Kyllburg mei 2015

Started by Troutbuster, January 20, 2015, 08:04:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Mooi verslag Jan!!! Wij gaan aankomend weekend een kijkje nemen bij Roger. Za t/m ma  :)

Troutbuster

Veel plezier Twan en goede vangst

Gr

Jan
"Petri Heil"


Twan

Bedankt Jan!

Ik laat hier op het forum wel weten hoe het is gegaan, als we terug zijn.

Weersvoorspellingen zijn vooralsnog goed.

Gr twan

Twan

#103
Na aankomst op de kyllburg camping zijn we afgelopen zaterdag een middagje wezen vissen bij de doorwaadbare plaats. Met zijn 2en +/- een vijftigtal forellen/forelletjes weten te verschalken. Ook waren er veel barbelen te spotten. Ik kon het toch niet laten om er bewust op te gaan vissen. En ja hoor, het loonde al vrij snel. Mijn eerste barbeel op de vlieghengel is een feit! Zie foto's, gevangen op 12/00, dus dat was een leuke sport. Savonds bij de camping in het halfdonker nog even snel 4 forelletjes gepakt op de droge vlieg, waarvan 1 mooi formaat. Ik kon mijn vlieg steeds bijna niet zien, maar de plonsen die ik zag achter mijn lijn kon ik gelukkig wel verzilveren. Overigens werden alle forellen gevangen op de droge vlieg en niet specifiek op één bepaalde droge vlieg, maar de vliegen waren zeer divers  :) :) :)

Zondag weer naar dezelfde plek, omdat het stuk richting zwembad/brug helemaal vol stond met tenten en het was er overbevolkt. Sankt thomas was de dag ervoor niet zo goed geweest, volgens andere vissers, dus daarom wederom naar de doorwaadbare plaats. Deze dag steeg er beduidend minder vis. Deze dag ervaarde we als vrij taai. Ook vele andere vissers deelde deze mening en men vond het lastig om een visje te vangen. Met zijn 2en vingen we 12 vissen in 4 uurtjes tijd. De hele dag hebben we erg goed weer gehad.  :)

Vandaag was de vertrekdag, maar we hebben vanochtend heel even gevist richting sankt thomas. Eigenlijk hadden we weinig zin om te vissen, vandaar dat we maar 1/1,5 uur hebben gevist. 7 of 8 forelletjes kunnen verschalken.

Kortom, we hebben een zeer goed weekend gehad. (Geen vlagzalmen gevangen helaas.)

P.s. Misschien een beetje offtopic, maar ik vind het overkill om er een apart topic van te maken.

[attachment deleted by admin]

Troutbuster

Twan!

Lekker gevist makker!!

::goodjob::

Bedankt voor het delen

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan Damman

Goed weekend gehad zo te lezen Twan.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

maurice

mooie aantallen, nette barbeel. ::goodjob::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Twan

Quote from: Troutbuster on May 26, 2015, 07:48:44
Twan!

Lekker gevist makker!!

::goodjob::

Bedankt voor het delen

Gr

Jan
Geen dank Jan! Jij ook nog bedankt voor de info via PM! Ik ga zo even de foto's van jullie weekend bekijken!

Quote from: Jan Damman on May 26, 2015, 09:12:52
Goed weekend gehad zo te lezen Twan.
Ja Jan, we hebben een erg lekker weekend gehad! Jullie hebben ook goede dagen beleefd zag ik, op verschillende dagen en verschillende plekken.

Quote from: maurice on May 26, 2015, 09:15:11
mooie aantallen, nette barbeel. ::goodjob::
En sommige mensen zeggen dat de Kyll dood is. Nou dus echt niet hé!

Nog 3 weken jongens en dan gaan we 3,5 weken naar noord zweden/lapland/Noorwegen.

Raymond

Mooi man!  ::goodjob::
::wtf::

bronco billy

Bedankt voor het verslag Twan ::goodjob::
grtjs Peter