Dagje Baggelhuizen in voorbereiding voor de Forumdag

Started by ben, February 25, 2012, 18:14:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ben

Vandaag met Evert, m'n vismaatje voor het eerst naar Baggelhuizen geweest, dit om niet onbeslagen op de Forumdag te komen, Tjonge jonge wat een grote Plas met mooi Helder water, in het Clubhuis kreeg ik een Booby van Allan, we gingen daarna het water in ,bij de derde worp ving ik gelijk een mooie Regenboogforel van bijna 2 Kilo op de Booby die ik net gekregen had, niet viel later kwam nummer 2 aan de haak, echter deze vis liet zich even zien om daarna z'n hoofd vlak voor het schepnet even om te draaien, jammer!!! na 1 1/2 uur maar even in Clubhuis balletje genuttigd, er waren zo'n 12 tot 14 vliegvissers en zo'n 4 andere vissers aan het vissen, daarna het water weer in en weer een regenboog van zo'n 2 kilo gevangen, de vissers om mij heen vingen heel wisselend, maar de lokals vonden dat er goed gevangen werd, in het Clubhuis waren diverse bekenden van dit Forum, die mij allerlei leuke wetenswaardigheden vertelden, D Meijer , Inderk, bedankt. Eindconclusie; Prachtig Water, Leuke mensen, Heel veel geleerd, Topdag!!!!!

Hilco

Valt dit nu onder "handelen met voorkennis"   :-\

Inderk

Het was aangenaam om kennis met je te maken Ben!

Fijn om ook te lezen dat je het naar je zin hebt gehad, was ook wel te zien aan je.
Nu Evert nog aan het vliegvissen zien te krijgen, het werpen ging helemaal niet zo slecht voor een eerste keer.
(Dat heb jij weer gemist)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


DMeijer

Hey Ben,  leuk om kennis te hebben gemaakt. Zie je ook een gezicht bij de naam op het forum.
Nee, hier is geen sprake van voorkennis opdoen. Het is immers geen wedstrijd. Maar je hebt nu zelf gezien, het is een visplas om vaker te bezoeken! Dus niet alleen met het forumdag! (beetje reclame maken mag toch)
Het zou mooi zijn als de vliegvis-virus zal overslaan op jou maatje, Evert!


ben

Ach ik weet wel dat het geen wedstrijd is maar het zit in de genen dat je wat wil vangen, trouwens met vliegvissen is blanken veel minder erg omdat je sowieso GOED BEZIG bent!!!! en Evert die komt wel!?!?

DMeijer

Je hoeft niet altijd te blanken in Baggelhuizen. Menig forumgangers hebben vorig jaar ook het vliegbomen beoefend. Zie de verschillende demo's elders op dit forum. ;D
En aangezien Baggelhuizen geen forelput is, kun je er ook baarzen, voorntjes vangen. En karpers zwemmen er ook rond.
Overigens blijkt dat sommige vissers ook troost putten uit een balletje of een goed gesprek met de beheerders.
(Ja ja, de tosti zal ik volgende keer in de tosti-ding opwarmen ...  :-\ )

Wilco


Hilco

niet alles van mij te serieus nemen hoor ik klets nog al graag  :D

ik dacht alleen forel??? leuk baars en karper nu geef ik me zeker op !!

ben

@dmeijer : Tosti was met een beetje geduld prima en vliegbomen houdt je van de straat
@hilco : Jij ervaren man ........ ben je nog niet op BAGGELHUIZEN geweest, nou dat zou je dan maar rap doen!!!!

Hilco

ik ben nog geen ervaren man , ik ben een beginner met een grote bek  :P

ik twijfel overal aan , wil alles weten waarom.

en ben nog op geen enkele vijver geweest :o

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Hilco

Dank je , misschien kan ik ook beter stellen dat ik veel vraag en graag praat  :D

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

ben

Hilco. Deze vijver kun je geen vijver noemen, dit is een Plas en wel een heel mooie en dus totaal niet vergelijkbaar met alle commercieeele visvijvers en/of visputten . Je komt hier op een Club en als hij bij Zwolle in de buurt zou zijn werd ik subiet lid, trouwens wat vinden de andere forummers ervan?

Jan Bruins

Baggelhuizen.....mooie plas, ik kom er graag !!

En als je dan ook nog een "verstandig" gesprek kunt voeren met een van die piepeltjes daar.......  ::badgrin:: wat wil een mens nog meer.
I don't drink water, fish f*ck in it...

ben


HappyFisherman

Er schijnt alleen soms een kikvorsman rond te waren...  ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

ben


DMeijer

Quote from: Jan Bruins on February 25, 2012, 23:44:44
En als je dan ook nog een "verstandig" gesprek kunt voeren met een van die piepeltjes daar.......  ::badgrin:: wat wil een mens nog meer.
Als je daar dan Inderk, Kermit, Knutselsmurf en Henk tegenkomt dan krijg je geheid een heel gesprek. Verstandig, hangt ervanaf wie aan het woord is.  ;D


Inderk

Quote from: DMeijer on February 26, 2012, 22:18:40
Als je daar dan Inderk, Kermit, Knutselsmurf en Henk tegenkomt dan krijg je geheid een heel gesprek. Verstandig, hangt ervanaf wie aan het woord is.  ;D
Nou Dick,
En dat hangt ook nog er heel erg van af met wie ik in gezelschap ben.
Omdat ik een MPF ben (Meerdere Personen Figuur) ben ik bijzonder adaptable. ;-)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


DMeijer

Voor wat betreft de Forumdag Baggelhuizen. Ik heb begrepen dat de organisatie in goede handen is bij Henk en Fred. Met deze heren mag ik graag een beetje ouwehoeren, maar ik heb de volste vertrouwen in deze bikkels!
En er zit voldoende vis in de plas.  En het aantal deelnemers blijft toenemen, geeft alleen maar goede vooruitzichten op een leuke dag!

vliegvisgek

netjes ben kan ik mooi bij jou in de leer de 24ste  ;D

ben

Ach ik zal je wat nieuwe dingen bijbrengen, je zal KNALLEN de 24e, hahaha

HappyFisherman

Zet mij er ook maar definitief op Henk. Ze kunnen me wat op de voetbal ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Mooi Brammetje!!!
gaan "we" met natte klassiekers aan de gang??

Ik stem Vóór!! ;D ;D

Gr.

Jan
"Petri Heil"