Luxemburg

Started by goswit, September 10, 2012, 19:35:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit

Helaas de vakantie zit er weer op , na een kleine 3 weken vissen in Luxenburg. We hebben in ieder geval goed weer gehad en twee leuke vliegvissers ontmoet.  De vangsten waren slecht nu  35 stuks ,vorig jaar in een week ca 90 stuks. Uitsluitend op droge vlieg.

Wat mij opviel is dat de rivier naar de knoppen gaat door de grote hengeldruk en het bijzonder slecht behandelen van de gevangen vis. De haak wordt zonder meer uit de bek getrokken en de vis zeker 3 meter weggesmeten , waardoor 2 vissen het niet overleefd hebben . In mijn goede tijd en 10 jaar jonger had ik de heren gevraagd als zij goed konden zwemmen , en zo ja , ook met een steen om de nek van 25 kilo , ik vindt dit ongehoord.
Als ik een vis heb gevangen die  erg gestresd is blijf ik net zolang bezig dat zij uit mijn hand weg zwemt.

Zoals ik eerder heb aangegeven over de vangsten weet ik inmiddels de oorzaak.  De sluis werdt regelmatig opengezet waardoor de waterhoogte  al maanden steeds wisselend was , per dag soms 50 cm verschil .  Een dag goed gevangen, zwaarbewolkt en regen ,leuke vangdag .

Er waren visers bij die geen vergunning hadden , ik vroeg hen waarom niet , de vereniging doet erg haar best voor een goede visbezetting , antwoord
er wordt toch niets of heel weinig gevangen dan betaal ik toch niet voor een vergunning.
Ze stonden de hele dag te vissen met de worm en maden en vingen toch wel visjes , als de kontroleur er aan kwam werd de hengel vlug weggelegd.

Wat mij opviel tijdens een aanbeet of misser je kreeg geen tweede kans .  Tijdens de dag van het slechte weer wis ik niet wat ik zag , ongeveer een kwartier lang sprongen zeker 50 vissen konstand ca 30 cm uit het water , zo snel als het kwam was het ook weer afgelopen . Bijzonder leuk om te zien, trouwens dit was in het midden van de rivier en niet onder bomen of struiken waar dit wel voor komt.  Marchel de kontroleur viste voornamelijk met grote vliegen en nimphen maatje 10 en 12 , ik voornamelijk met 14 -16 - 18 waarbij 18 de beste was. Ik viste van half 5 tot half 8 , niet de beste tijd , maarja de vrouw wil mij ook nog zien in de vakantie.

Ben benieuwd wat jullie hebben gevangen in de omgeving .

Groetjes  Gos.





Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Inderk

#1
Ik neem aan dat je dan redelijk dicht bij het stuwmeer hebt gestaan aan de Sure?
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Christof van den Berge

#2
Jammer dat ze zo omgaan met de vis/natuur!!!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

goswit

#3
Inderk.

Inderdaad , vanaf het begin van de stuw tot de camping , en het einde van de camping bij de barage , mooie plaats maar door de sterke stroming zeer gevaarlijk.
Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff