Het zekeren van de hengel in de BB of Kano

Started by Hilco de Visser, January 11, 2014, 21:55:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco de Visser

Ergens in het forum verleden las ik dat iemand zijn hengel vanuit de Belly Boat  in het water heeft laten glijden. 
Ook las ik dat in een forellen put iemand zijn hengel in de plomp heeft laten vallen.

Er werd toen geopperd om met een soort van koordje de hengel als het ware te zekeren aan je hand.

Vandaag kreeg ik een zending binnen waar een onthaaktang van predox bij zou moeten zitten .
Blijbaar heb ik iets verkeerd gezien want ik heb enkel het flexibel zekerings ding besteld voor een predox long nose plier  onthaaktang.
Dus vandaag maar naar Traditional Hengesport geweest om een onthaaktang te kopen.

Toen ik net naar dit vreemde ding zat te kijken zag hier ineens een hengel zekering in;
een bad om je pols met een flexibel koord en een klitteban sluiting voor om je hengel.  met een speld kan de boel los..........

zien jullie het ook? (de tang moet je wegdenken)




voor nog geen 7 euro te koop bij Agradi

FSCHAMP

Met een iets langere koord zou dit inderdaad kunnen werken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Sieger

Zou kunnen werken, maar ik denk dat de meeste spullen verloren gaan op moment dat je het niet in de handen hebt en bv met een vis bezig bent.

Hengels die uit de steun vallen etc.... Is me gelukkig nog niet gebeurd, maar zou maar zo kunnen....


Sieger

merijn1982

Is het niet hamdiger om je hengel aan je bb te zekeren? Dit doormiddel van een koord wat lijkt op ee  koord wat gebruikt word als noodstop bij speedboten en jetski's? Vroeger had je daar ook een soort sleutelhangers van... lijkt mij namelijk dat juist je hengel te water gaat als je 'm niet vast hent. Maar bijv. Een vis onthaakt. ( en ja ik ben dan zo handig om 'm te laten zwemmen )
Tight lines!!

sjoerd

Als ik dat systeem zo zie Hilco, zou ik mijn tang niet graag op deze manier zekeren. Het lijkt me dat het klittenband toch op een altijd  onverwacht en zeker ongewenst moment(plons) loslaat. Het blijft bijv even haken achter iets en weg is je tang. Hoe vaak gebeurt dat niet met het klittenband van de mouw van mijn visjas. Dat blijft ook zo nu en dan ergens achter haken en gaat dan los! De hengel zekeren zou ik gewoon doen met een lus in lus verbinding, dan wel met een musketonhaakje, met dik elastiek of koord.
Sjoerd

jur606

#5
Hilco, Ik zeker zeker mijn hengels als ik van uit de kajak vis.
(meestal mijn spinhengels en hengels die achter mij staan vliegenhengel kan ook maar moet wel iets anders (kwa bevestiging)
Zoek eens op ROD Leash als je inspiratie zoekt
Ik heb verschilleden dingen geprobeerd en met een zeg maar zoiets
http://www.surftosummit.com/the-keeper-fishing-pole-leash-p-1663.html?cPath=199_275

(en dan voornamelijk het draadje gedraaid dus neemt gewoon in houder niet veel ruimte is en kan goed uitrekken)
hoe je je hengel zeker en waaraan bepalen de rest (En ja een hengel is zo overboord, tot nu toe 2 keer gebeurd met een ongezekerde hengel gelukkig op zoet water zonder stroming en helde dus heb ze terug op kunnen vissen sindsdien zeker ik


Zeker de paar kaar dat ik op zee ben wezen vissen.


Bone F

Ik gebruik heel eenvoudig en nylon koordje, 3mm. bv. en dat maak ik achter de reel vast en aan een ring van de BB dan heb je je handen vrij en kun je je beter concentreren op de vis en het onthaken.