Hengeltest voor Maxwell & Strike

Started by Herman, July 17, 2012, 17:31:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herman

Hengeltest Maxwell and Strike
Ik was in de gelukkige omstandigheid dat ik via het forum van Vliegvissers.nl me in kon schrijven voor het testen van de nieuwe hengel van Maxell and Strike, de 9'6" #4 Mid Flex, en daarvoor geselecteerd werd. Een strakke actie van een sponsor van het forum.
( Nieuwe Vliegenlat )
Twee weken met een nieuwe hengel op pad, dat leek me wel wat! Helaas was ik in die tijd niet in staat deze hengel te testen in een Duitslandtrip. Ook mijn werk was een spelbreker.
Hierdoor kon ik slechts vijf sessies van de hengel genieten. Zelf vis ik hoofdzakelijk met splitcane hengels, dus het was wel weer even wennen.  In de vijf (helaas korte) sessies heb ik eigenlijk alleen met mindere omstandigheden gevist. Vaak veel wind en weinig zon, maar goed dat geeft niet.
Na een strijd met TNT over het bezorgen van de hengel, ze kwamen steeds langs als ik niet thuis was, eindelijk de hengel uit kunnen pakken. Zoals op de foto's al te zien is ziet de hengel er mooi strak uit. Mooie kleine geleideoogjes, persoonlijk vind ik het jammer dat er dan een relatief groot topoog op zit. Misschien dat men dat nog kan (laten) veranderen? In combinatie met bijgeleverde reel en lijn een mooi setje om mee op pad te gaan.





Zoals al opgemerkt waren de omstandigheden waarin ik viste niet ideaal. Maar om nu te zeggen slecht nee.... De eerste sessies kwam ik niet verder dan een uurtje vissen voor de late dienst uit. Vlak bij huis een watertje opgezocht en gepoogd om de voorn te pakken te krijgen. Helaas mocht het niet lukken om er een paar aan de schubben te komen. Met de split had ik de afgelopen tijd dezelfde ervaringen, dus aan de hengel kan het niet gelegen hebben. De vierde en vijfde sessie ben ik naar de Berkel gegaan omdat ik toen wel een uurtje of twee had. Ook toen mindere omstandigheden. Het werpen met de #4 tegen de wind in is niet altijd even handig. Daarom overgestapt van de tandem van nimphen naar een kleine EP-streamer voor de baars. Deze keren wel geluk dat de baars daar actief aan het jagen was. Dat in combinatie met redelijk helder water gaf een enorme kick. Nadeel van dit gedeeltelijk op zicht vissen is dat je vaak te vroeg bent met aanslaan als die muiltjes open gaan om toe te happen... Toch redelijk wat baarzen aan de vinnen geweest.




Al met al mag men best tevreden zijn over deze hengel. Mooie midflex actie en in combinatie met de reel en lijn een product dat zeker de moeite waard is.


Zo, nu mag Maurice zijn gedeelte er ook nog bij gaan zetten na zijn testperiode...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rossie69

stuur maar op :)
test ik hem 2 weken voor je :)

zekers een leuke actie,heb hiervan niks mee gekregen.
maar das vaak zo.

en Splitcane vaarwel nu ?



Gerrit72


Maurice was al aardig begonnen (leuke snoek, mooie voorn etc), ben benieuwd hoe zijn test verder verloopt :) Mooie stok om te zien!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Useless

Herman, ik heb me ooit door een hele goede professionele hengelbouwer laten vertellen dat op goed gebouwde hengels over het algemeen een wat oversized topoog zat. Wat de filosofie hierachter was, weet ik helaas niet meer maar als ik bijvoorbeeld naar mijn Traditionals kijk (ook de splitcanes) hebben deze dat ook allemaal. Blijkbaar is er een reden voor. Misschien weet iemand het?

Bone F

Wat ik zo kan bedenken is dat het minder wrijving geeft en je lijntip er eenvoudiger door heen gaat. Ik denk ook dat doordat het een groter oppervlak voor je vliegenlijn heeft het minder zal slijten. Het is natuurlijk het oog dat het zwaarst belast wordt.


Frans

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rossie69

opsturen ben je te laat.

mischien ff testen samen :)

de hengel en de reel en ?

marcelgoedhart

Ha Fieldtesters,

Hartelijk dank voor de tot nu toe ontvangen foto's en verslagen. Ook wij hebben de hengel flink getest en zijn van mening dat we snake eyes op de hengel moeten plaatsen.
@ Rossie, er zijn nog een aantal testers voor je maar indien je ook belangstelling hebt wil ik je best op de lijst plaatsen. Wij krijgen zo zicht op waar de hengel goed is en waar een en ander aangepast moet worden zodat we in samenwerking van vele vliegvissers een top product ontwikkelen.

Groet,
Marcel en Richard

[attachment deleted by system]

maurice

#8
Hengeltest.

Ik behoorde tot een van de gelukkigen die een hengel mochten testen.
Een #4 9,6ft van Maxwell&Strike.


