Grensmaas

Started by Troutbuster, March 12, 2012, 18:05:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


BV

Dag Jan,

Damnn,
Ik kan helaas niet vroeger als 18u00 weg op kantoor...

Troutbuster

Jammer Bart,
je gaat dus 's avonds de Grensmaas "leegtrekken"  ;)

Ga ik "ze" wel ff voorvoeren smiddags

In ieder geval goede vangsten en ik lees het wel!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Dat gaat me morgen op dat tijdstip jammer genoeg niet lukken, Jan. Maar we houden je wel op de hoogte...

Waar ga je, Bart? Dan kom ik even kijken met "voor het geval dat" een hengel in de auto... ;) Anders even een pb-tje...?
::wtf::

A{b}r{a}xa{s}

...langzaam aan wordt het spannender en spannender :)

Troutbuster

Ik kom net terug van Zuid Limbabwe  ;)
De Grensmaas is t.o.v. vorige week maandag wel weer een paar centimeter gestegen!
Niet zo helder meer ook!

Overigens koud en regenachtig daar ,terwijl hier in het échte zonnige zuiden het zonnetje af en toe schijnt!! 8) 8)

Geen visser, en geen vis te zien (nog niet!)

Het wordt idd steeds spannender!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


BV

Ai,  das minder goed nieuws Jan !!

Twee clubgenoten pasten ook al omdat het nog 'te vroeg is'.

Twijfels rijzen ;  lokale forellenput waar ze goed droog bijten vs De Maas....
Nog even twijfelen!

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Zoals een verwende snotaap naar twee snoepwinkels geweest en nog niet tevreden.

De Maas lag er mooi bij, water was redelijk helder , veel beter wordt het niet hoor!
Ik denk dat het water wel nog vlot een halve meter moet zakken tot zijn zomerpeil.

Heb anderhalf uur met een barbeel-leader staan werpen maar niks gezien of gevoeld, dan een half uurtje langs een klein neven-stroompje geworpen met 2 kleine nimfjes en ook niks gevoeld.

Ondanks dat het er al mooi was denk ik dat het nog een maand te vroeg is.
Met deze waterstand kan de barbeel over de hele breedte verspreid zitten dus wordt het heel erg zoeken.
En naar de echt diepe poelen kon ik niet waden door de diepte en grote druk van de stroming.
Dan maar naar de forrelleput voor een halfuurtje...
En daar waar het zondagavond en maandagavond nog kermis was was het nu ook niks :-(








Troutbuster

Jammer Bart! :(

FF geduld nog en dan gaat het "los" op de Grensmaas!
Als dat zo is (hoor ik graag van je, an anders seint Raymond me wel in ;D) dan ben ik er ook!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Mannen, het water is toch nog erg koud. Gewoon geduld hebben, komt allemaal goed... ;)
::wtf::

Troutbuster

We hebben wel geduld Ray, maar het moet wel opschieten NUUUUU!!!! ;D ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Ik wil je niet teleurstellen maar als ik buiten loop en voel hoe koud het is, dat geeft niet veel hoop voor de nabije toekomst... :)

Dus geduld... ;)
::wtf::

Troutbuster

Idd Ray, bitterkoud!! veel te koud zeker in vergelijk met het vorige voorjaar 2011!!
Half april aan de BBQ!! 8) 8)

Het zal nog wel en paar weken duren helaas

de visagenda staat al behoorlijk vol!!! (luxe probleempje)

Ik hoop dat ik tijd kan maken als "ze" los gaan op de Maas!

Ik hoor je!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Nog niks te melden over de Grensmaas Ray?

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Helaas Jan, 't is helemaal niets... :(
::wtf::

Franky Boy

En dan zijn er nóg mensen die beweren dat ons klimaat warmer wordt.  8)

Hans-oet-remunj

of topic uiteraard maar wel leuk...

Los van of het warmer wordt of niet.... en wat nu precies de causaliteit in de relatie temperatuur <-> Co2 is..
(meer CO2 omdat het door iets anders warmer wordt...of wormer omdat er meer CO2 is...)  ::)

Ik vraag me al een tijdje af in hoeverre het cloud verhaal van svensmark steek houdt.... is wel een aanrader

http://www.youtube.com/watch?v=dKoUwttE0BA

De resultaten van CERN eind vorig jaar waren erg interessant in elk geval......


Plantje

Ik denk dat je daar wel een punt hebt Hans.

Maar ach: iedere keer als het lekker weer is in de herfst/winter zeuren mensen over broeikaseffect. En als het dan koud is zeggen diezelfde mensen ineens:"Hoezo broeikaseffect?!?" (In de zomer uiteraard het omgekeerde.)

Hans-oet-remunj

wat ik in elk geval wel boeiend vind is dat die meneer Svensmark al 15 jaar met zijn interessante theorien wordt weggehoond door het CO2 establishment.. en telkens komt ie weer terug.... een soort don quichotte die wellicht nog ooit een nobelprijs gaat winnen ? Hij is in elk geval inmiddels al professor geworden, nadat ie eerder het beperkte budget voor zijn onderzoek bijeen moeten bedelen en zowat werd weggejaagd!    Voor evt liefhebbers, het zijn in totaal 6 youtubjes over zon, wolk, fossielen, klimaat enz...

En yes zo zie ik het ook plantje... ;)

in elk geval wordt het tijd dat die maas eens wat gaat dalen en opwarmen......

Troutbuster

Juist Hans, en dat laatste... daar zitten we nou net op te wachten!! :P

Het gaat zo zoetjes aan tijd worden vind ik, maar ik kan vinden wat ik wil natuurlijk, moeder natuur laat zich door niks of niemand dwingen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


BV

Ik rij er regelmatig over, en ze staat nog zo breed als in het voorjaar , dus voor barbeel denk ik haast ondoenbaar.
Moet bekennen dat ik nog niet ben gaan proberen deze zormer.
Als je de debieten online bekijkt is varieert het debiet tussen 150% en 300% van het gewenste debiet.

tb

Al een oud topic wat ik terug leven in wil blazen!
Ik ben vanaf morgen terug in bezit van vlieghengels en aangezien de grensmaas op 15 min van mijn thuis ligt ga ik hier vaak aanwezig zijn!  Ik woon in België maar heb Nederlandse vispas sinds dit jaar. 
De plaats aan de grensmaas waar ik snelste terplaatse ben is stein, elsloo.  Maar ik ga de grensmaas bevissen tot stevensweert.

Hoe zit het op dit moment met de vangsten aan de grensmaas? 

Raymond

Ik heb nog niets kunnen vangen. Je ziet ook werkelijk geen visje aan de oppervlakte en de afvoer is nog veel te hoog. "Mijn" seizoen is tot nu dus echt slecht... pfff... :-(
::wtf::

tb

Het is dus nog een kwestie van wachten tot de waterstand gezakt is.  Valt er in de omgeving van stein, elsloo iets te beleven in het algemeeN?