Begonnen met snoeken met de streamer, met succes.

Started by Tymen, October 12, 2013, 17:43:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tymen

Dit jaar ben ik regelmatig met Jaspero gaan vissen. Toen we begonnen samen te vissen, viste ik nog met jerkbaits. Ik had regelmatig leuke vangsten maar ik voelde me toch erg lomp. Jaspero stond subtiel en mooi met streamers te gooien terwijl ik jerkbaits van 60gram in het water liet kletteren. Ik heb vroeger gevliegvist op voorn en baars en Jaspero kon me dan ook al snel aansteken met het virus voor vliegvissen op snoek. Na het kijken van 'a backyard in nowhere' was ik verkocht. Ik heb een AirFlo Bluetooth 9/10 9" hengel gekocht, AirFlo 10 pike lijn en een reel geleend. Zie mijn set:



Ik ben nu 2 weken aan het gooien op snoek en heb al heel veel 'leven' gehad. Ik heb er 5 gemist en 2 gevangen. De meest missers zaten er wel even aan maar heb ik blijkbaar niet goed genoeg aangeslagen. Na heel kort vechten vlogen ze eraf. De gene waar ik het meest van baal was zeker een meter lang. Ondanks dat ik dus in 2 weken pas 2 kleine snoekjes gevangen heb, ben ik zeer tevreden en gemotiveerd.




Rene V.

Hoi Tymen,

Ik zie post 1 dus welkom.Al lekker gevangen ook.Vissen op snoek met de streamer is iets anders dan jerkbaits.De kale dreggen van de jerkbait pakken direct vlees,streamers  hebben een "huid" van haar,dit blijft achter de tanden zitten zonder te haken wat je wel vaak denkt. Wat bij mij goed werkt is enkele malen naslaan met je lijnhand.

Groet Rene V.

Gerrit72



Tymen  ::welkom:: en gelijk een verslag! Helemaal  ::top::

Van de Jerkbait naar streamer, is al een stuk subtieler.
Mocht het blijven bevallen, probeer dan ook eens een 7#.
De set die je nu hebt, is prima voor groot wild & groot water.
Het kan echter ook prima subtieler (met meer dril en werpgenot).

Heel veel plezier met je visserij!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Team

Top!!!!  hier moeten we er meer van hebben, de toekomst
NUNC  AUT  NUNQUAM

Marksman


Heintje Davids

Mooi dat je er zoveel plezier aan beleeft Tymen. Weer een verslaafde erbij  ::top:: En die missers: de meeste vliegvissers die niet vaak op snoek vissen of net zijn begonnen vergeten goed aan te slaan mbv een 'strip and strike'. Wat ook een probleem kan zijn is een verkeerde haak. Zelf gebruik ik de Absolute Ad Swier Pikehook van Partridge. Een goede haak? Ben je bedonderd, een waardeloze haak. Zelf noem ik het altijd de long distance release haak, maar ik behoor dan ook tot de uitzonderlijke categorie die liever heeft dat ze losraken dan dat ik ze moet landen. Scheelt een hoop gedoe en foto's van vissen maak ik toch al niet veel. Wat ik er maar mee wil aangeven is dat het type haak bij het snoeken heel veel uitmaakt. Even goed rondvragen of googelen kan een hoop gemiste snoek schelen.

Ron

Mooi verslag  Tymen  ::top::  en de grote snoek komt nog wel  ;)


Sieger

Lekker Tymen... Mooie binnenkomer...  ::goodjob::


Sieger

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

wouter veuger

welkom tymen,en een leuk verslagje zo,die grote komen vanzelf wel,binnen 2 weken een metervis was misschien ook iets teveel van het goede geweest :)

Tymen

Bedankt voor alle vriendelijke reacties en het hartelijke welkom  :)

Plantje

Mooi werk Tymen! Welkom op het forum en veel plezier met je nieuwe verslaving!

