snoeken met nick

Started by hendri, October 12, 2012, 21:31:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

vorige week per toeval weer eens Nick (oud forum lid) aan de telefoon en de afspraak om weer eens te snoeken was snel gemaakt. vandaag dus, heel ander weer als dat we afgelopen week gehad hadden. opzich ook wel iets meer snoekweer dan dat het was, dus niet verkeerd. 9.30/10.00 zou Nick bij me zijn en dan richting Hardenberg. via via had ik vernomen dat er in de vijvers op het industrie gebied bij de McDonald's/gamma etc. leuke snoeken gevangen werden.70cm ofzo hadden ze het over, das al een slag groter wat ik hier gemiddeld in het kanaal vang, dus hup die kant op.het beetje regen wat er viel deerde ons niet, het zou voor 11.00 nog stoppen met regenen volgens buienradar. das wel te doen dus.
aangekomen bij de eerste vijver, ff gekeken of er op het eerste oog nog interessante plekjes waren. een paar meter verderop kwam een duiker de vijver in. dus die kant maar beginnen. allebei waren we bewapend met ep streamers met ratel. zoef zoef daar gingen de streamers door de lucht, niet veel later voel ik de eerste aanbeet. maar de snoek zette niet door, meer als een tik was het niet. wel een vette kolk liet de vis achter. wow nick zag je dat? en opnieuw mn streamer er over heen, nee niet pakken. 3 worpen later gooi ik hem vanaf een andere hoek over de plek en ja hoor, toen was het raak! stripstrike hangen!

en idd leuke snoek van zon 70cm.  ;)
vervolgens verder de vijver af gevist en pas helemaal in de andere hoek (ook wel een naar snoek stinkend plekkie) kregen we weer actie, ik meen wat te voelen maar zet niet door. stukje verder tussen het riet een dikke plons en witvis alle kanten op. snel de streamers er heen en Nick heeft raak!



een klein snoekie van rond de 50 cm.



visje weer terug de plons in en weer verder vissen, 2 worpen later begint Nick weer te gillen! ja hoor trekt hij er nog 1 van de zelfde plek af. zelfde formaat, maar wel geinig om er binnen een uur al 3 op de kant te hebben he.



we besluiten om naar de volgende vijver te gaan, hemelsbreed 200 meter verderop. de vijvers zijn niet diep en redelijk helder. deze vijver heeft een heel ondiepe kant, de andere kant is beduidend dieper, daar gaan we dus maar vissen. op 30 cm water leek ons niet wat. eerst weer een mooi hoekje met een dikke rietkraag uitgekamd. maar helaas geen actie. Nick staat al een stuk verder te vissen tussen 2 stukken damwand die in het water staan. en ja hoor, daar hoor ik hem al weer tieren! shit shit shit, wat een dikkerd joh! zegt hij. ik zie de kolk nog weg rimpelen. volgende worp nog een keer, en weer mis! en daarna nog een keer. man dat beest wil hem graag! ik kom ff bij hem staan en gooi er een andere kleur overheen, maar nee hoor, hij wil niet meer. dan maar ff met rust laten en verder de vijver rond. als we weer naar de auto gaan gooien we hem hier er nog ff overheen. dus zo gaan we weer verder, en ik voel echt geen beet of nix. Nick die staat verderop en weer klapt er snoek op zn streamer. weer mis! ook nu herhaalt het zich nog 2 keer. we kijken samen ff naar zn streamer en tja toen zag ik dat hij een ad swier haak er aan had zitten. ik heb er zelf ook een poos mee gevist, maar ik heb ze al een hele poos uit mn vliegendozen verbannen! kheb er mooie vissen op gevangen, maar ook hele mooie vissen op gelost! nee ik moet ze niet meer. Nick haalt hem er af, en gaat verder met een andere haak, lijkend op de kensakie. na een uur verder vissend in deze vijver geen beet meer. we besluiten naar de auto te gaan om vervolgens de 3e vijver af te vissen. bij de auto nog wel ff op die ene stek proberen he. en ja hoor, dat gekke dier komt weer op Nick zn streamer klappen, ik zie een mooie witte buik en vervolgens gaat die muil open en daar vliegt Nick zn streamer weer. ik zal zijn gescheld hier maar ff niet herhalen. haha 3 worpen later heeft hij hem weer! nu lijkt het dat hij blijft hangen. wow mooie vis hoor zeg ik. ik loop naar de oever om de vis te scheppen. ik schat hem cker op 80 cm. ik knipper nog een keer met de ogen, de snoek maakt nog een paar rollen en vervolgens schiet de streamer weer door de lucht! weer los! Nick gaat ff tekeer, ik kijk nog eens naar zn streamer, weerhaak dicht geknepen. ok, dat had ik niet gezien zeg Nick op zn aller droogst.
we besluiten het hier maar voor klaar, en gaan naar de volgende vijver. bijden gaan we een kant uit en al snel staan we recht tegenover elkaar. ik aan de ene kant van de vijver Nick aan de overkant. hemelsbreed toch wel zon 500 meter uit elkaar. op een gegeven moment zie ik een hoop geplons voor Nick zn voeten en niet veel later is zn gegil ook weer te horen. ik dacht ok daar gaan we weer, en blijf dus gewoon doorvissen. een goeie minuut later zie ik Nick nog steeds met een kromme hengel en  besluit het dus toch maar op een lopen te zetten en ben vervolgens mooi optijd om de vis te scheppen. ja Nick, dit lijkt er op! mooie vis man. hoppa dik 80 cm!


