Eerste baarsje haha

Started by christianvt, May 04, 2011, 20:54:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christianvt

Brrrrr.... kom net terug van een paar uurtjes zwiepen.. Staat nog een schrale wind!

Maar mijn eerste baarsje gevangen. Dat was dan ook het enige met nog een klein blankvoorntje.

Hier het baarsje:



Ik ga denk eens maar sparen voor een #4 lat... Heb nu alleen een #5/6 maar dat geeft niet overal sport bij...


Groetjes

Christian

Hilco

gelukkig zit je vlieg niet helemaal in zijn ingewanden. ;)

gevalletje operatief verwijderen?

gulzigaards die baarsjes >:(

christianvt

Nee niet operatief hoor ;)

Kreeg hem er heel makkelijk uit!

HappyFisherman

Grappig spul toch? Dat kleine spul is misschien nog mooier op een #3 ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

dartmayor

Ik zou eerder voor een #3 gaan als voor een #4.
Op een #3 is het leuker om voorn en baarjes te vangen.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

HappyFisherman

Maar als ie em ook wil gebruiken voor die dikke windes op de rivier is een #4tje ook wel weer leuk. Of je moet een strakke #3 nemen :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

christianvt

Een #3'tje? Mischien dat we van de zomer ook naar de Kyll gaan.. Is dan een 3 ook voldoende? (denk het wel)
En inderdaad voor Winde is een 4'tje wel weer wat steviger...

Ik hoor het graag

Alvast bedankt.


maurice

je kunt ook voor een #3/4 gaan :P

leuk baarsje
::bbq:: ::proost:: ::proost::

christianvt

Dat kan inderdaad ook hahaha

Rossie69

#4 voldoet ook zekers op de \kyll

en als je niks anders hebt een #5 of 6 kan ook,alleen de aktie wordt wat minder.
persoonlijk zou ik zelf dan voor een #4 gaan.

ja die baarsjes zijn net fam van de aalscholvers.


christianvt

Dan ga ik maar voor een #4 sparen. Lijkt me een mooie allrounder. :)

Bedankt voor de adviezen!

hendri

ik zou voor een #3 gaan. winde drillen gaat prima op een #3.
de winde in het volgende filmpje is ook gevangen op een #3 en was toch echt wel 56 cm!
http://www.youtube.com/watch?v=CzQcymw5zS8

A{b}r{a}xa{s}

Hendri,

tot ver in het filmpje is de winde zie je dat de winde nog flink terug vecht.
Kun je niet beter dan iets meer op afstand houden ?
Scheelt 'meedraaien' in de BB en denk ook minder kans om de vis te verspelen vergeleken met hem dichtbij drillen ?

hendri

ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar ik denk dat de vis op nog geen 5/6meter afstand is gehaakt.


A{b}r{a}xa{s}

ik vraag me af of de vis op wat grotere afstand houden tijdens de dril niet makkelijker is

hendri

o zo, ja weet ik niet. dit was met opzet al voor de film he. de aanbeet staat er op en de dril ook zo veel mogelijk.
daar ging het eigenlijk om. maar een vis dichtbij drillen of ver weg? kwee nie of dat een voor of nadeel is voor de visser.

A{b}r{a}xa{s}

Vanaf de kant is het makkelijker denk, maar omdat je in de BB steeds mee moet draaien lijkt het me daar wel makkelijker als de afstand net iets groter is.
maar heb geen ervaring met een BB, vandaar dat ik het me afvroeg.

christianvt

Mooi filmpje zeg!

Nu begin ik wel te twijfelen... Geeft wel een super sport denk ik op een #3  hmmmm... Nog maar ff over nadenken.

En Marktplaats natuurlijk goed in de gaten houden.

hendri

ja dat mee draaien met de bb gaat bijna vanzelf joh. doe je onbewust. twordt alleen erg spannend als de vis onder je door wil. 8)

hendri

Quote from: christianvt on May 05, 2011, 16:48:50
Mooi filmpje zeg!

Nu begin ik wel te twijfelen... Geeft wel een super sport denk ik op een #3  hmmmm... Nog maar ff over nadenken.

En Marktplaats natuurlijk goed in de gaten houden.

en euh de gewone regenboogjes(300 grammers zeg maar) pak ik ook lekker op mn #3tje hoor.
en in de kleine duitse riviertjes gaat het ook prima, daar ben je niet persee een #4 voor nodig.

christianvt

Oke en voor op voorn enzo is dat ook mooier.. Dus ik kan er ook Winde mee pakken...  Interressant :P


hendri

hihi lastig he kiezen.
mijn keuze voor een #3 was omdat ik al een#5 had. en een #4 is dan weer bijna een #5 zeg maar, dus liever een #3 is het verschil iets groter. ;)

christianvt

Inderdaad haha

Ik ga maar voor een #3 Geeft lekker sport. Kijken og ik nog een mooie aanbieding tegen kom.. Een setje met reel en lijn enz. erbij zou het mooist zijn.

Sietzezietzevliege

Kijk anders een naar de vision attack 8 foot(2,54m) aftma 3# gemiddelde prijs 110 ofzo. Kun je een okuma slv of tiemco oracle opzetten die kosten allebei iets minder dan 70 euro. Als lijn een cortland classic 444 clear creek mooi gedekt kleurtje. Kost 40 euro ongeveer. Als dat teveel is kun je een 333 plus gebruiken iets van 25 euro. Dit hengeltje heeft genoef pit voor een winde op bijvoorbeeld het valleikanaal maar ook de waal. het enige nadeel daar is de afstand. voor ruisers, baars en de kyll/ambleve etc perfect. Ik heb deze set zelf ook met de tiemco oracle en clear creek lijn.

Mvg
Sietze

christianvt

Bedankt voor de tips, het wordt denk ik toch een #4  die vind ik erg fijn gooien. Daar heb ik ook nog iets aan als er wat wind staat..