Jong geleerd ;-)

Started by Arjan Maat, May 22, 2012, 11:34:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arjan Maat

Terwijl een aantal van jullie mss op de Fly Fair liepen, was ik met mij 2 jongens op forel aan het "jagen" met een droge vlieg ;-)



En dat was niet geheel zonder succes, daarbij komt dan ook nog dat de oudste van de 2 met wat advies van papa ook nog aardig leert fotograferen ;-) foto 3 is door mijn oudste zoon gemaakt.

Dit was trouwens in de voerstreek in Belgiƫ.


TL Arjan Maat


vliegvisgek

gaaf hoor en als de boys er schik van hebben is het helemaal top en welek vergunningen heb je daar nodig om te mogen vliegvissen als hollander ;)

rein

weet precies hoe je je als trotse vader voelt :) ... ziet er gaaf uit!!! vooral de hengel zo in zijn nek op de tweede foto bewijst dat ze straks jou meenemen om te gaan vissen :)

Gerrit72

#3
De jeugd heeft de toekomst...da's wel weer duidelijk ;D

Erg mooie foto's, helemaal geweldig...vissen met kinderen!  :)

Mooie close-up foto! Wat voor hengel is dat?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69

yeb heb er nu 4 aan het vliegvissen.

en de oudste van het stel vist nu met een ander hengeltje.
maar mischien,komt ze later als ze groot is :) toch nog is vragen,pa ga je mee,lijntje strekken.

is gewoon leuk.


Gunther

Prachtig,lijkt wel Du Berg prima locatie om met jonge gasten aan de slag te gaan,kun je trots op zijn.

vliegvisserdorian

Waar hebben jullie gevist in belgie?

Peter B.

Erg leuk! Helemaal als de kleintjes ook wat vangen  ;D
Waar was dit precies?

maurice

mooi hoor, nette vissen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arjan Maat

Dit keer ben ik met ze naar De Berg geweest in Sint Martens Voeren. Op de vijver boven kan je op zicht vissen, dus die mannen vinden het geweldig om met hun polaroid bril de forellen te zien zwemmen en dan werpen we hem samen aan. De haak zetten we samen en nadien is de hengel voor een van mijn zoons, de ander schept dan de vis ;-)

TL Arjan

Koen

mooie reel in die 2de foto, wat voor 1 is dat?

Sieger

#11
Mooi Arjan.... en die 3e foto is een plaatje.... Hij heeft er oog voor...  :D

@Koen: is volgens mij een Danielsson 2 of 3 W reel....  ;)


Sieger

Arjan Maat

Dank je wel Sieger ;-) Hij heeft idd wel iets van zijn papa weg.

@ Koen dat is een Danielsson Dryfly reel, de 2 en 3 W zijn iets te groot voor dit werk.



TL Arjan

Sieger

Ah Tsja (vissende) mannen schatten dingen altijd groter in.... :)


Sieger

Gerrit72


Heeee! ik was eerst >:(, wat voor hengel is dat nou op foto 3? ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Sieger

Da's een Imago Gert.... Weet zo alleen niet welk type.....


Sieger

Arjan Maat

Hoi Gert, Sieger heeft het idd bij het rechte eind, het is een Imago de IPT#5 Fast de meest all round #5 die er momenteel op de markt verkrijgbaar is. Een echte VISHENGEL en geen casting hengel.

En dat kan Sieger mss ook wel beamen ;-)


TL Arjan

Sieger

#17
Yep inderdaad... Die IPT 5 fast is echt een van de lekkerste vishengels die ik tot nu toe heb mogen gebruiken....

Geen werpstengel, maar een 'snelle' hengel die het gevoel van medium fast heeft... Tot nu toe 'lust' hij echt elke lijn die ik heb gebruikt.... Dus een hengel waar je echt van je vlieg uit kunt gaan en vervolgens je lijn op kunt bouwen..... Dunne tippet voor droge vliegen of 28/00 voor natte vliegen (vorige week in Ierland op het meer gebruikt) ... Hij blijft gewoon heerlijk precies en makkelijk werpen.... Je concentratie ligt helemaal bij het vissen... En als je er een aan hebt voel je de complete dril... Grote of kleine vis... Maakt niet uit... Prima stokkie dus.... ;)


Sieger