Welke grote streamer doos gebruiken jullie?

Started by Ochi, December 28, 2015, 19:31:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ochi

Sinds kort ben ik ook aan het snoeken geslagen met de streamer en nu ik het leuk begin te vinden begint mijn voorraad streamers ook te groeien.
Ik heb 1 doos van Umpqua maar die is niet heel groot (30x20x6) en ik ben dan ook op zoek naar een 2e doos.

Welke doos gebruiken jullie voor je streamers en welke kan je aanbevelen?

greetz Ochi

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Ochi

Thnx en nu voor Nijntje en mij de uitleg van de afkorting aub want google kent hem niet  :-[

jo flyfishing

Opslag / reserve in de auto : een gerecycleerd koffertje waar ik  zo'n schuimrubber matje in geplakt heb (35cm * 25cm * 8cm).
Tijdens het vissen onderweg : een soort tupperware potje waar ik een selectie streamers in steek meestal 2 van elk streamer waar ik mee wil vissen, en dat ik in mijn waadpak steek.
Een stuk of 5 streamers (zonder weerhaak  8) ) haak ik gewoon in mijn ierse grof gebreide wollen trui die ik dan meestal aan heb, handig om te wisselen en een andere streamer te presenteren als er eentje wegdraait.


"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

Afhankelijk van de bestemming (polder, groot water etc.) sorteer ik vooraf thuis m'n streamers. Als opbergsysteem heb ik goede ervaringen met de bekende vleeswarenbakjes die je op elkaar kunt klikken. Aan de waterkant selecteer ik een aantal streamers die ik denk te gaan gebruiken en bewaar die in een klein broodbakje in m'n rugtas. Ik heb ook eenzelfde leeg bakje bij me voor de gebruikte (natte) streamers. Met regelmaat kijk ik bij Wibra, Xenos of Zeeman. Ik heb zo prachtige opbergdozen gekocht voor enkele euro's en de ervaringen zijn goed.

Gerrit

quaden

na aanleiding van dit topic heb ik wat gezocht op het internet en ik kwam best wel een handig doosje tegen.
voor 7.50 thuis in de bus, wel een tijdje wachten maar dat neem je voor lief  ;D
je hebt ze compartimenten van 10,12 en 14 wat ik zo snel zag, ik vond het wel wat!!!

http://nl.aliexpress.com/item/New-High-Strength-Double-Sided-Layer-14-Compartments-Transparent-Visible-Plastic-Fly-Fishing-Lure-Tackle-Box/32470310725.html

maurice

Als Ali levert leuke doos.
Bij de Action broodtrommel €0.49  foam of tocht strip er in en klaar.


DKBM = De Kleine Belg Marc doos.
Niet op het net te vinden.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit59

Ik heb op dit forum ook al wel eens een cd etui voorbij zien komen als streamermap. Blokker of Marskramer boden die wel aan voor een euro of acht. Echt handige dingen. Ik gebruik echter nog wel eens bucktail als materiaal voor snoekstreamers en dan is zo'n etui niet ideaal...

Gerrit

quaden

klopt gerrit, die heb ik ook in elkaar gezet. maar het probleem is dat die van binnen toch van karton is.
niet heel erg handig aan het water

Ochi

Mannen bedankt!

ik ga gewoon eens wat huis tuin en keuken dozen bekijken en met wat foam werken.
Kan toch maar 1 of 2 doosjes in mijn zak hebben, de rest blijft achter in de auto.

greetz Ochi

marc



Als het met deze hoeveelheid niet lukt ga ik lekker naar huis toe .

Heb nog wel van die dozen

Grt den kleine belg 😉

Gerrit59

Inderdaad Marc, als daar geen vangende streamer bij zit, hoeven we het over een doos niet meer te hebben....

Gerrit

merijn1982



Gebruik deze graag. Past ook mooi in het tashe van me bb en kunnen redelijk wat streamers in.
Maar met wat huisvleit en creativiteit is ook een hoop mogelijk!
Tight lines!!

MarcelN

Grappig Merijn, diezelfde doos gebruik ik ook, maar die zijn €15,- hoor.
Dat zijn toch die met een berg sleuven erin? Als jij er 2 koopt heb ik er 3! ;D afzetter :P

Ochi

Quote from: marc on December 29, 2015, 21:03:29


Als het met deze hoeveelheid niet lukt ga ik lekker naar huis toe .

Heb nog wel van die dozen

Grt den kleine belg 😉

Marc,

Ziet er goed uit die DKBM!
Kan je vertellen waar ze te koop zijn of als je er nog genoeg hebt kan ik er van je overnemen?

Greez Ochi

Joost S.


JB

Quote from: Joost S. on December 30, 2015, 03:52:04
Ik heb deze;

http://www.pro-flyshop.com/products/wp-grandslam-3500

Past prima in mijn vest.
Ja die past ook in mijn vest, passen alleen mijn streamers niet in  8)

Posted by: MarcelN
« on: December 29, 2015, 21:53:22 » Insert Quote
Grappig Merijn, diezelfde doos gebruik ik ook, maar die zijn €15,- hoor.
Dat zijn toch die met een berg sleuven erin? Als jij er 2 koopt heb ik er 3! 

Sterker nog, laatste beurs in Putten had ik er zelfs 3 voor die prijs van die ene kunnen hebben  >:(
Fario-Jan had ze toen in de aanbieding.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

quaden


goswit

Volgens mij is Renzel een groothandel ,dus zal als particulier moeilijk worden om te bestellen.   Ik heb mijn bedrijf gestaakt en uit laten schrijven bij KvK . dus kan niets bestellen bij mijn oude verpakkingsleverancier .   Zoek maar eens op internet bij verpakkingen, zijn er genoeg in Nederland   
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

goswit

Kijk eens bij de bouwmarkt ,bv gamma , of ze die setjes met schroevendraaiers  of dopsleutels hebben voor 7,5 a 10, oo euro met losse bevestiging, zijn ook ideaal.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gerrit59

Voorbeelden zoals Quaden noemt ken ik ook wel. Alleen een detaillist levert niet aan een particulier...

quaden


quaden

moet toch terugkomen op mijn eigen antwoord, heb een koffertje in het winkelwagentje gedropt en volgens mij kan je als particulier er gewoon eentje kopen. je kan ze per stuk kopen, volgens mij doen grote leveranciers dit niet gauw.


Gerrit59

Het kan best zijn dat afrekenen vervolgens niet lukt.
Soms moet je het gewoon proberen.
Ik ben wel benieuwd.
Laat maar horen als het gelukt is.

quaden

eerst vanmiddag eens wat winkels afgaan, misschien dat ik hem erna online koop als ik niks mocht vinden