Bissen

Started by goswit, June 29, 2017, 23:10:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit

Zo weer terug van 12 dagen werkvakantie .
Dinsdagmiddag vertrokken , zoon Maandag even gebeld of de ringweg bij Luik goed te doen was en weer opengesteld was ,JA.    Wat een genot met 5 minuten door maastricht
Hop ringweg op en ja hoor afgesloten , !!&!8890me, dan maar richting Aken en na 3 km terug via de andere kant  ,Eh , file file file tot verviers , afslag st. vith ,ja hoor een rijbaan afgeloten file ,grrrrr dat te hebben overwonnen afslag Wiltz ,gelukkig lekker hobbelen grrr  omleiding . !,5 uur later ja hoor op de plaats van bestemming .  Moeders wilde een nieuwe voortent hebben dus ,juist.  Vrijstaand frame opzetten en hopla klaar , nee dus. nergens staat beschreven dat het frame voor tent 1/2/3/4 was  1,5 half uur later en de halve camping er bij om te helpen ,ja hoor klaar . pfff.
De volgende ochtend de rivier verkennen , zo laag nog nooit gezien , nou ja we zien wel .  Even over de camping gelopen , en geen vliegvisser gezien . Weer terug naar de caravan loopt iemand ,ik blijf staan en zie een bekende , zou ik zomaar over het hoofd hebben gezien . HHa aardige vent.
De eerste dagen vissen een ramp bloedheet laag water , en heel veel missers .
Na een paar dagen komt er een Frans sprekende Belg achter ons staan , vliegvisser , even aangezien  en  praatje gemaakt , aardige man , goed gevangen zij hij , huh.
Hij vroeg aan mij om hem wegwijs te maken bij de stuw ,ja hoor met plezier . Zo gezegd zo gedaan, met verbazing gekeken hoe hij viste en met welke techniek . Met een kleine verrekijker water afspeuren ,lijn werpen en beet . inwendig heb ik me rot gelachen . Maar aan het eind van de avond had hij er 15 en ik 3 en 2 van de haak gevallen.
Volgende dag wederom samen vissen , denk gebeurt niet meer zo als de vorige dag . Vlug nieuwe vliegen gebonden , was vergeten dat ik mijn schoonzoon 75 vliegen had gegeven. Voornamelijk F fly en sethges  redelijk gevangen . Ik dacht dat hij ook met de drogevlieg viste maar nee,  nimf en 40 cm daar boven drogevlieg en weer vangen.
Op een gegeven moment had hij een 30 er aan de lijn die flink te keer ging , hij riep mij in het Nederlands om te helpen . Gvd gvd gvd au au au potverdomme , man waarom vloek je zo je hebt toch beet en een mooie ook nog ,  Ja ja maar de haak zit helemaal in mijn hand .Dacht dat ik niet meer bij kwam . naar mijn idee, werpen kon hij niet gooide lomp en hard ca 7 mt maar vangen als de beste .  Al met al toch wel een paar leuke dagen gehad .  2 dagen niet gevist alleen maar blijven zitten zo warm was het .
Marc Bissen had hem ook een tijdje gade geslagen , lijkt wel een reiger zij hij .  Bleek een wedstrijdvisser te zijn in belgie en vrienden in Frankrijk die in het nat team zitten.
Toe hij vertrok heb ik hem wel gezegd , jij bent voor 1 Europa , prima maar dan wel een taal . Was hij volkomen met mij eens , dus Allain  volgende keer Nederlands praten hij kwam niet meer bij .
Ondanks de mindere vangsten toch gezellig gehad   , September opnieuw proberen .

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

maurice

Nou God, dan heb je het mooi rustig gehad op je werk vakantie wat het landen van vos betreft.
De vis vinden is dan weer een ander verhaal.
En met die heen reis en het opzetten van de nieuwe voortent had je echt rust verdiend.
::bbq:: ::proost:: ::proost::