middagje snoeken met nieuwe hengel

Started by merijn1982, January 25, 2014, 20:17:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Vanmiddag een paar uurtjes gesnoekt en wel met mijn nieuwe aanwinst voor het snoeken! Van  gerrit59 kon ik een nog nieuwe ron thompson esox explorer '9 #8/9 overnemen voor een zacht prijsje. Dus het geplande witvissen met mijn #2 ivm het toch wel (te) koude weer werd van de baan geschoven en het zou toch snoeken worden. Want die hengel moest getest!! Gister nog ff een tandem streamertje geknoopt van beenwarmers en blauwe plumeau fibers:-)

heb bijna vier uur kunnen vissen en 3 aanbeten gehad. Bij de eerste vergat ik de haak te zetten, waarom weet ik ook niet?!?! Tweede vis was wel raak. Eeen snoekje van ongeveer 50 cm. De derde knalde er net voor het kantje op maar ik lette niet op. Was al bezig met het kijken of ik bij het inzetten van de achterwaartse worp niet die kijkende voetganger zou piercen.. helaas! Belangerijkste is echter dat ik lekker heb staan gooien! Geen vermoedheid en dergelijke meer van die oude zware pook. Wat een verschil!! En het zal vast nog veel beter kunnen ( ooit komt er een loop booster:-) ) maar ik vind het een hele fijne hengel! Hij is wat stijver dan me oude hengel en gooit hele grote streamers iets minder makkelijk. Maar hij is zoveel lichter en werpt vele malen preciezer. Merkte ook dat ik nog wel ff moest wennen aan de hengel en dat het steeds beter ging naarmate de dag verstreek. Dus nogmaals dikke bedankt gerrit!!

Hieronder nog wat plaatjes





Tight lines!!

Gerrit72

#1
Een mooie test Merijn & mooi dat de hengel bevalt!
Zelf vanmiddag maar 1 mooie aanbeet gehad, alleen door errug kouwe klauwen, klemde ik de lijn niet goed tussen m'n vingers en werd het een strip-strike van niets. Nog voor ik herstelde schoot de vis al los en liet een veelbelovende kolk achter. Tsja, volgende keer beter (ik weet nu waar ze ligt).

Lekker nationalistische streamer  :) (volgende keer oranje boven  ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit59

Merijn,

Ik ben blij dat de hengel je goed bevalt. Het is inderdaad geen  Loop pikebooster, maar daar is de prijs ook naar! Ik heb met dat merk hengels ook plezierig gevist. Hoop dat je er nog veel dikke pike ladies mee weet te verschalken. Dat zie ik hier dan wel voobij komen.
Veel succes ermee!

wouter veuger

Lekker gevist merijn,en mooie streamert ook!

Nol78

Heerlijk gelijk een mooie snoek aan je nieuwe stok.

Chapeau Merijn

merijn1982

Thanks allemaal!! Ben ook erg blij met me hengel!! Iets minder met me missers van vandaag maargoed:-)
ben ook maar gelijk weer achter me vice gekropen om wat snoekhapjes te maken.. had ook wat bestellingen her en der gedaan en dat was ook bimmen dus gelijk maar aan de gang



Tight lines!!

wouter veuger

Mooie diver hoor,lekker hè zo rommelen achter de vice... ::agree::

JB

Quote from: wouter veuger on January 25, 2014, 22:27:13
Mooie diver hoor,lekker hè zo rommelen achter de vice... ::agree::

::agree:: maar gezien het deerhair minimaal ook rommel onder de vice  ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

merijn1982

Ja heerlijk! En heb een waste bag eronder dus valt iets mee.. maar moest wel alsnog met de kruimeldief in de weer. Ik bind in de woonkamer dus ja..... :-)
Tight lines!!