BB-sessie in Meppel, 17-08-2008

Started by Herman, December 21, 2010, 13:23:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herman

Vanaf het oude forum overgezet; geplaatst 17 augustus 2008.

Vandaag ben ik met Rossie (Henk) op pad geweest. Nadat we vorig jaar allebei een fel begeerde BB-vergunning hadden bemachtigd moest het er nu toch eidenlijk eens van komen. Er zijn in totaal 20 vergunningen beschikbaar voor leden van de Meppeler visvereniging. Erg druk zal het dan wel niet wezen. Het enige is dat de BB-ers de vijver moeten delen met de duikers die daar actief zijn. En ja, die zijn niet voor niets ondergedoken.......... zien dus niet wat er boven hen gebeurt.



Mooie plas nietwaar! Er was ook een ander drijvend stel dat de baars wilde gaan belagen....



Het blijft altijd weer een leuk gezicht die BB-en aan de kant:
 


Zoals gezegd hebben we wel een vergunning, maar staat daar niet precies op hoe de plas is opgedeeld tussen vissers en duikers.
Na een poosje zat ik midden in een schooltje mooie baarsjes.....
In de verte komen wat duikers aan, tenminste als je al die grote bellen moet geloven. Net als ik in het schooltje de juiste techniek heb en een leuke baars vang komen ze wel erg dicht bij.
We besluiten ze wat ruimte te geven om geen gezeur te krijgen. Nadat ze gepasseerd zijn, onder water dus geen bedankje gehad, gaan we weer verder met vissen. Het valt wat tegen. Wat meevalt is het weer. Niet te heet en zekers niet te nat (boven water).
Op een gegeven moment zien we aan de andere kant van de plas iemand met zijn handen in de vuilnisbakken aan het werk. We maken er grappen over. Vol verbazing zitten we te kijken hoe de man de bramen eet die Henk 's ochtends "water" heeft gegeven.  :mrgreen:
Na een minuut of vijf worden we vanaf de kant door diezelfde man geroepen of we over de juiste papieren beschikken.
Het blijkt de beheerder van de plas te zijn  :o
Van hem krijgen we te horen dat er in totaal 13 vergunningen voor de BB zijn uitgegeven. En dat wij de eerste zijn dit jaar die hij ziet. Wij blij dat we die vergunningen niet voor niets gekocht hadden.... Stel je voor dat we voor die drie Euri slecht waren geweest. :lol:
We hadden bedacht dat Henk alle soorten vis op de foto zou zetten. Hij had geluk! Hij hoefde slechts alleen een baars te fotograferen.

Op de terugweg kwm onze concurrent nog even tussen ons in vissen. Hij had net zo veel succes als wij!

Ik denk dat Henk die andere foto's nog wel plaatst.
Het resultaat van onze ochtend?
Een gezellige ochtend en ons lekker vermaakt.....
Jammer genoeg is het niet mogelijk om er een forumdag van te maken (voor zo ver onze info nu is tenminste).
Henk weer bedankt voor het leuke uitje!

Oh ja, ik had mooi 1 vissen meer dan Henk  8-)  Goede gastheer dat je er bent
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..