Luxemburg.

Started by goswit, June 15, 2014, 12:43:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit

Auto inpakken  caravan er achter en wegwezen . Wat kan rentenieren :D (65+) toch leuk zijn . Op naar Bissen . 
Nog meer mensen die kant op?

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Marksman

Geloof ik, mag zelf nog even wachten. Veel plezier en goede vangst daar..

Jan Damman

Gos,

Mooie tijd daar en vang ze  :)

Kom zelf as donderdag die kant op, wel een andere camping!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Ciske

Gos,

Ik hoop dat je er een leuke tijd hebt.
En natuurlijk goede vangsten.
Ik ben er zelf pas rond 18 juli.
Veel plezier daar.

Groetjes,
Frans

hermieb

Ik ben daar vanaf volgende week zondag.

weerwolf

zooo wordt druk in luxemburg, Mannen veel plezier daar

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Arno

ik was het pinkster weekend op camping Bissen
erg mooi weer en morgens en savonds 3 keer 2 uurtjes gevist en best leuk gevangen totaal ca.45 visjes waarvan 2 van 25/30 cm 1 van 41 cm en de rest allemaal klein spul van 10/15 cm.
er werd veel gevist met de droge vlieg maar zag tot mijn verbazing dat er erg weinig gevangen werd dus ik een klein groen goudkop nimpfje #22 en na 3 vissen gaat iedereen kijken waarom jij wel vangt en hun niet
ik weet droog is het mooiste vissen maar ik wil ook graag wat vangen.
vanaf de waterval aan het eind van de camping in de poel er achter ving ik de grootste van het weekend
succes daar.

Gr Arno

goswit

Hoi mannen en dames ook natuurlijk. 3 uur vertrokken  half 7 op de camping , voor de Zondag druk op de weg.   Voor de mensen die eind van de week naar het zuiden gaan hou Maastricht in de gaten de weg zou afgesloten worden de dag weet ik niet meer.   Rond 9 uur het water even verkennen , veel vis rond de 17 a 22 cm . Ga het morgen proberen.   Engels man gesproken ,hij ving redelijk op de droge vlieg , nimf is geen vliegvissen volgens hem.  Zijn dus niet mijn woorden. Weer is goed . Van de stuw tot aan de brug bij de Camping is No Kill .

Jan de koffie staat klaar ,sta direkt bij de brug 131.  Blijf tot maandag uiterlijk dinsdagmiddag weer thuis . Waterhoogte is redelijk .

Ik had de bril niet op maar volgens mij staat de camping hartstikke vol voor vissers, voor wandelaars plaats zat ;D   Flauwekul ,2 vissers gezien en ruimte zat .  Zo nog een borrel en morgen vroeg op en vissen.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Bone F

Zal afgelopen weekend wel aardig druk geweest zijn. De heren met en een aantal met eega van "De Meivlieg"hadden daar hun jaarlijkse weekendje. Weet nog geen details.......................

grtn Frans

goswit

Vandaag was het eindelijk zo ver ,vissen .   vanaf 4 uur tot 6.30 uur 3 stuks   32/22/17 cm 2 stuks sprongen spontaan van de haak af toen ze me in de ogen keken.
water is laag en een straffe noorder wind .   

Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

goswit

Hoi,
vangsten vallen zwaar tegen , van Maandag tot heden 10 stuks en veel missers.  Harde wind, heb nog nooit een vlieg vanzelf stroom opwaarts zien gaan maar gisteren wel. Veel klein spul , water staat laag en koud ,n. no wind is ook niet goed.   
Wat opvalt dat grote zwermen muggen  uren lang boven het waterhangen , mijn ervaring in Frankrijk is dat de vis dan totaal niet wil bijten.
Maar ja we zijn van de straat en moeder heeft het rustig als ik weg ben , en ik hoef niet afwassen is toch mooi meegenomen .  Ben benieuwd hoe de vangsten in de omgeving is .
Groetjes
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Jan Damman

Zit nu ook aan de Sure een eindje verder  stromafwaarts dan jij Gos.
Hier vang ik mijn visje wel, tot nu toe in twee dagen een kleine 40 stuks waarvan 5 st boven de 20 cm waarvan 1 30 er en 1 25 er.
Gisteravond stond er nog iemand te vissen die er een haakte en de aan tijd die er voor nodig was om hem binnen te krijgen dacht ik dat het wel een flinke jongen was maar bleek zo op het zicht niet groter dan 25, slaat die lul hem nog de hersens in ook ( een medelander ).

