Tips voor de Ourthe dal tussen Tilff en Esneux

Started by GuusGeluk, August 02, 2012, 21:09:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GuusGeluk

11 augustus ga ik op vakantie met mijn vriendin naar Belgiƫ. De camping is gelegen aan de Ourthe. Aangezien het een vakantie is met mijn vriendin, wordt het natuurlijk geen vliegvisvakantie, maar 's ochtends (6 tot 9 uur) en misschien 's avonds (19.00 tot 20.30) kan ik wel mooi even alleen op pad om lekker te gaan zwiepen met mijn #3 hengel. De camping is gelegen in Fechereux in het dal tussen Tilff en Esneux. Heeft iemand ervaringen op dit stuk? Ik heb een vergunning besteld voor het Waalse gewest. 40 euro, maar dan mag je wel waden. Hopelijk is deze op tijd aanwezig thuis. Ik weet niet of ik nog een extra vergunning moet hebben voor dat stuk. De camping heet les Platanes.
Wat betreft vliegen heb ik een beetje gelezen over sedges, mieren, blue duns en royal wulfs. Deze heb ik in de vliegendoos. Misschien weet iemand nog een killer die ik absoluut niet mag vergeten.... Misschien heeft iemand nog wel meer informatie...

Alvast dank voor de genomen moeite.

Groeten GuusGeluk

gerben

Beste GuusGeluk,

Dit stuk van de ourthe is openbaar dus je hebt geen extra vergunningen nodig, alleen vergunning waals gewest is voldoende.
Neem vooral ook een aantal vliegen met goudkoppen mee, redtag en rode nimf deze op diepte brengen met een klein dobbertje werkt goed.

Heel veel plezier en vang ze.

Groeten Gerben
Glass is not dead

GuusGeluk

Hartelijk dank gerben... Ken je het stuk? Goede vangsten daar? Super dat je tips geeft voor vliegen...

gerben

Nee, ik vis meestal bij de plaatsen Durbuy ,La Roche en Jupille.
Wij zijn de eerste week van juni geweest het water stond erg hoog en op sommige dagen was het water ook nog bruin en moest je naar een andere plaats gaan verder op de rivier.
In de ochtend en de avond forel gevangen op de droge vlieg en op de dag met goudkoppen.
Als je met droog gaat vissen overdag vang je namelijk veel gestippelde alvers en kleine kopvoorns (overigens ook niet zo erg).

Groeten Gerben
Glass is not dead