Dagje Wold AA.

Started by dartmayor, February 19, 2011, 18:46:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dartmayor

Even een nieuwe topic beginnen.
Vandaag zijn Henk, Roelof en ik een dagje wezen snoeken in de Wold AA.

Om de nieuwsgierigheid te prikkelen:  Er is snoek gevangen.

Verslag en foto's komen later op de avond.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Sieger

Kan niet wachten... Had je Twitters al gelezen natuurlijk...  ;)


Sieger

HappyFisherman

En Henk heeft geloof ik niks gevangen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

dartmayor

#3
Hier vast een foto van Henk die naar een andere plek gaat.



Nog een tije van de sluier.
Er zijn 5 snoeken gevangen en veel gemist.

En er is een PR gebroken.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Rossie69

ow die wind.
als ik dat riet zo zie,was echt vies koud.

ha niet alle foto,s gekregen dus.
maar krijg ik wel he Joost .


dartmayor

#5
Nee, dat was teveel MB.

Ik heb je alleen de belangrijke foto's gemailt.  ;)

Hier nog een leuke foto van jou Henk.



En eentje van Roelof.
Hier zit hij vast aan achtergeleven visdraad.

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

weerwolf

Het was idd een verrassende dag. Ik zal 1 feit verklappen ik heb geblankt ondanks alle aanbeten.
nog een feit: het was erg koud ::koffie02:: we waren de koffie van henk wel nodig om warm te blijven.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

dartmayor

Er stond inderdaad een lekker koud windje.

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

weerwolf

maar dankzij mijn muts had je toch geen koude oren. 8)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

dartmayor

Dat klopt.
Nog bedankt voor het lenen.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

dartmayor

Vandaag was het dus zover. Met Henk naar de Wold AA om eens te kijken of we allebij een snoekje konden vangen. Alle spullen had ik ingepakt, brood gesmeerd en drinken ingepakt.

Alles in de auto en op naar Meppel. 20 minuten later kom ik bij Henk aan en daar komt ook Roelof aan. Hij gaat ook mee snoeken. Dat wordt gezellig.
Roelof en ik gingen bij Henk naar binnen en na even te hebben gepraat gingen we naar het water.
Daar aangekomen spullen klaar gemaakt en naar de waterkant. Na een paar keer gooien hadden zowel Roelof en ik al een aanbeet gehad. Maar Henk was nog bezig met zijn spullen klaar te maken.
Henk was ook zover en kwam erbij staan en ik had mijn 2e aanbeet en deze bleef mooi hangen aan mijn EP streamer (De fireman). Maar de haak zat niet normaal in de bek. Nee deze zat in het neusgat.



We vissen nog een stuk af en op een gegeven moment staat Roelof met de hengel krom maar hij blijkt vast te zitten in achter gebleven visdraad.
Ik ga nog iets verderop vissen en bij de 2e inworp krijg ik meteen weer een aanbeet maar deze blijft niet hangen dus langzaam doorgaan met binnen strippen en meteen weer een knal op de fireman en de 2e snoek was op het dorge. Deze had de haak wel goed in zijn bek.

Verder kreeg ik geen aanbeten meer.
Helaas had Henk ook nog niks gevoeld.
En volgens mij had Roelof ook nog maar een aanbeet gehad.

We gingen weer terug naar de auto om even wat te eten en drinken en op te warmen.
Na het eten, drinken en opwarmen gingen we met de auto naar een ander stuk.
Daar aangekomen de hengel gepakt en weer de fireman in het water gooien. Maar er gebeurde weinig. Ondertussen waren Henk en Roelof er ook bij komen staan. En ik loop iets verder gooi in en haal de streamer binnen.Op ongeveer 50 cm voor de kant laat ik de fireman ongeveer 10 cm onder de wateroppervlakte nog even leuk bewegen en ineens zie ik een dikke kop (nee geen weerspiegeling van mijn hoofd in het water) van een snoek de streamer pakken en ik ze g "Snoek en een dikke ook'. Maar ik weet niet of Henk en Roelof mij hoorden of geloofden want ik was ondertussen al bezig om het snoekje binnen te krijgen. Dat viel nog wel even tegen want de snoek was best wel groot en sterk. Ik had meteen door dat als ik deze binnen haalde mijn PR was verbroken. Ondertussen waren Henk en Roelof naast mij komen te staan. Roelof had het schep net gepakt en Henk was begonnen te filmen.  Henk of Roelof zeiden nog die is zo'n 80 cm. Als dat zo was zou ik erg blij zijn geweest dacht ik nog maar ik viste weerhaakloos (Ad Swiers haak) en was al bang dat de snoek zou lossen. Gelukkig kon Roelof de snoek scheppen en daar was de dame. Ontzettend dik en maar liefst 91 cm groot.


