Streamertje uitlaten.

Started by Arjan Maat, June 07, 2012, 16:22:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arjan Maat

Gisteravond ben ik nog eens over de taalgrens getrokken omdat mijn doos met streamers "uitgelaten" wilde worden. Ik had een paar kleine "steelhead" vliegen / streamers met tussen het haakoog en de haakbocht een flexibel stukje. Dan bewegen ze mijns inziens beter door het water, zeker als er een redelijke visdruk is kan dit het verschil maken ;-)

En natuurlijk is dat gelukt ;-) 2 mooie bruine forellen in "bruin" water vangen omdat het flink geregend had en het water ongeveer 20 cm hoger stond is de balans, over "lossers" en volgers ga ik het niet hebben. Maar wat zijn die "goud" flitsen van draaiende forel toch gaaf!




TL Arjan Maat

Troutbuster

Mooi Arjan!!
Waar was je? (of hou je dat liever voor je?) ;)

Het water op de foto ziet er mooi en best wel helder uit ??

Mooie lichtgekleurde vis, lijkt wel een zeeforel!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72


HEEL MOOOI & WAT EEN STEK! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Ziet er goed uit inderdaad!

johannes

mooi man

daarom vind ik streameren een van de mooiste vliegvismanieren die gouden draaien of boeggolven zijn slecht voorhet hart  ;D

Egon

Das wel een lekker dagje geweest, en nog het zonnetje erbij ook :)
Mooi stekkie.

Arjan Maat

@ Johannes, streameren is idd soms wel een heel fijne manier om aan de vis te komen ;-) Zeker op onbekend of lastig bevisbaar water. Maar . . . . . tijdens een periode dat de vis heel optimistisch vliegen van de oppervlakte neemt is het zien stijgen van een mooie forel, het openen van zijn bek, het nemen van je vlieg en nadien de explosie van het wateroppervlak als je de haak zet ook wel HEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLL gaaf hoor ;-)

Maar dan kan je goed "zicht" vissen, als je dat niet kan is vissen met de streamer een heel goede manier om de vis te vinden, en te verleiden ;-)


TL Arjan