de haak zat goed ver achterin zn strot dus die ging niet zomaar los. eenmaal ontdaan van de haak een paar foto's en snel weer terug.

nog een fototje bij het wegzwemmen en daar gaat hij/zij.

we vissen nog even verder, maar zonder resultaat. we laten het er maar bij en besluiten huiswaarts te gaan.
was dus een leuk dagje vissen, nieuwe plekken ontdekt met mooie snoek!
Nick bedankt voor de gezelligheid, gaan we nog eens over doen.

Jaspero

Mooie snoeken. Ik ben altijd een beetje huiverig bij dit soort wateren, Hoe komen die snoeken daar terecht?
Toch maar een keer proberen zo tussen de autohandelaren in.

johannes

Mooie vissen lekker bezig geweest

Beertje

Met deze duidelijke stekken tip,ben ik benieuwd of ze er volgende week nog in zitten.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

John

Tsja Jan, Stekken pezers zijn van alle tijden...

Hopelijk zijn deze snoeken tijdelijk wijzer geworden van de wijze lessen van Henri en Nick en bijten ze de eerstkomende tijd niet meer  ;) ::lol::

hendri

Quote from: Beertje on October 12, 2012, 22:14:29
Met deze duidelijke stekken tip,ben ik benieuwd of ze er volgende week nog in zitten.

nou dat wil ik je aankomende weken wel laten weten hoor. geen probleem, om nou geheimzinnig te moeten doen over een paar snoekjes? het moet niet kinderachtiger worden. wat, ik wil je wel een foto van google earth er bij doen, wil er zelf nog wel kruisjes op zetten waar we snoek hadden.
die snoekjes zijn echt niet zomaar verdwenen, en als er eens iemand anders staat, dan ga je toch gewoon verder. water zat hier.
ik zeg altijd maarzo, vake bej te bange.

Rossie69

 ;D


Goed gedaan jongs.

Hebberts zat op de wereld.

Dus vooral niet naar de mac gaan in Hardenberg ;)


Beertje

hendri,van mij hoef je er geen google earth foto bij te doen, ik weet precies waar dit is,
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Willem

Goed bezig, mooie snoeken! ;D

hendri

nou beter voor jouw beertje, wie weet zien we elkaar daar volgende week nog.

