Glitters en glimmers

Started by Beertje, February 05, 2015, 12:52:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Tegenwoordig zie je dat er steeds meer glitters en glimmers in de vliegen verwerkt worden. Ik vraag mij af:" werkt dit echt,geeft het echt betere vangsten?"
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

Voor roofvis denk ik 100% zeker tezijn van wel.
Witvis heb ik zo mijn ?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

MarcelN

Dat werkt wel degelijk ook voor witvis hoor, 'wij' vangen hier bergen vis ermee allemaal op UV-dub, micro-flash en spectra dubbing.
De mannen met 'normale' nimfen druipen vaak weer af.
In het voorjaar worden het weer de klassieke pt-nimfjes in de polders, dat mis ik wel erg hoor.

Gerrit59

Ik zou ook niet weten waarom niet.
Ik ben van plan om wat glitter in de koffiemolen te doen bij het maken van dubbing.
In sommige dubbing (spectra) zit toch ook glitter? Sommige dingen moet je gewoon proberen. En dat ben ik van plan.....

Gerrit

wouter veuger

Ik maak bijna geen snoekstreamer meer zonder flash,de een wat meer als de ander,maar het zit er vrijwel altijd in.

Wat Marcel zegt,ook de nimfen voor de voorns in de winter zit vaak een glittertje in,spectra dubbing is idd een mooi product.


Voorjaar en zomermaanden ligt het wel wat anders, de grotere ruisers die schuw zijn lijken vaak juist wat terughoudend voor al te opvallende vliegjes/nimfen,die vang ik meest op zwarte en olijfkleurige nimfen zonder glimspul.