Tymen

Ze worden al wat groter  :D. Vandaag deze donkere jongen gevangen. Morgen weer hele dag gooien en dan hopelijk nog iets groters.


Jaspero


Tymen

Ja haha  ;) bedankt voor de foto Jaspero  ::goodjob::

Gerrit72



Tymen, mooie snoek en leuk bruggetje!
Lekker bezig...
The only difference between men and boys is the price of their toys.

JB

Quote from: Heintje Davids on October 12, 2013, 18:50:05
Wat ook een probleem kan zijn is een verkeerde haak. Zelf gebruik ik de Absolute Ad Swier Pikehook van Partridge. Een goede haak? Ben je bedonderd, een waardeloze haak.

Daarvoor gebruik ik nog steeds de eerste uitgave van de Ad Swier Pikehook  8)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Tymen

#17
Gisteren de hele dag kilometers polder afgevist met 3 man, geen aanbeet gehad, niemand, niks. Daarom ontstonden toch wat kleine twijfels bij het water op dit moment. Wat doe je dan? Op google maps nieuw water zoeken en daar met de fiets heen om eens te gaan kijken. Het water dat ik had uitgezocht zag er goed uit. Ik kwam nog een mede roofvisser tegen die me vertelde dat er erg veel snoek zit, niet groot, maar veel. Ik was eigenlijk alleen aan het 'scouten' maar toch maar even de hengel erbij gepakt. Kleine donder schoot met een knal uit het riet. Toch leuk voor slechts even het water testen.

(sorry voor de ondergrond, tikkeltje droog gras en riet, maar ik denk dat de snoek er geen last van had )




Gerrit72



Mooi werk Tymen! De laatste dagen lijkt de snoek hier ook erg passief.
Op de allermooiste plekjes geen snoek te zien, hoe mooi het streamertje ook zwom.
Wel 1 dikke nazwemmer gehad, die de streamer op zo'n 20 cm volgde, tot voor m'n voeten.
Doodstil staan en onder de top de streamer wat laten huppelen.
De snoek bleef stil in het water hangen en keek ernaar.
Een mooi en spannend gezicht, maar geen aanbeet helaas.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Fly lunatic

Erg herkenbaar! Afgelopen week was het hier ook erg rustig (omgeving Liemers). Paar kleine snoekjes weg zien schieten uit de kant, maar verder geen actie.

Tymen

Ik zou het erg interessant vinden om te weten waarom de snoek zo passief kan zijn. Is daar een touw aan vast te knopen, of zijn we daar nog niet uit? Heeft dat met het weer te maken, hoge/lage druk, verandering, temperatuur? Weet iemand hier iets van?

wouter veuger

snoeken is zoeken zegt het spreekwoord,en dat is ook echt zo,ik heb net als jij ook vele dagen gehad zonder ook maar enige vorm van actie zodat je gaat twijfelen aan je eigen capaciteiten als visser ::)

en een week later blijken ze er wel degelijk te zitten,en vang je er zomaar een paar.

iets wat mij persoonlijk wel opvalt is dat er (zeker in het najaar/winter) echt bijtuurtjes zijn,vooral eind van de middag de laatste uurtjes voor het donker gaan ze nog wel eens los.

gisteren heb ik een paar wateren aangedaan waar ik met de vliegenlat niet uit de voeten kan ivm dichte begroeing bewapend met een lichte spinhengel ( ::) :P) en bunny bug streamer,leverde binnen 45 minuten 4 mooie snoeken op,en daarna 3 uur geen beetje meer...



Nigel

Heb je daar nog wat plaatjes van wouter ?

Voor mij was het dus niks vandaag. Het deed mij inderdaad weer een beetje aan mezelf twijfelen maar zoals je zelf al zegt, de volgende keer gaan ze er weer voor ;)

wouter veuger

ja heb wel plaatjes hoor nigel,maar zal ze maar niet op dit forum posten.