meerdere vliegen op een lijn

Started by willywam, October 16, 2011, 09:39:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willywam

Hallo,  kan iemand me een voorbeeld geven of een link ,
hoe ik meerdere vliegen op een lijn bevestig.
ik vis er regelmatig mee maar volgens mij knoop ik ze er niet aan zoals het hoort.
groeten willy.

A{b}r{a}xa{s}

Willy,
hier staat een duidelijk stukje informatie : http://www.flyfever.com/pages/droppers-knopen.html
Wat je ook kunt doen is in de haakbocht van de 1e vlieg  weer tippet binden en daaraan een 2e vlieg binden, en dat eventueel herhalen voor een 3e vlieg (geloof dat dat de 'New Zeeland' style is..)

bij

Bas,


dat is een heldere uitleg, dank je wel voor de link. Ook een interessante site trouwens.

Gertjan

willywam

oke bedankt,, hier kan ik wel wat mee. :D

gr willy

Useless

Wat misschien ook het proberen waard is, is van die kleine lijnrolletjes. Ik gebruik deze tegenwoordig ook wanneer ik op zeeforel vis in Denemarken en het voordeel vind ik dat het spul niet zo snel in elkaar draait.
Wellicht ook een optie?

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Useless on October 16, 2011, 20:29:44
Wat misschien ook het proberen waard is, is van die kleine lijnrolletjes. Ik gebruik deze tegenwoordig ook wanneer ik op zeeforel vis in Denemarken en het voordeel vind ik dat het spul niet zo snel in elkaar draait.
Wellicht ook een optie?
heb die wel eens gehad, maar vond het erg lastig om het zijlijntje precies in het gleufje van het rollertje te leggen en vast te maken.
Als je de onderlijntjes niet te lang maakt (ik hou zelf 5-6cm aan) valt het in de war gooien erg mee.

harlin

Lijnrolletjes kon ik niet, maar als dit ze zijn:

dan ken ik ze nu dus wel.
Zit op een leader bij de Harvest serie die ik hier heb liggen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

Zal woensdag eens vragen hoe hij dat heeft, ik snap de combi niet die hij gemaakt heeft.

Een stuk van 1,5m aan de vliegen lijn die langzaam zinkt.
Dan een stuk zinkleader van een meter.
Dan een stuk nylon met deze lijnrol.
Hij kan ongeveer 50-60cm heen en weer schuiven op de leader.
Aan de lijnrol zit een zijstuk van 50cm.
Vraag me af hoe hij daar mee viste, lijkt me toch vrij lastig werpen met een #1 of 2.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

willywam

ben net ff aan het knopen geweest ,wist niet dat deze zo gemakkelijk was.
bedankt.

willy