Wat is ons lievelings water

Started by Ron-O, January 20, 2013, 11:51:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron-O

Ik vind dit wel een interessant onderwerp, omdat ik zelf dus echt waters heb waar ik voorkeur voor heb. Ik ben benieuwd, of jullie dat ook hebben. Ik zelf ben dan ook echt een Big River-Hunter, je weet nooit wat voorbij komt.

Ben benieuwd naar jullie belevenissen.

Gr, Ron-O :)

HappyFisherman

Momenteel het water in de vloeibare vorm (sorry kon het biet laten :) ).

Het mooie aan Nederland vind juist dat er zoveel verschillende soorten wateren zijn. Met snoeken vind ik lange stukken niet te diep water mooi. In de zomer na het eten ff een vliegje nat maken in de gemeentevijver voor het huis is ook prachtig en vissen op forellenputten mag ik ook graag doen. Wat ik het leukst vind? Ligt er dus aan waar ik zin in heb...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

kleine stromend water ; sloten, vaartjes beekjes 3 tot 4 m breed.  1m diep.


rena

Ik vis toch wel het meeste in de Rena, Julussa en af en toe in de Glomma.
De Rena is mijn lievelingswater!

Als ik in Nederland ben vis ik graag in het Oostvoornsemeer.






Beertje

Het mooiste water ligt vaak in een natuurgebied.Ook is het zo,dat dit water voorheen een gewoon toegankelijk viswater was.Toen kwamen er een aantal dames en heren die vonden dat dit watertje niet deugde.Het moest hermeanderd worden en natuurvriendelijke??? oevers krijgen.Toen dat allemaal gerealiseerd was,vond men dat sportvissers hier niet meer thuis hoorden (die verpesten en verstoren toch alles maar!!)Je mag er nog wel je hond uitlaten,Paardrijden,kanoƩn en de liefde bedrijven.Alhoewel dat laatste ook niet verkeerd is ;).
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

dartmayor

Ik dacht hetzelfde Bram.  ;D

Voor mij toch wel hier in Zwolle.

We hebben de IJssel, Zwolle Zuid, diverse weteringen, willemsvaart, het water in park de wezenlanden en vast nog wel veel meer.

Nu heb ik laatst gelezen dat onze stadsgracht vol zit met snoek en snoekbaars.
Maat van mij vind er trollend 5 op een dag waarvan eentje van 1,12.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Ron-O

He Beertje, is dat, dat water waar ze die bevers uitgezet hebben??

Gr, Ron.

johannes

eerste gedachte vloeibaar met een beetje alkohol  ;D maar was niet de enig

toch is mijn lievelingswater een lekker hoog en vergelegen bergmeer waar zelden of nooit mensen komen.

Als een goede tweede zijn de kleine vogeleilandjes die ver buiten de fjorden op open zee liggen maar dat gebeurd heel weinig omdat je zo erg van het weer afhankelijk bent.

weerwolf

Het allerliefst sta ik in buitenlandse riviertjes, daarna op "mijn" stobbeplas dat is zulk mooi water (behalve in de winter) daar kan je altijd uit de windt staan, je ziet geen huizen, wegen ed. alleen af en toe een auto of een fietser over het dijkje. je kan je daar altijd alleen wanen.


daarnaast mag ik graag naar het dronter/veluwe meer gaan, kampen,genemuiden, de hunze is ook geweldig en helemaal weer in oude glorie hersteld. verder pak ik veel stadswatertjes van hardenberg. Als ik onderweg ben heb ik vaak wel een hengeltje in de auto en vis ik vaak impulsief op vreemde watertjes. Wadend vissen vindt ik het leukst dan heb je de grootste natuurbelevenis.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

rena

Quote from: johannes on January 20, 2013, 13:02:19
toch is mijn lievelingswater een lekker hoog en vergelegen bergmeer waar zelden of nooit mensen komen.

Die hebben we niet zoveel in de buurt, maar als ik de kans heb...

johannes

QuoteDie hebben we niet zoveel in de buurt, maar als ik de kans heb...

