Ik start pas met streameren in sept/oktober......... tot vanavond....

Started by Gerrit59, June 01, 2014, 23:04:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit59

Ik heb een weekje vrij en we verblijven op onze vaste stek in Friesland. De snoekbaarsvisserij (met dood aas) valt tegen. Op het aangrenzende meer wordt ook leuk baars gevangen. Laat ik nou mijn 5" vergeten zijn! Omdat er op die plek ook regelmatig snoek wordt gehaakt durfde ik mijn 2" er niet aan te wagen. Nu heb ik altijd nog mijn beginnershengel (Ultimate Upstream fly 5/6 met Fenwick Iron reel) liggen. Dus die maar gepakt. De baars liet het afweten. Ik zag ook wat snoek jagen. Dus een kleine streamer (rood en geel konijnenbont  met een kop van groene bucktail) er aan.  In het begin weinig aktie. Op enig moment liep de streamer een paar meter onder de kant
vast (dacht ik). Ik liep in tegenover gestelde richting om hem los te trekken. Toen kwam er beweging in!!! De vis kwam voor mij onder de kant langs en nam toen recht voor mij uit in een keer de volledige vliegenlijn en op aantal slagen na de volledige backing van bijna 30m !!!! Kicken!! (Thuis heb ik zowel de lengte van de vliegenlijn als de backing op het doosje nog even gecheckt!)
Na een schitterende dril schepte ik (in een te klein net) een snoek van iets meer dan 1.20m! Geen fototoestel bij me! Dat zou een attente voorbijganger wel even doen! Batterij leeg! Geen meetlat! De snoek langs het eerste hengeldeel gelegd. De staart kwam iets voorbij het laagste oog van dat deel. Bij thuiskomst wees de meetlat iets meer dan 1.20 aan.
Ondanks dat ik geen foto's heb een prachtige ervaring. En daar gaat het mij om!

Gerrit

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

wouter veuger

zo,dat zijn de echte snoeken he gerrit! gefeliciteerd hoor! ::agree:: ::goodjob::

merijn1982

Woww!! Wat gaaf!! Jammer dat je geen fototoestel bij je had:-( dat zijn wel de vissen die je wil vereeuwigen op een plaatje! Maar de ervaring pakt niemand je meer af:-) super!! Voor jou ook een goed begin van het seizoen!!
Tight lines!!

Hilco de Visser

Ik weet hoe jij er uit ziet , ik weet hoe een snoek van 1.20 er uit ziet dus het beeld kan ik  er prima bij maken

De ervaring moet geweldig geweest zijn !!!!!!!!!!! ::goodjob::

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Scaramouche

Wauw! 1.20m op een 5/6 hengel, dan weet je waarschijnlijk ook weer hoe een hoepel eruit ziet  :)

::goodjob::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Stevo


Gerrit59

Dank voor jullie reacties!
Ik heb toch al menige snoek gevangen, maar ik moet zeggen: het is toch echt spannend om te zien hoe een volledige vliegenlijn en daarna bijna de gehele backing van de reel wordt getrokken. In 1 run!  Er zaten geen 10 wikkelingen backing meer om de reel. Ik dacht : waar gaat dit eindigen! Ik stond op het punt de backing vast te pakken. Ik viste met een nylonlijn van pak em beet 25/100 als leader en een hele dunne zelf gemaakte onderlijn. Ik wil onder geen beding dat een snoek met een complete vliegenlijn met backing rondzwemt. Maar zo ver kwam het gelukkig niet. De snoek bleek prachtig mooi voorin gehaakt.
Een foto had het plaatje compleet gemaakt, maar ach............ ik ben sportvisser en natuurliefhebber. En mij gaat het om de ervaring.
Ook is weer aangetoond: Wat is een mooi getekende snoek een schitterende vis!!!!!!!!!!!!!!! Daar ga je met respect voor de natuur mee om.

Gerrit

Sieger



Sieger