Verwacht er niet te veel van....

Started by A{b}r{a}xa{s}, December 24, 2010, 10:23:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

[oorspronkelijk geplaatst door Inderk]

Vertelde Marc mij op de binddag van afgelopen jaar toen ik hem verteld had dat ik naar Luxemburg zou gaan en hoopte te gaan vissen op de Sûre.

Om kort te zijn, op 18 juli waren wij aangekomen op de camping en natuurlijk moest de omgeving verkend worden. Ook ik had mijn wensen en wilde graag her en der bij de Sûre tussen Diekirch en Esch sur Sûre bij het water kijken.

Helaas kwam je op sommige veelbelovende plaatsen ook deze borden tegen.

Maar goed niet getreurd, ik een vergunning gehaald in Diekirch voor een fabuleuze bedrag van €3,-- waarmee je een maand mag vissen op alle binnenwateren m.u.v. de grensrivieren.
En op een middag dat was uitgeroepen door de kinderen als een "blijf op de camping dag" ik mijn spul bij elkaar geraapt en naar het water.

En al snel had ik beet op een droog vliegje:

Ik dacht "dat begint goed!!"Leuke sport en nog forelletjes vangen ook nog!
Ook deze jongen lustte mijn vliegje maar al te graag.

En zo wist ik mijn visjes die eerste vismiddag (1½ uur) wel te vangen.
Een dag later... zei ik na het eten dat ik weer wilde gaan vissen waarop mijn zoon zei "mag ik mee?" aangezien kinderen tot en met 14 jaar geen vergunning hoeven te hebben in Luxemburg was dat natuurlijk geen probleem. "Kan ik mooi foto's van je maken en misschien ook nog even vissen" zei hij.
Hier hier het resultaat.




EN mijn zoon wist zijn eerste buitenlandse forel te vangen! Hooked for life???

Later heb ik nog een aantal keren de gelegenheid gehad om te vissen en als ik 's avonds had gevist en weer wat insecten zag hatchen toch maar weer achter de vise imitaties maken.

Maar het had wél resultaat!

Al met al kan ik terug kijken op een prima vakantie. Niet elke dag gevist maar wél de keren dat ik ging heb ik vis kunnen vangen.
en genieten van de natuur bij de Sûre.


Ik denk dat ik zeker nog een keer terug ga. Zonder al te hoge verwachtingen.......Grote forel zit er nog zeker ik heb er zeker twee hele groten verspeeld één regenboogforel die besloot om na een paar luchtsprongen stroomopwaarts te vertrekken waar ik niets tegen had in te brengen, en even later ook nog een bruine forel die heel rustig mijn vlieg van het oppervlak wegslurpte en daarna het oppervlak in een bruisende kolkende massa te doen veranderen om zich daarna tussen de takken vast te zwemmen.

De omgeving is mooi, en de vangsten. Och...'t kan minder, als je maar bereid bent om te lopen, auto ergens parkeren en dan half wadend half wandelend zoeken langs de Sûre veelbelovende spots afvissen dan weet je echt daar wel je visje te vangen. En dat voor €3,--! Ik heb mindere dagen gehad op de Möhne voor heel wat meer geld.
Ik ga zeker nog een keer terug.

En ook daar heb je sfeervolle zonsondergangen.