Hier heel veel uren lopen om bij een meer te komen is normaal. hier hebben we niet van het soort rivieren als bij jullie op het zoete water zit maar 1 vis bruine forel. (ook wel paling en heel soms artic char) variatie is hier niet en de vraag is niet wat er aan de haak zit maar meer hoe groot.

Beertje

#11
Nee Ron,Daar mag je nog wel komen.Al hoewel,....de vistrappen (of zijn het stuwtjes, die steen storten) liggen op een dusdanige afstand van elkaar dat je er mogenlijk,misschien net niet mag vissen.Misschien weet Inderk of Jan Bruins daar het antwoord op???.Bovendien mag je er van 15 mrt tot 15 juni niet komen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

een aantal Twentse beken, voor de karper een paar stadsvijvers.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Koen

ik vind stromend water toch het mooist, of dat nu de Glomma, Kyll of Alsteran is dat maakt me dan niet zo veel uit.

Rene V.


harlin

Alles heeft zijn bekoring op zijn tijd,
ik denk dat de meesten het van mij wel weten.

En anders zou ik zeggen: spit het forum maar eens door.  ::fluiten::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Raymond

Van mij weet iedereen dat de Grensmaas mijn lievelingswater is. Helaas wordt deze rivier momenteel grondig verziekt door het gebagger dus het wordt komend seizoen veel uitwijken naar de Ardennen. Een jaarvergunning op een lekker kort rijafstandje, dus ja, Ardennen dit jaar op nummer 1. Op nummer 2 de Eifel, daar liggen ook op acceptabele rijafstand erg leuke rivieren...

Forelputten? Dat is niks voor mij, staat denk ik ergens op plaats 100... ;)
::wtf::

jc

Ik denk dat het voornaamste wordt vergeten "VISSEN" als je dit veel doet kom je regelmatig op

verschillende waters van poldersloot , haven , rivier , forrellenput , reservoir  etc etc zo kan je

overal je plan trekken ,

voor mij maakt het niet uit als ik maar kan VISSEN !!!!!

groet Johan.

Sieger

Maakt me op dit moment geen moer uit, als het maar vloeibaar is.....  ::)

Normaliter:
1. Stromend water (Duitsland, Ierland, Oostenrijk)
2. Polder
3. Rivieren
4. Randmeren
5. Overige NL. water... (kanalen etc...)








en verder ..... ?


Sieger

wouter veuger

stromend water heb ik nog nooit een vlieg uitgelaten in mijn korte vliegvissersbestaan,lijkt me wel heel gaaf,maar vistripjes zitten er dit jaar helaas niet in.
dus zeg ik: mijn 2 thuispolders,samen goed voor 500 hectare schitterende visgronden,waar ik (meestal) heerlijk rustig kan vissen!

Rossie69


Raymond

Met water is niets mis, zolang het maar vloeibaar is? Of, volgens een oude Chinese wijsgeer, 'met water is sowieso niets mis, zolang het maar eerst door een brouwerij is gegaan'...

Sorry, moest even. Back on topic! :D
::wtf::

Ron-O

Ja, er is toch heel veel verschil zo te lezen, ik woon zelf in een heel groot gebied met water, plassen, kanaal rivier in de buurt euhh nee dacht ik, veel slootjes, maar net als bij jullie denk ik veel bagger, wordt niet meer bijgehouden, en dan de Aalscholvers, en de Poolse aalscholvers die echt alles eten. Nu is het ook zo dat je hier niet zomaar een polder in loopt, verboden te betreden, of er moet duidelijk een bord staan dat het wel mag. plus de natuurreservaten hier alle verboden te betreden. Wordt zo'n groot gebied toch algauw een heel stuk kleiner, daarom ga ik veel verder weg, de Waal, Lek en OVM. Dat zijn toch wel voor nu mijn favorieten. Komend seizoen misschien wat meer op de fiets, wel ligt brengt het meer slootjes op?

Leuk om te zien wat ons trekt.

Ron-O.

Youri

daar waar vis zit en gevangen kan worden

Hans-oet-remunj

In Siberie ken ik wel een paar hele mooie rivieren  :) 

Grotere braided rivieren met veel eilanden en grindbanken, waar je met een raft van pool naar pool hopt...

Helaas niet voor de deur, ik weet het    :'(