Die eerste Regenboog

Started by Rossie69, December 19, 2010, 21:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

daar begon het allemaal mee gister (28-12-2009) op oostvoorne.
kampenaar, herman, en ik stonden zo rond 8.15 aan het meer en de eerste regen begon te vallen toen we de deur van de auto open deden. hmm als je zo moet beginnen, nou lekker dan. dus snel de auto in en ff achten, 10 minuten en het was weer droog. dus pakken aan hengels optuigen en hup! we waren bij de loswal en zijn meteen linksaf richting de dammetjes gegaan. robert ston op het ene puntje tussen het doorgangetje en herman op de andere. ikke in de midden,

dat stond me niet helemaal aan dus doorgestoken naar het volgende dammetje.
na een uurtje zagen we hem! die eerste regenboog, machtig wat gaf dat een vertrouwen!

dus vol goede moet verder vissen en goed kijken of je een teken van een vis kunt waarnemen. ondanks dat het water er zo glad als een spiegeltje bij lag, zag je gewoon nix stijgen, springen of wat dan ook.

na een tijdje telefoon, herman, heej kom je deze kant op? we gaan ff naar de andere kant, richting de "flats" ok kom er an.

eenmaal bij de auto, ff wat eten en drinken en verder. de heren wilden wadend tegen de dammetjes aan vissen. ok lijkt me goed, maar na een klein poosje had ik toch zoiets van, hmm ik sta liever op het dammetje.
dus besloot om dat maar te doen en zo het hele dammetje afvissen tot het doorgangetje.
na een tijdje begon ik mezelf toch wel aardig af te vragen hoe kansloos het wel niet is om steeds die zwarte booby vanaf een meter of 10 al weer zien aankomen en erger nog dat er geen vis achter zwom!
ondertussen stonden herman en kampenaar ook al op het dammetje.
en toen ineens werdt ik met bruut geweld weer wakker gemaakt door geknabbel en een enorme druen op mn hengel!  twas gewoon schrikken, van huh kut kheb beet! wow gaaf hup hengel kromk en druk zetten. en dat dan allemaal in 1 seconde. hahaha

na een dril met een paar mooie runs heb kampenaar me ff geholpen de vis te scheppen. en wat foto's maken natuurlijk.

49 cm ovm pouwer! gewoon ff met een zwarte booby van henk! zo eentje met van die dikke doppen zeg maar haha.
dus mn pr op het ovm met 3 cm verbroken! super!
snel weer terug en daarmee moest ze ff geholpen worden. ff op adem komen en daar ging ze.

kampenaar ging terug naar zn hengel, zet er een zinklijn op en doet het zelfde trukje.


mwoa zechtie deze is niet zo groot als die jij had. ik kijk hem aan en denk die is gek. deze vis zag er naar mijn idee een stukkie langer uit, maargoed, hij zal wel niet al te scherp zien dus ik laat hem lekker van de dril genieten. eenmaal op de kant snel meten en wat foto's maken.

56 cm! wat een plaatje!

en vol met kuit he deze dame.

en als je denk dat je de vis had afgemat, vergeet het maar, ze raakte amper het water en schoot er al als een raket van door!

herman had op een of andere manier nogal problemen met zn lijn. hoe het prersies zat weet ik niet, maar volgens mij had hij op een gegeven moment een sinktip met 2 sinkleaders en kreeg de boel nog niet op diepte.????? niet alleen de moed, maar ook hij zelf zakte al aardig in zn schoenen.

na nog een uurtje dapper doorgevist begint kampenaar weer lawaai te maken, ja hoor hij heb weer een kromme stok in de jatten!

nou deze gaf de strijd niet zomaar gewonnen!

de vis dicht bij het net, en hij draait zich net zo makkelijk weer om en neemt weer lijn!

uiteindelijk raakt ie moe en kunnen we hem bewonderen!
(let op je zie, je ziet het hom er al uitlopen net achter de anaalvin)

wat een bak, 60 cm, inclusief haakbek!

nog ff op het netje en daarna weer terug.


na deze vis hadden we besloten naar de auto te gaan en ff wat te eten en drinken. ondertussen was het denk ik een uur of 15.30 ofzo.
na het eten zijn we nog weer dezelfde dam op gelopen en tot halverwege afgevist. dit zou het moment moeten zijn, het begon te schemeren en langzaam aan werdt het donker. nu zag je ook veel meer vissers en bij de loswal werden al azende vissen gespot.
vol goede moed mn zwarte booby maar ff vervangen voor een witte muddler, dacht dat die beter zou opvallen int donker. valt idd niet mee nieuwe leader en vlieg knopen zonder lampje.
uiteindelijk lukt het en lekker verder vissen. maar helaas het blijven de aanbeten uit. uiteindelijk hoor ik de mannen roepen, we gaan. nog 1 keer achterom kijken om de sfeer te laten proeven.



herman, kampenaar enorm bedankt voor deze geslaagde dag.

balen voor herman, geluk voor kampenaar en mij. het zal vast ook een keer andersom zijn, het heet vissen. (niet vangen)
ook balen voor arno, die zou ook mee maar moest op het laatste moment toch afzeggen.

iedergeval op een mooie manier mn eigen seizoen voor 2009 afgesloten.

groet hendri