Zwarte Woud

Started by FSCHAMP, May 05, 2014, 20:57:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heintje Davids

Mooi filmpje Gino. Krijg er weer zin in! Kan me nog een soort klein kanaaltje herinneren bij de houtzagerij waar wel 30 forellen in stonden; van kleinere tot enorme bakken en zodra je je kop over de rand stak waren ze allemaal in 1 seconde meteen verdwenen in een duiker onder de zagerij.

FSCHAMP

Heintje,

dat kanaaltje is er al enkele jaren niet meer  :'(, het staat nu droog en wordt niet meer gebruikt.  Ook de houtzagerij is buitendienst. In het verleden stond dit garant voor mooie en grote bakken zoals je hierboven al aanhaalde. En zoals ik al eerder aanhaalde, beleefde ik toen dat kanaaltje er nog was dagen met soms 4 forellen van meer dan 50+ cm  :). Echter de laatste jaren wordt het steeds moeilijker om 50+ vissen te verschalken, maar het is nog mogelijk. Nu 35+ en 40+ forellen, zowel regenbogen als bruine forellen, zijn geen uitzondering als je gewend bent om op zeer helder water te vissen bij lage waterstand.  Er is ook een barage aangelegd op het begin van de strecke waar de waterstand nu zo'n drie meter is en zeer traag stroomt. Dit stukje heb ik dit jaar niet gedaan, maar bij zonnig weer en mooie hatchen van sedges of eendagsvliegen is dit nu het stuk waar je moet zijn voor de bakken (50+ en 60+ forellen, maar Oh zo moeilijk).
In het filmpje maak ik gebruik van een beetverklikker omdat de weersomstandigheden dit toelieten (het was regenachtig en zeer bewolk en de waterstand was goed). Echter bij zeer zonnig en helder weer is het geen visserij voor een beginnende vliegvisser, aangezien de forellen je inderdaad al van ver zien afkomen, laat staan als je een voet in de rivier zet. Deze rivier is op de meeste plaatsen maar zo'n 4-6 meter breed en door de talloze kleine stroomversnellingen is het niet eenvoudig om een droge vlieg zonder drift te plaatsen. Maar ik vind het er Oh zo prachtig en het ontvangst is er Oh zo goed bij de familie Echle (we zijn er vrienden aan huis na zeker er 15 jaar te komen).  Het is een jaarlijkse trip met de familie in het voorjaar geworden rond Hemelvaart of Pinksteren waar ik dan meestal een tweetal dagen vis van de vier dagen dat we er blijven.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

drefter

Ik wilde je net vragen of je geen vissen verjaag met je verklikker toen ik er was lange leader en geen verklikker was het device anders was er weinig te vangen ze zijn super allert met dat heldere en laag staand water.

Gr Martin

maurice

Ziet er goed uit.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

FSCHAMP

Quote from: drefter on May 11, 2014, 10:00:39
Ik wilde je net vragen of je geen vissen verjaag met je verklikker toen ik er was lange leader en geen verklikker was het device anders was er weinig te vangen ze zijn super allert met dat heldere en laag staand water.

Gr Martin

Inderdaad Martin, als de omstandigheden het vragen bv. in juni, juli en augustus gebruik ik een beetverklikker in mijn leader nl. braided connectors van Hends (http://www.czechnymph.com/en/e-shop/leader-accessories/lsi-01-leader-strike-indicator-fluo-tricolour-1-pcs-leader-strike-indicator)of een spiraal indicator (http://www.ruoto.fi/tuote/spiral-indicators-with-long-tails/9150000004/) van Jan Siman. Ik gebruik dan een Hends camou leader van 4,5 meter waaraan ik de connector of spiraal indicator bevestig en dan de tip met de nimf.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>