Custom Vice gemaakt door bekende vliegbinder vd Driessche

Started by steelhead77, April 24, 2013, 18:15:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Dit topic is een beetje aan mijn aandacht voorbij gegaan. Volgens mij hebben de andere moderators hem ook niet helemaal in de smiezen gehad; dat had wel gemoeten!

In de eerste plaats ben ik het er mee eens dat het natuurlijk wenselijk is om even wat bij te dragen in plaats van enkel te verkopen. In principe is dit forum er voor (beginnende) vliegvissers. Het marktplaats onderdeel is er om mensen die toch hier op het forum zitten de gelegenheid te geven om gemakkelijk zaken te verkopen aan gelijkgestemden. Het is niet zo, dat we hier een marktplaats hebben met nog een stukje forum er omheen. Doordat het aan dit forum verbonden is weet je dan vaak al wie het is die iets te koop aanbiedt. Vaak heb je ook al verslagen gelezen van de betreffende persoon waarin hij bijvoorbeeld met de hengel die hij aanbiedt vist. De insteek is in ieder geval iets anders dan op Markplaats.nl en dat houden we graag zo!

Quote from: Troutbuster on April 26, 2013, 14:22:51
Hoelang je vliegvist is ook niet relevant, echter met zoveel jaar ervaring zou je "ons" hier op dit forum best kunnen "vermaken" met vliegvis verhalen, gebonden vliegen. lijn en ander materiaal praat, stekinfo, buitenland ervarineg etc etc etc...

Dat je bedoelingen goed zijn ben ik persoonlijk wel van overtuigd, maar zoals reeds vermeld, alleen verkopen?? daar doe je dit mooie forum te kort mee!

Ik zie je positieve input tov van onze prachtige hobby graag tegemoet!

No hard feelings, wel ff onder de aandacht!
Jan, ik heb even wat puntjes uit je reactie geknipt. Je hebt namelijk een heel terecht punt! Met zoveel jaren ervaring is het natuurlijk veel leuker als iemand leuke verhalen bijdraagt en anderen helpt in plaats van hier enkel komt om wat te verkopen!

Quote from: Gert on April 26, 2013, 15:46:26
Het is volgens mij nog steeds zo, maar Bas kan dat bevestigen/ontkennen, dat je minimaal 3 postings gedaan moet hebben om iets in "Marktplaats" te kunnen zetten. Dat is gedaan om te voorkomen dat men zich alleen maar "voor het handelen" hier aanmeldt.
Als nieuwkomer lukt dat dus niet (waarschijnlijk zien ze de rubriek niet eens), en creatief als men is plaatst men het in een andere rubriek.

Iedereen die zich aanmeldt krijgt een welkomstmail. Ik weet niet wat daar precies in staat, en misschien is dat nog voor verbetering vatbaar. Kan een hoop gedoe voorkomen.
Ik weet wel, dat je minimaal 3 posts geplaatst moet hebben alvorens je plaatjes kunt plaatsen. Staat me inderdaad ook iets bij dat je dan pas op de marktplaats kunt komen. Maar zoals je al stelt: wanneer mensen graag willen vinden ze toch wel een weg!

In de welkomstmail staat het volgende:
QuoteBeste Naam,

Bedankt voor je aanmelding bij het forum van Vliegvissers.nl!

Voor iedere nieuwe deelnemer wordt een welkomsttopic opgestart. Jouw welkomsttopic vind je hier: url

Het wordt door de overige leden bijzonder gewaardeerd als je je in dit topic even kort voorstelt. Wie ben je? Hoe oud ben je? Waar kom je vandaan? Waarom meld je je aan bij het forum van Vliegvissers.nl? Wat is je niveau op het gebied van (vlieg)vissen?

We raden je aan je direct op dit topic te abonneren; je zult dan op de hoogte gesteld worden als overige leden je welkom willen heten door hierop te reageren. Abonneren kan door te reageren op het topic of door te klikken op de knop "Notify" rechts bovenin het topic.

Zoals op alle fora is veel al besproken. Het is dan ook raadzaam de zoekfunctie te gebruiken alvorens een vraag te stellen.

Met vriendelijke groeten,
Het Vliegvissers.nl Team
Af en toe type ik er nog wat bij wanneer mensen hun welkomsttopic al gevonden hebben bijvoorbeeld.
In het welkomsttopic zelf worden mensen gewezen op de netiquette en spelregels van het forum.

Quote from: Gert on May 14, 2013, 12:45:47
Ban lijkt me niet nodig - moet wel een bord voor z'n kop hebben om zich hier nog een keer te laten zien  ;D

Maar ik zou het wel op prijs stellen als Riel of een van de mod's zijn "voorstelronde" even kopieert naar de juiste rubriek, want hier hoort het niet thuis vind ik.

Welkom Riel!

Groet,
Gert
Alle positieve aanmoediging om ook andere zaken te delen dan enkel verkoopzaken ten spijt vrees ik dat we van Chris nog maar weinig gaan horen! Hij heeft 5 posts geplaatst en het gaat alleen maar over verkopen. Overigens is de vice in het topic Custom Vice gemaakt door bekende vliegbinder vd Driessche ineens € 100,- goedkoper!

Riel, je voorstelrondje heb ik even gekopieerd naar het volgende topic:
Welkom rln1947

Quote from: JB on April 25, 2013, 15:24:57
Als je ziet dat de betreffende persoon tot nu toe 2 posts geplaatst heeft en beide een 'aanbieding" bevatten denk je toch bij jezelf,
wat doet ie hier?

Maar ja, het is allemaal in ABN dus geen beheerder die hier over valt  ;)
Dat is niet helemaal waar. Ik wil even heel duidelijk stellen, dat het niet zo is dat je hier alles kunt posten zolang het maar ABN is! Het is een feit dat dit topic aan de aandacht ontsnapt is, maar plaats van deze reactie te plaatsen had je dit topic ook even kunnen melden aan de beheerders middels het "report to moderator" knopje. Dat knopje is veel minder negatief dan dat mensen vaak denken. Zo is er afgelopen tijd ook wel eens gewezen op twee keer "http://" in een link naar een sponsor, er is aangegeven dat een topic in het verkeerde board stond enz. Zo kun je de moderators helpen. (Je smiley vertelt me, dat ik hier wellicht te serieus op inga, maar ik wil wel graag voorkomen dat er allerlei indianenverhalen de rondte gaan doen.)
Nu ik er mee bezig ben zie ik, dat ik begin maart in het topic Te koop aangeboden Redington CPS 9 voet #5 al gereageerd heb met de vraag of Chris zich enkel aangemeld heeft om zaken te verkopen. Toen had ik het topic wel in de smiezen; dit keer is dat niet gebeurd.

Heel verhaal, maar de conclusie is wel duidelijk: jammer dat mensen zich aanmelden puur om zaken te verkopen. Dat gaat een beetje voorbij aan het doel van het forum volgens mij. Staat in de regeltjes dat het niet mag? Volgens mij niet en ik denk dat we daar niet al te zwart-witte regeltjes voor op moeten stellen. Ik overleg hierover wel even met de andere moderators.