Van morgen sprak ik de vrouw van de caming en die zei dat er van de laatste uitzetting het grootste deel kapot gegaan was vanwege de hooge temperatuur op dat moment 40 graden en de lage waterstand.

Nog een dagje morgen en dan ga ik weer naar een ander stekje ( als ik een vergunning kan krijgen ) en dan als afsluiting van m'n vis tripje naar Tholen voor de forum dag.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

marc

ben er terug van 07/07 tot 21/07 plaats 160voor de forumleden die er ook mochten zijn
als we maar kunnen vissen is het al goed .we maken er het beste van
grt marc

Ciske

Hoi Marc,
Ik ben er vanaf 18-7 op plaats 147.
Dus dan kan ik me nog even voorstellen voordat jij weer vertrekt.
Tips van jouw kant zijn dan ook zeer welkom.
Tot dan. En natuurlijk goede vangsten.
Groetjes, Frans

Inderk

Vanaf 12juli ben ik ook aan de Sure te vinden
in de omgeving van Esch sur Sure, tien dagen later ben ik in de Elzas bij de "La Fechte"

Camping im Aal dacht ik
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


goswit

Hoi  , Inderk .

Vanaf Bissen door het bos ca 15 min wandelen kom je bij Im Aal, wat ik gezien heb lijkt het mij niet geschikt voor vliegvissen.   Ben niet de camping geheel opgelopen.  Ik heb vissers gesproken die in Bissen gaan vissen.

Ik zou Bissen pakken.

Gos

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

marc

Deze week al een beetje van alles gehad, zon maar ook regenweer,kon het plezier niet drukken.
Af en toe de forel wat treiteren.Moest wat gescoord worden voor de rookoven :)
Op de no kyll hoor ik ineens achter me een bekende stem, Henk (inderk )op stap vanuit camping Im aal richting bissen om een vergunning te scoren.
Er moest toch eerst wat bijgepraat worden ,hier en daar een tip van beide kanten ,even hengeltje proberen, leuk toch.
Weer een gezellige bende hier, ondertussen al wat bekenden tegengekomen vanuit alle windstreken :) (B & NL)

grt den kleine belg

[attachment deleted by admin]

goswit

Marc. Dat is vaak leuk om te praten met vliegvissers en wat gegevens uitwisselen .  Ik hoop dat jullie veel visjes vangen tot 30 cm als je de rest 35+ maar laat zitten . ;D Hoop eind Aug er ook weer te zijn als de problemen hier voor bij zijn .   Succes.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Patrick(WF)

Ben benieuwd wat de NO KILL zone gaat brengen. Ik zit de laatste week Augustus en eerste
week September in een lodge op Bissen.
Groet Patrick

goswit

Zitten of liever zijn er nog vliegvissers in Bissen en hoe is de vangst.  Als het weer meezit ga ik eind volgende week . Moeders gelukkig beter .  Eindelijk vissen en als we pech hebben schaatsen. ;D

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Patrick(WF)

Ik ben vandaag aangekomen voor 2 weken. Ga t morgen maar eens proberen.
Ik hou je op de hoogte. Zijn vliegvissers genoeg hier. Stuk of 6 bezig gezien.
Allemaal met droog en allemaal niks vangen. Word voor mij een natte denk.
Zie ook geen activiteit aan de oppervlakte.
Groet Patrick

goswit

Succes Patrick.

Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

maurice

Patrick veel plezier .
Laat rustig een nimpf over de bodem dansen. ;D ;)

::bbq:: ::proost:: ::proost::

goswit

 Hier in het zonnige Luxemburg  nieuw PR op forel.

Gos.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.7 cm. :-[
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Patrick(WF)

Sodemieters jij geef er niet om. Gefeliciteerd man. Ik heb
jou zelfs met vliegen zien vissen die groter waren dan dat.
Maar vis is vis he.  ::goodjob::
Groet Patrick