Weekend Semois

Started by Gretl, March 16, 2012, 09:39:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gretl

Tas gepakt, lijnen gechecked, vliegen uitgezocht.... Nog ff daggie thuis aan 't werk en dan hop naar de Ardennen voor een weekend vliegvissen. Vandaag wordt tegen de 20gr. verwacht, dus wie weet vanavond al de eerste forel met de droge vlieg....? zou mooi zijn.
Morgen avond varken aan 't spit en wie weet.... forellen in de rookover :)

Foto's van hopelijk mooie vangsten volgen..... (hmmmm dit schept wel verwachtingen, haha)

grt
Toro

A{b}r{a}xa{s}


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Bruins

Toro,

veel suk6 en plezier daar.

Waar zit je, camping Maka ?  De eigenaar is ook vliegvisser en LaRo fan.

Tight Lines !!
I don't drink water, fish f*ck in it...

BV

Toro,

Let op,

de rivier gaat pas morgen ochtend bij zonsopgang open!

Waar ga je ?  Saint Celcile :  prachtige strook met heel heel veel vis uit gezet vlak voor de opening.

Veel plezier

Gretl

Ga inderdaad naar Maka. Eigenaar is vriend van ons. We gaan inderdaad 'pas' morgen vissen  >:(

Vanavond, indrinken en moet verzamelen, haha..

Jan Bruins

Toro,

ik ben stiekum een beetje jaloers op je  ;)

Prachtige plek daar.

We hebben daar in 2010 begin juni gestaan, SCHITTEREND!!

En ook nog leuk gevangen.

Je hebt in ieder geval een goede gids.

I don't drink water, fish f*ck in it...

Gerrit72


Toro, veel plezier daar! En er moeten nu natuurlijk wel mooie foto's komen!
Nog plek in de auto? (heb net tegen mn vrouw gezegd dat ik het hele weekend moet werken  ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

pas

Ik wil ook ben jaloers veel plecier
::wtf::

ben


marcelgoedhart

Ben ook zeer benieuwd! Wij zijn er, met de kids, de eerste week van mei.
hoor graag de mooiste stekken en de beste tips.

Rossie69

niks gevangen :)

te veel moet ingedronken ;)


Gretl

Heren,
het weekend was fantastisch!!
Het begon al met een heenreis in 't zonnetje waarbij de thermometer in de auto buiten de 22gr aantikte. Dat moest beslist een mooi weekend worden.
We waren met 9 mannen, waarvan ik op vliegvis gebied duidelijk 't groentje was  ;). Nou....dat hebben de forellen me ook laten weten.
De eerste worpen werden met een nymphje gedaan, alhoewel sommigen op vrijdagmiddag al met de droge vlieg succesvol zijn geweest. De rivier was breed op 't stuk waar we vistten en daarmee werd m'n 'beperking' al meteen duidelijk.... Ondertussen de nymph al vervangen door een zwarte woolly bugger met koudkop, maar deze moest wel ver over 't midden (20m +) aangeboden worden zodat de bugger tijd had om naar de bodem te zinken. 't Was zaterdag duidelijk minder warm, nog 7-10 graden, dus de vissen lagen lekker muf onderin te wachten op 't voedsel dat voorbij kwam. en daar zat mijn bugger dus niet bij, omdat ik de lengte niet kon halen. Een paar waardevolle tips van de 'oudere jaars' vissers hebben me goed geholpen en 's middags stond ik ook over 't midden m'n vliegen aan te bieden. Ondertussen had iedereen al een vis gevangen of minstens een aanbeed gehad terwijl ik nog steeds 'droog' stond.
De gevangen forellen waren niet heel groot, nog 20-30 cm, heb uiteindelijk 2 aanbeten gehad en goede vliegvis les  ;D.
Ondertussen was 1 van ons 'op bestelling' forellen aan 't lepelen want de rookoven moest vol... 's Avonds genoten van dit feestmaal zoook van 't big dat 1 van ons had meegenomen en op een zelfgemaakte bbq heeft klaargemaakt.
Camping Maka is er klaar voor dit seizoen. Waren echter wel veel broodvissers uit de buurt, dus de 35kg forel die een week daarvoor was uitgezet zal niet lang aanwezig zijn, vrees ik. In mei wordt nogmaals 35kg uitgezet en in de kleine beek nog. 200 jaarlingen.
Al met al een mooi weekend dat absoluut naar meer smaakt!

Jan Bruins

Toro,

Mooi verhaal, en je hebt een schitterend weekend gehad!
En wat belangrijk is, je hebt weer veel geleerd.
Wees gerust, er zijn heel veel vliegvissers die de 20+ niet halen, ik ook niet.
Heb je in de meeste gevallen ook niet nodig, maar ja er zijn uitzonderingen...
Jammer dat er direct weer een heel leger broodvissers klaar staat na een uitzetting, heeft inderdaad niets met sportvissen te maken.
Nieuwe ronde in mei?
I don't drink water, fish f*ck in it...

jur606

mooi verhaal zeg mooi avontuur en de volgende keer zijn deze forellen zeker voor jouw?

20+ meter (volgens mij krijg ik dat er nog steeds niet uit :)
Moet zeggen dat me nu na maandje of 2-3 15 meter aardig lukt, maar nog niet onder alle omstandig heden. soms lukt het wat verder alleen dan wil ik toch teveel (te hard wild)  en heb ik ineens 15 meter lijn in de 5-6 meter voor me liggen :)

Gewoon blijven vissen komt zeker wel goed


Troutbuster

Mooi Toro, lekker gevist dus!
Blijft mooi daar hè

18 mei ga ik  met een zooitje gelijkgestemden naar de Ourthe nabij Houffalize

Ik hoop dat "ze" het dan ook doen en dat het weer een beetje meespeelt!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jorrit W

Mooi verslag hoor!

Mag ik vragen hoe het met de vergunningen zit bij die camping?