Barbeel in de Ourthe - onder water gefilmd

Started by guidogast, August 09, 2018, 15:19:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

guidogast

In juli in de Ourthe vlakbij bij La Roche een paar keer onder water gefilmd. De camera aan een stok stil leggen op de bodem (paar keien op de stok zodat ie stil lag), dichtbij de hoofdstroom, en een poosje laten liggen werkte het beste. Ik hoopte forel op beeld te krijgen, dat is niet gelukt (ook dmv vliegvissen op diverse plekken slechts één forel aan de haak gehad, bij Maboge Plage, die loste...). Wel aardige mooie beelden van barbeel. Een keer 's avonds onder water gefilmd, en wat maïs gevoerd, kijken wat er zou gebeuren... flink wat meer vis dan ik had verwacht. Aardig wat barbelen, heel veel kleine voorntjes en (gestippelde) alvers, wat flinke blankvoorns maar tot mijn verrassing ook flinke baars. Grappig om te zien dat die vaak meezwemmen met barbelen, kijken of er wat te snaaien valt als de barbeel in de bodem wroet. (PS als je niet van pianomuziek houdt moet je je geluid even uitzetten  ;D ) https://youtu.be/E3bil_BZCxQ
::agree::

Get!em


Wilco

Dat zijn hele leuke opnames.  ::bravoo::

zeeforel



Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Martijn

Gaaf gefilmd!!  ::goodjob::
Nooit gedacht dat er zoveel vis zit.
ehh eigenlijk een flinke domper.... nu zit ik me nog meer af te vragen waarom het dan zo lastig is om er een paar leuke vissen uit te halen, ik heb er vaak gestaan - zelfs de kleintjes heb ik vaak moeite mee. Meestal liep ik dan iets door naar een clubhuis verderop, van een Keltische vereniging ofzo... maar scheelde niet veel en dat is nergens voor nodig als ik het zo zie.


guidogast

Quote from: Martijn on August 09, 2018, 21:46:00
Gaaf gefilmd!!  ::goodjob::
Nooit gedacht dat er zoveel vis zit.
ehh eigenlijk een flinke domper.... nu zit ik me nog meer af te vragen waarom het dan zo lastig is om er een paar leuke vissen uit te halen, ik heb er vaak gestaan - zelfs de kleintjes heb ik vaak moeite mee. Meestal liep ik dan iets door naar een clubhuis verderop, van een Keltische vereniging ofzo... maar scheelde niet veel en dat is nergens voor nodig als ik het zo zie.

Ja ik was ook wel verrast, ik kon vanaf de kant de bodem zien, 60-70 cm diep en wel bewegend oppervlak door de stroming, maar ik zag af en toe wel een barbeel, maar op beeld 5 x meer vis dan ik had verwacht. Allemaal een schutkleur van boven af gezien...
::agree::

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Martijn

Dan ga ik het in september maar weer eens proberen  8)
eerst maar even uitzoeken hoe het nu in elkaar zit met het wadend vissen (tot voorkort mocht je alleen tijdens hoogseizoen in het water staan, dit is veranderd begreep ik aan het begin van het jaar?)... Ik start hier even een nieuwe topic voor  ::koffie02::

JoachimM

en let ook eens op die mooie sneep op seconde 41

guidogast

Klopt, sneep zwemt er in de ourthe ook genoeg. Nog nooit kunnen vangen, iemand wel, met de vliegenlat? waar dan ook?
::agree::

sjoerd

Quote from: guidogast on June 14, 2019, 19:34:39
Klopt, sneep zwemt er in de ourthe ook genoeg. Nog nooit kunnen vangen, iemand wel, met de vliegenlat? waar dan ook?
[/quotee

Sneep wel gevangen in  Frankrijk in de L'oue] waar ze in ondiep water, de stenen "afgraasden". Met de wiervlieg, enkele 50 plussers kunnen vangen. Maar was niet eenvoudig .

wh82

In de Tarn redelijk kunnen vangen simpelweg op pheasant tail en ghre.

gijsie20

Quote from: guidogast on June 14, 2019, 19:34:39
Klopt, sneep zwemt er in de ourthe ook genoeg. Nog nooit kunnen vangen, iemand wel, met de vliegenlat? waar dan ook?

Afgelopen jaar een sneep daar gevangen daar net na het strandje bij Maboge in een stroomversnelling, er lagen een aantal barbelen en dus ook sneep gestapelt, zware nymph over de bodem laten rollen en werd gepakt.. Was gelijk een aardige van bijna 50 CM.

wh82

Mijn ervaring is dat barbeel een stuk moeilijker is dan sneep.

gijsie20

Ja ik ving daar ook barbeel, die zag ik ook flanken, de sneep was een beetje een verrassing, die had ik nog nooit gevangen.

JEVDE

Quote from: guidogast on June 14, 2019, 19:34:39
Klopt, sneep zwemt er in de ourthe ook genoeg. Nog nooit kunnen vangen, iemand wel, met de vliegenlat? waar dan ook?

Yup, in Luxemburg op de Our in het plaatsje Ouren. De sneep zat ook daar op dezelfde plekken als de barbeel. Het is alweer wat jaren geleden. Herinner me dat we destijds tot wel 6 barbelen p.p. per dag vingen. Dit is de enige Sneep die ik ooit gevangen heb.

guidogast

::agree::

Jan Molenaar