Marksman

Leuk verslag heb je gemaakt van de geslaagde visdag.

peter

Lekker voor je Hendri weer ff kicken he man

Hee Nick wel tegen je verlies kunnen als ie lost hihi
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Herman

Goed bezig manne! Heb je inzending weer  genoteerd voor de Gouden Streamer van dit seizoen. Die 80-er had je wel boven aan de lijst gezet tot nu toe...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gerrit72




::goodjob: MOOI VERSLAG! Mooie snoeken, in dit soort vijvers (die heb je toch in vele woonwijken / industrieterreinen etc), kun je verrassende snoeken vangen. Altijd leuk met een maat snoeken ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

weerwolf

Mooie vissen mannen, ik vis daar af en toe op voorntjes.


MAAR wisten jullie wel dat je daar niet mag vissen? Deze vijvers zijn van de provincie en niet van de gemeente en mag je er niet vissen. De controleurs gedogen het maar officieel mag het niet. Dit aldus de voorzitter van de dobber ( vereniging van hardenberg)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hendri

nou das dan ook toevallig roelof, ik was getipt over die vijvers door een bestuurlid van de vereniging de dobber. en we hebben sochtens zelfs controle gehad. ik had mn vergunning bij me, nick had hem in de auto. de man in zn grijze bestel auto(bram kent hem ook wel  ;)  ) was vriendelijk en repte geen woord over het feit dat daar niet gevist mag worden. nick hoefde zelfs niet eens zijn vergunning uit de auto te halen nadat hij die van mij gezien had. hij wenste ons nog veel plezier en succes ook in de andere vijvers.

en ja dr zit witvis zat, maar de vereniging heeft er nooit echt visuitzetting gedaan trouwens.

ps, zo ken ik die man niet btw, meestal is hij nors en kortaf.

Beertje

Hendri,met mijn reactie had ik niet de bedoeling mede vliegvissers van deze stek te houden,maar dit forum kan door iedereen bekeken worden.Dus ook door lieden, die elke snoek die ze vangen meenemen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

weerwolf

Das vreemd hendri, hij zit dat verhaal in geuren en kleuren tegen mij te vertellen, maar hij vertelde wel dat ze daar controleren( goede zaak trouwens).
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hendri

tja ik weet het ook niet roelof. ik zal die kerel van de vereniging er nog eens naar vragen. ik had hem toen zelfs nog gevraagd of de vereniging daar ook vis uit zette. nou dat deden ze dus niet, maar hij zij er ook niet bij dat het hun water niet was. das dan ook wel vreemd toch?


Quote from: Beertje on October 13, 2012, 12:18:55
Hendri,met mijn reactie had ik niet de bedoeling mede vliegvissers van deze stek te houden,maar dit forum kan door iedereen bekeken worden.Dus ook door lieden, die elke snoek die ze vangen meenemen.

ok, ik snap je punt, maar ik denk niet dat een paar stropers eerst een aantal forums gaan afzoeken waar mensen uitgebreid uitleggen wat ze gevangen hebben. ik denk dat stropers zelf wel heel goed weten waar hun kansen liggen. dus nogmaals, ikzelf maak me niet zo druk een een beetje info in een verslag. maar toch bedankt voor je bezorgdheid. ;)

HappyFisherman

Boze BOA had denk ik seks gehad ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

haha dat moet hij dan vaker doen bram, hij was echt goed te passé. zo kende ik hem ook niet. haha

maurice

lekker hoor.

geloof dat er volgende week een bus daar kapot staat.....
en dan duurt het toch zeker een dikke 2 uur voor dat ik geholpen word.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Eric

Leuk verslag en lekker gevangen, dit soort watertjes hebben ze
hier in de omgeving ook..... Morgen ff proberen !!!!

Gerrit72


Quote: geloof dat er volgende week een bus daar kapot staat.....
en dan duurt het toch zeker een dikke 2 uur voor dat ik geholpen word.


Ligt eraan maurice, hoe erg je hem saboteerd ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

nee hoor, koelvloeistof slangetje en tadaaaaa.
monteur moet van huis naar werk en dan naar de kapotte bus.
;)
::bbq:: ::proost:: ::proost::