Stadtkyll 03-09-17

Started by Troutbuster, September 04, 2017, 09:42:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders,

afgelopen zondag 03-09-17 naar Stadtkyll getogen voor een dagje Kyll met Peter "Bronco Billy" Lambrechts, Gerrit "Sleutien" Werff en Christof "the Perchinator" v/d Berge.

Iets na achten aan het ARAL tankstation te Stadtkyll gearriveerd met een zeer frisse 4ºC ::confused::

Vorige keer hadden we op "last" van een dwingende local het "nieuwe" stuk na Junkerath, onterecht moeten laten liggen, dus dat was onze eerste doel.

het viel "vies" tegen, met zowel de visstand als de bereikbaarheid!!

veel obstakels en bosschages maakte het vissen op veel plaatsen nagenoeg onmogelijk, Jammer!!!

Na een paar uurtjes "pielen en peuteren" en een handjevol forelletjes, terug naar het deel "Stadtkyll" bij de houtzagerij "Hermes Holz" om vandaaruit stroomop te vissen

Hier de bekende stekken met wat meer en beter bereikbare plaatsen en ook visrijker al bleef het matig met de vangsten

Uiteindelijk een paar handjes vol forel gesnaaid, en als verrassing een leuk valgzalmpje van nèt geen 20 cm! (helaas een verassing want waar is de tijd dat Vlagzalm massaal "acte de préséance" gaf op de Kyll??)



Erg opvallend was de grote aanwezigheid van baars!!!

8 op de 10 vissen was baars variërend van 10 cm tot mooie 30'ers!!

Leuke sport op een #2, maar daar ga je niet voor naar de Kyll toch???

Al met al een prachtige dag qua weer, met gelijkgestemde vismaten en uiteraard de prachtige omgeving met als klap op de vuurpijl een heerlijke afsluitende maaltijd bij Pfeffer und Salz in Kronenburg.



Gr

Jan
"Petri Heil"


Scaramouche

Pakken die baarzen ook gewoon droge vliegen, Jan? Of moet je dan meer met nimfen aan de slag?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Troutbuster

Nymphen!!!

Incidenteel gebeurt t wel eens dat een "verzopen" binnengestripte droge vlieg (die dan niet meer droog is natuurlijk ;)) wel eens gepakt wordt door baars, maar wij vingen ze tijdens het nymphen op Forel/vlagzalm

Vlagzalmpje pakte wel een droge (Black Gnat #16), Gerrit had in de middag ook een mooi stekkie waar ze lekker stegen en ving er 9 achter elkaar op een droge CDC emerger.

Gr

Jan
"Petri Heil"


wimcobra

Naar mijn gedacht wordt de vlagzalm terug talrijker op de kyll.
Ik heb op het stuk van malberg nog geen visdag gehad dit jaar zonder vlagzalm.  :o

Troutbuster

Zal tijd worden Wim,

20 jaar terug was de vlagzalm bij tijd en wijlen meer hoofdzaak dan bijzaak in de Kyll, zeker in het einde van t seizoen!! (en zonder uitzet!!!)

Blijft een prachtvis

we hopen.......

gr

Jan
"Petri Heil"


Team

#5
Vrienden,

Zo even een berichtje, van mijn ANWB platina trip  naar Stadtkyll, in Hotel Am Park, ben net terug, woensdag tot en met vandaag.
We kwamen om 14 uur aan Woensdag mijn vrouw en ik, en heb eerst bij de Aral Tankstelle voor donderdag en vrijdag een vergunning gehaald. Het weer was goed. En met de info die ik van diverse Stadtkyll gangers had gekregen o.a. Troutbuster,
Kon ik redelijk snel aan de slag, vissen heb ik gedaan van 10 uur in de morgen tot 15 uur in de middag.
Donderdag begonnen op het stuk houtzagerij richting Stadtkyll ,  ik heb  11 mooie forellen gevangen, heb niet een andere visser gezien,
Vrijdag weer van 10 tot 15 uur  had er 17 stuks waaronder 3 mooie vlagzalmen,  was ook weer helemaal alleen, niemand gezien.  Top in ieder poeltje zat vis. 
Je zult je afvragen waarom van 10 tot 15 uur, in de ANWB aanbieding stond ook een bezoek aan de brouwerij. een bezoek aan een oude molen in de stad Birkel, en gratis eten bij  restaurant Pfeffer und Saltz   schnitzel Kronenburger.
Vissen heb ik gedaan op de Frenche nymp  style niet de mooiste manier van vliegvissen, maar met mijn fysiek, een goede oplossing. Heb met mijn vrouw nog in Bad Munstereifel een Outlet center bezocht moet toch iedereen tevreden houden toch, Al met al een leuke trip van 4 dagen.
Mochten er nog mensen zijn voor een prachtige BB   Haus Petra  is geweldig ik ben daar even een kijkje wezen nemen
NUNC  AUT  NUNQUAM