Gentingen - Camping Ourthall Idyll (verslagje)

Started by Kruijff, September 03, 2014, 11:09:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kruijff

Hier zoals belooft mijn verslag over onze vakantie op camping Ourthall-Idyll te Gentingen.

Na een reis van een uur of 6 eindelijk op de camping. We worden vriendelijk ontvangen door Jos (de manus van alles van de camping) en naar onze huurcaravan gebracht. Alles prima in orde, een caravan van een meter of 8 en een even zo grote voortent zal onze thuisbasis zijn voor twee weken. Na alles uitgepakt te hebben even een pilsje natuurlijk, en vervolgens, welke (vlieg)visser kent het niet, even bij het water kijken. Aangezien er op deze camping een wandelbrug over de rivier gaat (naar Luxemburg), besloten om daar even te gaan brughangenmet de kids. Eerste indruk: prachtige rivier, tweede indruk: geen vis kunnen spotten, mmmmm. Beetje jammer.

s avonds naar het restaurant om, overigens prima, pizzas te halen en te informeren naar een vergunning. Eenvoudig... Vergunning is in het restaurant te verkrijgen en vliegvissers zien ze hier nooit. Geinformeerd naar de vangsten, alvers en voorntjes. Lekker bericht  vergunning kost overigens maar een tientje voor een maand. Evengoed maar aangeschaft dus.

Volgende middag #5 maar opgetuigd een richting de brug gelopen om even te proberen, na een worpje of tien een aanbeet en vangst van een kopvoorntjevan zon 20 cm. Even door gezet en na de vangst van nog een aantal van deze visjes en wat alvers teruggegaan naar de caravan om te genieten van een pilsje.

Volgende dag besloten om met een #3 de andere kant de camping af te lopen, hier is het erg rustig en stroomt de rivier langs diepe kommen en ruige stukken. In vakantie-outfit toch maar de rivier in gestapt (waden is hier officieel verboden). Nymph aangeknoopt en lekker zwiepen, na een flink aantal worpen een aanbeet en een vis(je). Een vlagzalmpje! Nooit gevangen, dus super welkom. Ff een peukje roken en stoer verder vissen. Evrn later weer een aanbeet, een klein beekforelletje (15 cm...) is de klos. Ik ben evengoed blij. Een aantal van dit soort forelletjes verder besluit ik om weer terug te gaan naar de vrouw en kids.

Bovenstaande herhaald zich, helaas zonder vlagzalm, nagenoeg iedere dag. Zeer kleine forel (de grootste was ongeveer 25 cm, de rest was veel kleiner), kopvoorntjes (klein) en alvertjes.

Samenvattend; prachtige camping, zeer mooie rivier, geen barbeel gezien, kleine forel, kleine kopvoorn en kleine alvers. Evengoed wel vermaak, mooie camping, vriendelijke mensen en een supergoedkope vergunning. Ik heb het waadverbod aan m'n laars gelapt. Als je verkleed en als touristische visser, en niet in waadpak etc de rivier in stapt is er geen haan die er naar kraait. Alle visjes werden gevangen op kleine goudkopjes, droge vliegjes werden slechts gepakt door alvertjes echter kon ik deze met niet haken.

ik heb ondanks de vangsten een prima tijd gehad daar. Mooie foto's kunnen maken van de rivier, helaas kan ik deze hier niet plaatsen. Mocht er iemand interesse of info wensen, no problem...

Gr Ed
Gr Ed

Patrick(WF)

Je hebt t in ieder geval naar je zin gehad en vis gevangen.
Groet Patrick