegenstelling tot vorige week nu wel activiteit in het water. Bij de stuw regelmatig een plons, de windetrek is nu echt begonnen! Een fantastisch gezicht.... Ze hadden echter nog geen trek in mijn nimfen. Ondertussen wél twee IJsvogeltjes gespot. Veel vogelgeluiden. De lente is begonnen. Totdat deze (zij het wat gehavende) mooie winde van 38 cm wél toehapte. Een korte dril volgde. Was ik even blij met m'n Spro lichte struinnetje wat ik afgelopen week nog had gekocht. Morgenochtend vroeg weer die kant op. Ik ben benieuwd!

[attachment deleted by admin]