Waadschoenen

Started by HappyFisherman, January 13, 2014, 14:01:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Na 4 jaar zijn mijn waadschoenen aan vervanging toe. Ik heb schoenmaat 43, moet ik dan voor waadschoenen ook 43 aanhouden of is dan een maatje groter beter?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Wat had je nu dan... ???

Ik heb altijd iets groter (1 maat)... is wel erg afhankelijk van het merk trouwens. Mijn Simms vallen sowieso al niet zo groot uit.


Sieger

Heintje Davids

Precies wat Sieger zegt, het verschilt per merk. Sommigen houden al rekening met extra sokken e.d. in hun maatvoering en anderen weer niet. Ik gebruik zelf Imago's maar moest deze 3 maten groter nemen dan mijn normale schoenmaat.Als je voor rubberen zolen kiest, neem dan Vibramzolen. In combinatie met studs bijna ongeƫvenaard qua grip.

HappyFisherman

Meneer Rich heeft Imago schoenen in de aanbieding. Zal eerst eens mailen welke maat ik volgens hem dan moet hebben...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Heintje Davids

Ik heb maat 41 van schoenen Bram en mijn waadschoenen zijn maat 44. Die dingen vallen dus blijkbaar vrij klein. Ton (Team) is volgens mij een vismaatje van de eigenaar (Richard). Misschien kun je hem vragen of hij 2 paar schoenen mee kan nemen naar de binddag om te passen, mocht hij toevallig deze week nog bij Richard langsgaan.

Nootjez

Ik heb zelf schoenmaat 47, en in mijn waadschoenen van Scierra is dat ook gewoon een 47  :)

HappyFisherman

Dat zou wel mooi zijn Heintje. Zal Ton eens een PB sturen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

ff op de beurs kijken Bram... Daar staan ze ook met Field en Fish... Uitstekende spullen voor een prima prijs....


Sieger

nordbu

Ik heb vorig jaar nieuwe waadschoenen aangeschaft en heb mijn pak meegenoemn naar de winkel. Alle fabrikanten houden er een eigen maatvoering op na. Dit komt door het land van herkomst waar ze worden gefrabriceerd. De toleranties zijn in met name Azie ruimer dan bijvoorbeeld in Europa. Een Europese maat 44 kan dan zo maar een of twee maten groter/kleiner worden. Ook is de breedte van de leest belangrijk omdat de neopreen sokken niet alleen meer lengte nodig hebben dan bij normale schoenen maar ook in de breedte.
>>fang og slip<<