Kyllburg 29 mei tot 1 juni

Started by Troutbuster, May 14, 2014, 14:49:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders

Het echte aftellen is begonnen

op 29 mei as. starten we aan ons tripje naar de Kyll in Kyllburg met illuster, 5 koppig span, Lure and Emerger leden te weten,

Christof "the Perchinator" van den Berge, Peter, "Bronco Billy" Lambrechts, hans "the Italian" Matthijsse, Edwin "the Baker" Koopmans en ik zei de gek, gaan 3 dagen de Kyll onveilig maken nabij Kyllburg.

We slapen bij Zur Post en we hebben er enorm veel zin an.!  ;D ;D 8)

We gaan het beleven en naar het schijnt wordt het prima weer dat weekend dus....

Verslag volgt uiteraard!

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

Jan,

Een visrijk en gezellig weekend toegewenst!
Vindt het trouwens wel knap dat jij qua weersverwachting zooooooooo ver vooruit kunt kijken. Als je die profetische gave hebt neem ik nog eens contact met je op!
Niettemin gun ik het jullie van harte!

Gerrit

Jan Damman

Veel plezier, mooi weer en goeie vangsten gewenst. :)
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Gerrit72


Veel plezier & goede vangsten!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Sieger

Alvast veel plezier mannen....


Sieger

Koen

Veel plezier, wij van FFC Tight Lines gaan morgen tot en met maandag  ;D

Jan Damman

Mooi Koen,

Goed weer en zakend waterpeil, veel suc6 daar.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Bone F

Veel plezier Jan alleen jammer voor jullie want mijn maatje en ik zijn er van 19 t/m 29 en hebben ze dan al allemaal gevangen en gewaarschuwd dat jullie er aan komen. ::slaugh::

vrgrtn
Frans

Was het maar waar  ::zucht::.............

Herman

Nu maar hopen dat je goed weer treft!  Vorige week regen en n bruine rivier, nu helder. Zo zie je maar weer, bet kan verkeren......
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Troutbuster

Laten we het hopen Herman, maar vooralsnog zjn de verwachtingen gunstig (zonder helderziend te zijn!  ;) ;)!)

En Frans, ik weet waar ze zitten!! ;) ;) ;) ;)

Gaat goed komen makkers!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bone F

"En Frans, ik weet waar ze zitten"

Onder het balkon bij Ulli zeker, neem een broodvlieg mee ::proost::

Gert

Wij waren afgelopen week (di t/m vr) in de Kyll bij Birresborn en het was helemaal



(Toppie dus).
Eens kijken of Herman en/of ik nog een klein verslagje gaan maken.

Groet,
Gert

HappyFisherman

Vlieg voor een prikkie opgedaan zeker...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72



Mooie vlieg!

Haakt goed kennelijk  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

arpad

vandeweek hebt ik ook nog gevist in de kyll het viel mijn wel op dat er veel vis bloedzuigers bij zich hadden.en tegenwordig wordt er veel gecontroleer op je vergunning.


ps gert denk aan je weerhaak ;)

Gert

Quote from: arpad on May 19, 2014, 12:11:24
vandeweek hebt ik ook nog gevist in de kyll het viel mijn wel op dat er veel vis bloedzuigers bij zich hadden.en tegenwordig wordt er veel gecontroleer op je vergunning.


ps gert denk aan je weerhaak ;)

Wij zijn niet gecontroleerd, en dat was achteraf maar goed ook :o
Het stuk bij Birresborn is blijkbaar opnieuw verdeeld en achteraf bleek dat wij ergens hadden gevist wat niet mocht; is alleen nog maar voor gasten van Hotel Zur Krone. Maar ook in het met de vergunning meegeleverde kaartje zitten fouten, dus wie weet hadden we ons er nog uit kunnen lullen.

Ja, en die weerhaak moest ik dus nog platknijpen. "Gelukkig" alleen mezelf gehaakt  ;D

Koen

twas een beetje druk, de mannen van de Ruisvoorn uit Tilburg waren er ook, maar desalniettemin fantastisch weer gehad en goed gevangen op droog :) heb 1 dag 33 mogen vangen, en ook 3 vlagzalmen :)

Troutbuster

Lekker Koen!! ::goodjob::
Dat beloofd nog wat!
Nog tips??

Gr

Jan
"Petri Heil"


Koen

uhm ja, ik heb veel gevangen op die tenkara style vlieg die Hilco poste laatst. Verder goed op een haakje 16 olive dun met grijze hackle. Verder werken de gele, groene, en blue duns gewoon. Oh en steenvliegen! 4cm groot. Hoe vet was dat. Je mist wel veel, maar tis wel spectaculair.

Herman

#16 Cdc/elk (grijs, bruin en gele Cdc) en #16 pink harry.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

En die caddis larve leverde niet alleen maar een duim op, ook forel mee gevangen.
Er zitten dan ook heeeeeel veel van die larven in het water kwam ik achter toen ik een tak opviste. Die larven zitten dus in de kokertjes, vandaar de naam kokerjuffer.



Hier in detail:


bronco billy

Allen bedankt voor de informatie.. ik ga nog het een en ander binden. We hebben goede hoop en maken een verslag volgende week.
Goed weer, vissen, s ávonds op tijd slapen !!! of ....  en vroeg op . Dat gaat hem worden.  ::goodjob::
grtjs

Herman

Voor de speurders onder jullie....................................

Er is aan het eind van de strecke 1c nog ergens een onthaaktangetje met speld van de Kingfishers te vinden.... Net als een waderbelt met daaraan een waadstok.
Tja, zo vang je op een dag 50 vissen/visjes en zo ben je een dag later een paar spullen verloren onderweg.
Maar goed, heb ik gelijk wat voor m'n verlanglijstje  8)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..