Wartels voor de droge vlieg

Started by lord4163, August 26, 2012, 16:52:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lord4163

Hallo,

Ik vis geregeld op forel/vlagzalm met een droge vlieg, wat erg vervelend is, is het verwisselen van de vlieg, nu knip ik de vlieg er aldoor vanaf, vaak vis ik met de zelfde vlieg en knip ik hem er af als ik naar huis ga. Je leader word natuurlijk korter en het kost veel tijd. Ik vroeg mij af hoe jullie dit deden. Voor bijvoorbeeld snoek worden stalen onderlijntjes gebruikt met een wartel/speld, maar voor deze visserij met de droge vlieg word het moeilijker: je schrikt de vis af met zo'n grote wartel en je vlieg zal zinken.

Ik vroeg mij af of jullie nog slimme maniertjes hebben?

W3stland

Ik knoop gewoon een lang stuk tip aan de leader en daar de vlieg aan..  Als de tip te kort wordt weer nieuwe eraan.. Zie het niet zitten om daar een wartel aan vast te zetten..lijkt mij slecht voor de presentatie..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Rossie69

klein ringutje

maar is al zoveel over geschreven,even op zoeken invullen zal je vast je antwoordt vinden ;)

A{b}r{a}xa{s}

ringetje aan de leader, daaraan je tippet

wil je een wartel.... probeer eens een Invisa swivel ...aan je leader knopen en aan de andere kant je tippet er aan knopen.

lord4163


A{b}r{a}xa{s}

aan de lijn zinken ze vrijwel niet....zijn maar 1,5 of 2mm in doorsnee

Team

Quote from: lord4163 on August 26, 2012, 16:52:54
Hallo,

Ik vis geregeld op forel/vlagzalm met een droge vlieg, wat erg vervelend is, is het verwisselen van de vlieg, nu knip ik de vlieg er aldoor vanaf, vaak vis ik met de zelfde vlieg en knip ik hem er af als ik naar huis ga. Je leader word natuurlijk korter en het kost veel tijd. Ik vroeg mij af hoe jullie dit deden. Voor bijvoorbeeld snoek worden stalen onderlijntjes gebruikt met een wartel/speld, maar voor deze visserij met de droge vlieg word het moeilijker: je schrikt de vis af met zo'n grote wartel en je vlieg zal zinken.

Ik vroeg mij af of jullie nog slimme maniertjes hebben?

Ik weet wat je bedoelt,, een quick link  ze staan bij A&M op de site, Snowbee heeft ze ook, in 3 maten, het zijnhele kleine haakjes waar je zo je vlieg aan kunt klikken snel wisselen is dan mogelijk, en ze blijven drijven, gewoon met de vlieg meevetten.

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Rossie69

met streamer actie vindt ik dan ?

is je actie bijna weg.

voor de niet zo knuppen legger is dit zekers een uitkomst.
snel wisselen van je vlieg.

knup leren leggen,werkt ook zekers.
ja nadeel,je tippit leader wordt snel korter na,vele wissels.


Team

Bij streamers gebruik ik geen quick link, dan gewoon een open lus, dan blijft de aktie het mooist.


Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Rossie69

en als de vis zeer voorzichtig is dan ?


Team

Het ligt er aan hoe voorzichtig, anders blijf ik thuis,kijken of ik ook nog zere knieen kan krijgen,

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Rossie69

 ::blabla::

ruilen mischien.

is ook een goed antwoord,zeker ook van Bert Schouten geleerd.

zekers 10 euro waard.

je lus vormt zekers dubbel draadje toch ;)





Team

Ik krijg nu al 20 euro van je, losse draadjes van de lus hang ik een wartel aan, je moet wel op Topic blijven

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Rossie69

#13
nou je doet maar.

20 euro :)

die wartels waar jij mee vist komen zeker over de grens weg of is uit gevonden door Team zelf.

en ontopic blijven,doe ik zekers.

veel geluk, Ton, met je wartels.

wie gebruikt wartels aan z,n vlieg.

je moet- doe ik al helemaal niet aan mee.

oke streamer kan je niet vergelijken met droge vlieg,maar is wel een voorbeeld.


::night::

Hilco

Ik heb die quicklinks van A&M ook geprobeerd , linken doen ze prima maar dat quick was er bij mij niet bij .
met 2 tangetjes ging het net.  gewoon te klein.
Dan is knopen makkelijker.

na 3 wisselingen nieuwe tippet lus in lus . Is voor een kluns als ik nog prima te doen .

weerwolf

ik heb de quicklink al verschillende keren zien uitbuigen en vis op verspeeld!!! ik vind het niet wat, de zwaardere misschien maar dan idd waar blijft de actie?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Team

#16
Quote from: Rossie69 on August 27, 2012, 20:43:17
nou je doet maar.

20 euro :)

die wartels waar jij mee vist komen zeker over de grens weg of is uit gevonden door Team zelf.

en ontopic blijven,doe ik zekers.

veel geluk, Ton, met je wartels.

wie gebruikt wartels aan z,n vlieg.

je moet- doe ik al helemaal niet aan mee.

oke streamer kan je niet vergelijken met droge vlieg,maar is wel een voorbeeld.


::night::

Geintje joh..... stuur dat plastic reeltje maar op, dan vergeet ik die 20 euro wel.

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Rossie69

20 euro per reel is oke geef me je adres maar.

geef ik je mn bank nr.


Rossie69

hahaha jij ziet ook alles.

die oogies van jouw mankeert nog niks aan.

ja,mn knieen staan op de lijst.
voor een paar nieuwe.

ha heb zelfs er eeld op zitten dus schraal kan het niet meer worden.


Rossie69

hoop het als het door gaat wel ja.

kunstof lijkt me ook wel leuk.

we zien wel.


Rossie69

hahaha ja zekers.

dank je Bert.


HappyFisherman

Dan ist geen vliegvishenkie meer, maar vlieghenkie!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Henk ik heb er hier nog wel 1 liggen, is maar een jaar gebruikt geweest door Aly Mag je hebben voor weinig. Is van titanium, beatrix schijnt dezelfde te hebben

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Plantje

Inderdaad: niet je vlieg rechtstreeks aan de leader binden, maar tippet gebruiken.

Ik maak een lus aan de leader en iedere tippet wordt met lus-in-lus-verbinding vastgemaakt. Na een tijdje vliegen knopen kan ik de tippet vervangen.