Het uiterlijk,

Voor het oog een mooie goed afgewerkte hengel met een zeer fraaie reelhouder en mooie kleine oogjes.
Kleine oogjes op het topoog na dan deze springt er echt uit voor wat betreft de grote.

De actie.

In mijn ogen is het en medium fast hengel, en dat is dus iets wat mij wel past.
Met de bij geleverde reel en lijn een mooi setje, een passend setje.


Het vissen.

Het vissen met deze hengel is me zeer goed bevallen.
Het is een aangename hengel om vast te houden en lekker om langere tijd mee te werpen.
Ik heb mijn best gedaan om het tot het uiterste te laten gaan en heb verschillende vliegen en streamers gebruikt.
Het vissen met een droge- natte vlieg was totaal geen probleem tot vrij grote vliegen geprobeerd en ze vlogen heerlijk over het water.
Net als de droge en natte vlieg ook natuurlijk de nimpf geprobeerd en ook dat ging lekker.
De streamers tja, ik als EP streamer visser moest dat natuurlijk ook proberen.
En het ging lekker met een streamer tot +/- 10cm met 15cm en groter had de hengel meer moeite en zou ik dus niet willen aanraden.

Ook grotere vissen kan deze hengel gemakkelijk drillen zonder probleem.
Heb het geluk gehad om er mooie verschillende vissen mee te vangen.

Zo heeft de hengel bij mij snoek, baars, ruisvoorn en mijn eerste zonnebaars geland.
Mooie voorns deden de hengel al lekker buigen en kon je de kromming mooi waarnemen.
De baars en de snoek lieten hen echter wel werken de Hegel ging mooi over de gehele lengte krom en absorbeerde de klappen goed.
Hij deed dus waar hij voor gemaakt was/is.



Mijn conclusie.

Een zeer fijne hengel die lekker oogt en doet wat hij moet doen.
Compleet met de bij geleverde reel en lijn een fijne setje die ik u alleen maar kan aanraden.


Met vriendelijke groet,

Maurice
;)

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72


Mooi dat de hengel bevalt, ben zeer benieuwd naar de foto's ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

vliegvisgek

ben ook benieuwd hoe de hengel gooit en naar jou foto,s maurice  ;D

A{b}r{a}xa{s}

tegen 7 augustus mag jij je uitleven met die hengel Jeroen :)

vliegvisgek

jeb ben de laatste tester dacht ik wilde hem testen op dikke forel kijken wat ie kan toch of karpers ;D ;D ;D

marcelgoedhart

Ha Jeroen,

Zit nog geen garantie op de hengel! ;)

vliegvisgek

komt goed zal de hengel net zo behandelen als mijn eigen hengels en test hem ook op de vijvers hier achter hoor ;D ;D ;D ;D

marcelgoedhart

Maakt niet uit hoor! Ook wij hebben de hengel al aardig in het maxium getest! Dus...voel je vrij!

vliegvisgek


A{b}r{a}xa{s}

Hengel komt maandag jouw kant op Jeroen :)

vliegvisgek


vliegvisgek

zo juist ontvangen zal hem testen naar behoren  ;D ;D

Troutbuster

k ben zeer benieuwd wat jij van die sto.... ehhh... hengel vind Jeroen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


vliegvisgek

nou ook ik heb de hengel gestest op voorn en op karper helaas niet op forel inverband met terminale schoonvader

eerste indruk erg goed wel strakke hengel voor een 4# maar verder gooit goed maar vind de set wel zwaar aanvoelen , en wat de meeste al zeggen de ogen vind ik te klein,
en top oog veel ste groot
maar de actie is prima, gevangen heb ik diverse mooie voorns (ruisvoorns) en paar leuke karpertjes had hem ook graag op grote forel getest maar het weer en
familie(schoonpa) hield dat tegen maar goed ondanks alles deze set voor elk beginnende en ervaren vliegvisser perfect betaalbaar (ook belangrijk voor sommige)
dus mensen die willen beginnen deze sets zijn prima voor de rest zelf houd ik het bij mijn eigen favo merk maar goed dat heeft een ieder denk ik wel

foto,s van paar visjes zijn met mobiel gemaakt dus sorry voor qwaliteit






veel he


de foto,s van de karpers komen nog staan op vrouw lief der mobiel iphone weet niet hoe zo,n ding werkt

willyzuid

 ;D mooi jeroen.
laatste foto vind ik heel apart.
hier raakt je vlieg het water niet eens,en hij is weg.
groet willy

A{b}r{a}xa{s}

zo wordt vangen heel gemakkelijk :)

vliegvisgek



deze zwemmen in de grote vijver had er stuk of 8 in 45 min toen begon het te rommelen en zijn we gestopt

de andere foto zwemmen er wel 500 of meer maar dat is vijver voor het publiek voeren kun je ze daar a50 cent
nou daar mag je niet vissen hahaah