Een avond met een gouden randje ;-)

Started by Arjan Maat, July 03, 2012, 10:40:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arjan Maat

Hoi allemaal,

Ik kan het wel copieren en plakken, maar een linkje kan mss ook ;-)

http://www.pro-flyshop.com/blog/2012/7/3/een-avond-in-de-backyard

Het was echt nog eens ouderwets genieten.

TL Arjan

Sieger

Mooi Arjan....  ::duim::

Bij mij inde achtertuin alleen Edelherten en Everzwijnen .... ook mooi (en lekker), maar helaas maar weinig water met vis, laat staan Forel...

Dank je voor het delen...


Sieger

Arjan Maat

Hoi Sieger,

Als je een Waalse vergunning hebt kom je toch gewoon een keertje mee "mijn" achtertuin in ;-)


TL Arjan

Jan Damman

Mooie foto,s, ik zou ook wel zo'n achtertuintje willen hebben.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Plantje

Geniaal inderdaad!

Maar is dit in Belgiƫ? (Ik begrijp het als je de exacte stek niet vrij wil geven) Maar als je "ook naar Rotterdam kunt rijden" zou ik het wel weten!

Is dit een rivier of een vijver?

Arjan Maat

Dit is idd Belgie, net even voorbij Luik. Er staan hier op de site en anders op mijn Blog nog aan aantal stukjes over het zelfde water. De locatie is niet echt 'geheim" hoor maar ik maar er een beetje een spelletje van ;-)

Het is op de Vesder.


TL Arjan Maat

Plantje

Haha! Die rivier moet ik dan ook gezien hebben! Ben net een paar weken geleden een weekend in Verviers geweest.

In augustus ga ik met vriendin en dochter een midweek naar een Landal ding in Coo. Ik denk dat ik de visspullen maar in de auto gooi... wellicht komt het er nog van even te gaan vissen. Nog tips? Zaken die ik moet regelen?

gijsie20

Ik kwam op een Belgisch forum ook nog een stukje tegen:

http://www.carna-silure.be/article.php?id=1338

Komen dit soort forellen er nog steeds voor? Gigantisch!

Plantje

Nou moet ik het stuk nog lezen en is mijn Frans niet meer wat het geweest is...Maar stel nu, dat dit soort forellen er niet meer voorkomen...is de mijnheer op de foto's dan de verantwoordelijke? En zijn al deze forellen op de foto's zo zijn pannetje in gegaan? ;) (Geintje natuurlijk! Nemen met een korreltje zout)

gijsie20

#9
Die Walen kennende wel idd  :-X   ;)
Ik begreep ook dat de forellen daar aanzienlijk formaat bereikten door vervuiling van het water? Het zijn toch behoorlijke forellen, en ben benieuwd of ze daar nog gevangen worden, aangezien het een stukje van afgelopen jaar is? (zitten wel oudere foto's tussen zo te zien)
Andere rivieren in Belgie leveren niet dit soort formaat op.

Heb zelf een jaar vergunning in Houffalize, misschien eens een stop maken hier op weg daarnaar toe :)

Plantje

Lijkt me sterk, dat vervuiling grotere forellen oplevert! Ik ga aankomende week meedoen aan de Carbage run en ik denk dat ik een hengeltje meeneem. Als ik ergens forellen zie zwemmen weet ik in ieder geval dat het water schoon is!

Wat wel zou kunnen is, dat het water wat troebeler geworden is en dat dat inhoudt dat er meer voedsel is voor de vissen. Maar om dat nu vervuiling te noemen :)

BV

Plantje,
Het is zo dat de Vesdre en de Hoegne door wat dorpen lopen waar de wc-afvoeren van de huizen recht in de rivier lopen.
Dat is de betreffende vervuiling.
De forel gedijdt daar zeer zeer goed maar je mag hem niet eten...




gijsie20

Dat bedoelde ik idd, had het al eens gelezen op het belgisch forum.