To Kill them All zone , de Ourthe.

Started by Jan Damman, July 24, 2012, 17:56:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Damman

Enige tijd geleden ( voor die enorme regenval ) afgesproken met een paar vismaten om eens een dag naar de ardennen te rijden en de Ourthe te bevissen.
Afgelopen week nauwkeurig de waterstanden bijgehouden en maandag zou het weer bijna op zomerpeil zijn, dus maandag zou het worden.
Om 6.15 Henk en Harry opgehaald en even over 6.30 vertrokken richting Ardennen, aangezien het nog steeds vakantie periode is kwamen we gemakkenlijk Mastricht door en om 9.10 reden we de parkeerplaats op.
Daar we een behoorlijke afdaling moesten maken over een geitenpat besloten we alleen de waadpakken aan te doen en de hengels verpakt te laten,dit om te voorkomen dat bij een eventueele val de hengels zouden breken.
Beneden aangekomen stroomde de rivier nog redelijk en de kleur van het water zag er goed uit, nog niet helemaal helder op de diepere stukken maar goed te doen.
Hengels opgetuigd en het water in, waar Harry  z'n eerste mini visje lande, een kopvoorntje of een serpeling hij wist het niet ( is ook nog niet zo lang bezig )!, voor de rest was het rustig met de vangst.
Na enige tijd dacht ik dat ik vast zat in een stroomversnelling maar het was een forelletje wat de nymph genome had en achter een steen gekropen was en ik vergat aan te slaan dus die loste net voor ik hem in het net had.
De ochtend begon al aardig te vorderen en Henk stond nog steeds blank, Harry op 1st, en ik had 2st kopvoorns en een forelletje alle zo'n 20 cm.
Ook de kanoers begonnen te komen en dat is op zich niet zo'n probleem maar het geschreeuw en de tering herrie die ze maken past niet echt in dat stuk natuur, maar gelukkig zijn ze ook zo weer voorbij.
Na de lunch weer verder gegaan en het bleef rustig met de vangsten, al met al hadden we allemaal vis, Harry 2st, Henk 1st en ik zei de gek was best wel tevreden met 3st forelletjes en 2st kopvoorn alle zo + 20 cm en twee lossers, het was best wel hard werken voor die paar visjes maar wat wil je op een rivier waar iedereen de vis meeneemt ongeacht de maat.
We gaan nog wel een keer terug om weer eens een ander stuk te bevissen.
Het was een lange maar geslaagde dag.

[attachment deleted by system]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Christof van den Berge

Leuk verslag jan.

Waar ben je precies geweest aan de ourthe?
IK vertrek zaterdag naar durbuy, maar heb uiteraard de auto bij mischien nog suggesties tips?


Gr Christof
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

gijsie20

Ben je op het openbare stuk geweest bij La roche?

Troutbuster

Geinig verslag Jan, lekker gevist en ja, ik weet t de visserij is taai op de Ourthe momenteel!
Afgelopen vrijdag met pijn en moeite 7 forellen uit én de Marin Moulin, én de Ourthe (No Kill) kunnen plukken!

Ik mei jl. had ik er dik in de 20!!

Waarschijnlijk de oorzaak van het recente hoogwater!!??

Gr

Jan (dien oaren ;))
"Petri Heil"


rein

net afgelopen 3 weken aan de Ourthe gelogeerd en gevist. het kill them all zone, is inderdaad meer een supermarkt voor veel lokale vissers, die even een visje komen vangen voor het avond eten. De forelletjes zitten er wel en tussen Rendeux en Hotton (Hamteau en Rendeux-bas) wordt iedere zaterdag nog forelletjes uit gezet maar meestal binnen 2 dagen weer gevangen en opgegeten. Je moet er goed zoeken naar de plekken, maar de ourthe is er breed en prachtig, en over het algemeen goed begaanbaar. Niet schrikken van de bevers die er zitten en hard met de staart op het water slaan. (alsof er iemand stenen staat te gooien)

dinsdag-ochtend  ook nog even op de No-kill in Houfalize geweest maar daar was het water een stuk bruiner. De forellen waren er een stuk groter en mooier, en makkelijker te verleiden. 5 stuks in de ochtend en toe werd het me te warm ;)

overigens heb ik veel succes gehad met een red-tag goudkopje op haakmaat  16, zowel kopvoorn als forel. Vlagzalm was nergens te bekennen en ook andere vliegvissers hebben niets gezien of gevangen