nieuwjaars streameren

Started by wouter veuger, January 01, 2013, 15:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

zo de eerste dag van het nieuwe jaar,en helaas ook de laatste van mijn vakantie.
ik had afgelopen week hooggespannen verwachtingen,ik was al 5 maanden niet meer vrij geweest,en zou es even lekker gaan zwiepen!

helaas was het water door de vele regen erg troebel geworden,en heb ik in mijn vakantieweek in 4 ochtenden vissen maar 1 snoekje kunnen verleiden op de streamer...

maar goed,door de jaren heen is het bij mij een beetje traditie om op nieuwjaarsdag te gaan vissen,en vandaag was dat niet anders,mijn moeder kwam om 9 uur de kleine ophalen,want dinsdag is haar oppasdag,mooi papa en mama eerst even een nieuwjaarsknuffel ;)
en daarna snel de spullen pakken en op de mountainbike gesprongen.

ik begon bij een mooie zijsloot van het kanaal, de eerste worp was precies op de kop van 2 stalen damwanden,omdat het hier wat dieper is als de poldersloten waar ik meestal vis,liet ik de streamer eerst goed afzinken,en stripte langzaam terug,halverwege was daar ineens een trage stroperige kolk richting streamer,ik zag geen vis en voelde niets,maar dat moest een pike zijn!
de volgende worp mislukte enigzins en kwam niet waar ik hem hebben wilde,snel de lijn opnemen van het water en hup,weer richting die stalen damwand met die streamer!.
nu was de worp wel goed,en na het afzinken begon ik weer langzaam te strippen,en ja hoor,op exact dezelfde plek als daarnet, weer zo een luie kolk,maar nu klapte de hengel dubbel,en ga ik een flinke ruk aan de lijn....,YES HANGEN!

na een pittige dril,( drilt toch anders in dieper water) kwam een behoorlijke bek boven water,en bij de eerste poging kon ik hem(haar?) in de kieuw pakken,toen ging de snoek nog even los,wat een paar fraaie sneeen in mn klauw opleverde,maar wat doet dat ertoe...
snel de rolmaat erlangs, 84 cm! lekker een nieuw pr op de vliegenlat..

even spelen met de zelfontspanner leverde de volgende plaat op:



meer dan tevreden,en met een bloedende hand ging ik richting volgende stekken,op de eerste de beste plek dook er een vlak onder mijn voeten op de streamer,maar doordat ik een beetje half stond te dromen in het zonnetje,reageerde ik niet snel genoeg,en de vis dook in een tak voor de kant,kut! de vis schoot los en ik bleef achter met een wokkelonderlijn,hmmmz.

mijn concentratie was een beetje weg en de volgende worp eindigde met de streamer op een houten paaltje,wat dan wel weer een leuke plaat opleverde:


op de allerlaatste stek ving ik nog een heulll klein dapper visje:


zo was het weer mooi geweest,2 vissen op de kant,en een paar uurtjes heerlijk gevist!

ik zeg: een goed begin is het halve werk!


R.S.N Flyfisher

Kijk de eerste!
Mooie vangsten Wouter, idd een goed begin van het jaar  ::agree::  ::goodjob::

Dirty Harry

Kijk dat zijn mooie vangsten top man!!

Bekeerling

Mooie snoek Wouter!! Leuk dat je een geslaagde nieuwjaarssessie hebt gehad  ::goodjob::

Gerrit72





::goodjob:: Lekker bezig Wouter! Mooi man, een mooi begin van het jaar :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

hendri

lekker om op die manier te beginnen!

Marksman

Mooi begin van het jaar dichtkit zo

Bekeerling

Mooie vangst Wouter  8)  ::goodjob::

ben

Strak verslag, Wouter ::goodjob:: :o :o ::top::