vissen in de semois bij Poupehan

Started by iamveenstra, August 20, 2014, 11:39:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iamveenstra

 Zo.. een klein verslagje van mijn vakantie. Ik ben afgelopen zomer op vakantie geweest in de Ardennen bij Poupehan. Prachtig stukje natuur op een camping die omgeven was van het water. Een beekje aan de ene kant en een rivier aan de andere kant(overigens allemaal hetzelfde water)
Ik was hoopvol dat ik daar forel zou kunnen vangen en wat mooie kopvoorn. Om alvast kort te gaan: de Forel is het niet geworden, ik heb er zelfs niet 1 zien zwemmen.
Kopvoorn zwom er zeker wel en ook snoekbaars heb ik gezien. Prachtig als je in het water staat en dan de vissen op een meter ziet zwemmen.

Al gauw werd mij duidelijk dat er op een bepaalde plek onder de kant mooie kopvoorn zwom. Alleen nu nog vangen. Ik heb dagen geprobeerd en niets gevangen. Ik had zelf niet al te grote vliegen bij mij en op de kleine vliegen ving ik wel wat maar niet het formaat dat ik had zien zwemmen en graag aan mijn vlieg zou willen hebben. Na een aantal dagen wat kopvoorn gevangen te hebben van ongeveer 20/25 cm en ook nog wat kleinere visjes kreeg ik op een dag van een andere vliegvisser wat vliegen. Hij ging naar huis en had de vliegen op de camping gemaakt van provisorisch materiaal. Dus verpakking van speelgoed van de kinderen, een kleine stukje blik, veren en van alles wat hij maar kon vinden.
Ik heb de dag erna er gelijk mee gevist en het resultaat mocht er zijn. Onderstaande vis is de enige grote vis die ik heb gevangen, maar mijn hele vakantie was helemaal geslaagd.
Overigens ging het niet helemaal van een leien dakje, want toen ik de vis aan mijn #3 had en bijna uitgedrilt had, vloog mijn leaderloop van de lijn. Dus ik was de vis kwijt. Ik heb mijn hengel in het water gegooid en ben de leaderloop achterna gesprongen. Toen ik hem had voelde ik de vis er nog aan zitten. Dus snel schepnet gepakt, geschept en mijn hengel een aantal meters verder uit het water gevist. Ik was blij dat het niet sneller stroomde ;-)
Hier wat plaatjes. De afmeting van de vis heb ik niet, ben in alle opgewondenheid vergeten te meten, terwijl ik zo'n meetlint aan mijn vest heb hangen.

http://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?action=gallery;sa=view;pic=266

http://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?action=gallery;sa=view;pic=267


http://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?action=gallery;sa=view;pic=268
Eer was was was, was was is...

Scaramouche

Mooie vis, en mooi verhaal. Jammer dat er geen filmpje is van het moment dat je achter de leader aandook  :D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

iamveenstra

Dat is inderdaad erg jammer want ik denk dat er meerdere mensen hard om hadden kunnen lachen.  :)
Eer was was was, was was is...

BV

Mooie verhaal man, das lachen, en respect voor je doorzetting.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Mooi man.... zijn er zat die in Frankrijk niets vangen ....  ::goodjob::


Sieger

ivan

Ik ga daar binnen een week of twee naartoe, heb normaal ook steeds een rubberbootje mee maar gezien de capriolen je daar moet uithalen denk ik toch aan een duikboot of/en snorkel... ;D...

Mooie vis trouwens  ::goodjob::

Menno_siemensma

Je kan je foto's ook direct in je bericht linken met de insert image [ img] [ /img] tag. Mooie vangsten  verder!  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Raymond

Mooie vis hoor! Kopvoorn is echt geen gemakkelijke vis om te vangen.  ::goodjob:: (En die k.. leaderloops ook... ;) ) Het is daar inderdaad een ongelooflijk mooi gebied en de rivier is wonderschoon. Wat betreft de forel, tja...  :-\

Poupehan is trouwens, hoewel maar op een steenworp afstand van de grens, toch nog altijd Belgiƫ, Henk...
::wtf::

Sentor

Ik ben 2 jaar geleden ook op de Semois gaan vissen maar dan in de buurt van Bohan samen met men broer en 2 vrienden.
Je zag de grote kopvoorens in het water liggen.
Meestal lukte het wel om die te vangen met een vrij grote (deer hair sedge), als je ze mooi boven de vis kan presenteren happen ze wel toe hoor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
::blabla::

Bone F

Ik ben net terug van een weekje Semois op de camping Ile de Faigneul. Leuke camping aardige mensen maar vis????? Ik heb ze niet gezien dus zijn mijn hengels de caravan niet uit geweest. Van het voor de vergunning gereserveerde geld heb ik maar lekkere Belse biertjes gekocht en kon tijdens het nuttigen kijken naar het ijsvogeltje op 5m. afstand die veeeel succesvoller viste dan ik daar ooit zou kunnen ;D

Stefan Schout

Ik ben dit jaar 4x geweest en 4x weinig gevangen in de omgeving Auby-Dohan-Cugnon.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik het snel beu ben als er niet met de droge vlieg gevist kan worden haha

Het lijkt wel of er weinig vis zit. - heeft vast iets met de hoge  stroomsnelheid en het troebele water te maken die er tot 2 weken terug was.

Bone F


sjoerd

Ik snap dat niet met die leaderloops. Er is hier al veel over geschreven en een leaderloop hoeft dus echt niet los te gaan!!
gewon vastzetten met een wikkeling en even aflakken. Gaat echt nooit meer los.
Ben dus wel benieuwd hoe Veenstra zijn loop had bevestigd. Toch niet alleen maar gezekerd met dat stukje siliconenslangmag ik hopen?
Laat eens weten ter lehring ende vermaeck.

Joost S.

Is dit nu wat ze bedoelen met een snoekduik?

Ben daar ook een keer geweest. Zei toen: 'alsof je een schilderij in rijdt, zo mooi is het daar'. Klopt aardig he?