Na het nodige trillen en shaken van de prachtige snoek gaan we weer  verder.
Over de brug. Henk en Roelof gaan aan één kant van de brug ik aan de andere kant.

En bij de eerste inworp meteen weer een aanbeet maar deze bleef niet hangen.
Henk kwam er meteen aan en ging het ook proberen maar hij kreeg geen aanbeet.
We lopen weer verder en na een tijdje krijg Roelof ook een mooie aanbeet maar deze bleef ook niet hangen. Iets later kreeg ik er nog eentje maar ook die kwam niet op het droge. We liepen nog wat verder en visten en kletsen wat af maar geen aanbeten meer dus terug naar de auto en verder karren. Maar Henk ging eerst nog even bij het bruggetje vissen waar ik een aanbeet had en hij niet. Hij gooi zijn streamer het water in en ja hoor hij heeft een aanbeet en deze bleef ook nog wel 2 seconden hangen. Maar helaas liet de snoek toch weer los. Na nog een paar worpen zonder enige beweging van snoek gingen we naar de auto en verder karren. We stopen zo'n beetje bij de Woldstek en gingen vanaf daar richting meppel brugjes afvissen.
Roelof miste al meteen een aanbeet en we visten richting een bruggetje. Henk ging aan de ene kant en ik aan de andere kant en meteen bij de eerste inworp had ik weer een aanbeet maar die bleef niet hangen. Henk gooide ook naar die plek en volgens mij had hij ook een aanbeet die niet bleef hangen. Ik er weer over heen en ja hoor. Weer een aanbeet en deze bleef wel hangen.



We visten nog wat bruggetjes af en bij een van de bruggetjes had Roelof meteen weer beet. Maar daar bleef het ook bij. Ik liep nog wat verder om verderop te vissen toen ik ineens een gil hoorde.
En of jullie het geloven of niet.



Ja, jullie zien het goed. Henk met een SNOEK. Eindelijk had hij er eentje. Aan de kant waar Roelof net eentje gemist had. Henk gefeliciteerd met je snoek. Hoef je tenminste je snoek spullen niet op marktplaats te zetten.
We visten nog wat brugjes af en bij een brug hadden Roelof en Henk beide een aanbeet. Maar ook die werden niet verzilvert.
Ik had er nog 2 op dezelfde plek maar ook die blevn niet hangen.
Het was een mooie dag om te snoeken. Koud, wind maar wel droog en aan het einde van de dag nog een beetje zon.

Hier nog een paar sfeer foto's:




Henk en Roelof bedankt voor deze mooie dag.

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

harlin

Heb Max even voor het scherm gezet,
kan ie aan z'n nieuwe vriendje wennen. ;D

Een warm verslag, waar je het koud van krijgt.
                           of
Een koud verslag, waar je het warm van krijgt.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

weerwolf

Harlin, je bent een oplettende lezer 8) henk keek al verbaast op toen ik zei dat ik nog iemand had meegenomen.

ik denk mochten we door de streamers heen zijn dan hebben we nog bindmateriaal ;D ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Inderk

Mooi verslag van bekende plekkies!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


peter

Joost lekker koud verslag net wat Inderk zegt komt bekend voor volgens mij moet H3 een paar Platbekkies herkennen
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

hendri

mooi verslag, maar als ik dat zo lees, wat hebben jullie dan verschrikkelijk veel aanbeten gemist. das wel balen.
herkende alleen die platte kop achter die van 91 cm! (zelfs met muts)  :P

Rossie69

 ::fluiten::

geen comentaar

harlin

Quote from: weerwolf on February 19, 2011, 22:58:43
Harlin, je bent een oplettende lezer 8)
Ken er ook nog 1. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN