Reel omdraaien

Started by Plantje, June 01, 2011, 07:24:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Een tijdje geleden heb ik (van Hendri) een mooie hengel met reel gekocht. Prima ding! Bevalt goed!

Alleen Hendri is links en ik ben rechts, dus ik wil de reel omdraaien. Simpelweg andersom op de hengel zetten is voor een paar uurtjes wel te doen, maar op een gegeven moment is de lijn zo vaak van de reel afgelopen (doordat de slip dan geen weerstand geeft en bij het opdraaien juist wel), dat je het toch zat bent ;)

Hoe kan ik de reel helemaal omdraaien zodat deze voor rechtshandig vissen te gebruiken is?

mrproper

Scheelt veel wat voor reel het is

Plantje

Misschien dat Hendri dat zo nog weet. Enige dat er op staat is "Scierra 5/6"

mrproper

Heb je er geen plaatje van.??


peterf

Lagertje kan zo omgekeerd worden om links naar rechts te wijzigen.
Geribbelde ring los draaien en lagertje omdraaien.
Op bijgaande foto mist het lagertje een naaldtje.
Dit werd zonder gezeur direct opgestuurd vanuit Engeland.


Plantje

Nou ziet er niet zo moelijk uit! Ik zal er snel mee aan de slag gaan!

hendri

dit is die reel waar je het over heb. maar dan een #5
http://www.hengelsportvanbenthem.nl/ic_ect/default.asp?id={F783BFE2-DC7D-481A-BF54-E2CC758E197C}

en euh ik ben niet links hoor, ik werp met rechts en draai met links. ;) ;)

Plantje

Quote from: hendri on June 01, 2011, 12:42:11
en euh ik ben niet links hoor, ik werp met rechts en draai met links. ;) ;)
Ja, dat bedoel ik ;)

Met opdraaien vind ik rechts draaien handiger. Met drillen is links handiger... Misschien toch eens heroverwegen :)

Useless

Ik doe hetzelfde als jij Hendri. Ik werp rechts en als ik een vis dril pak ik de hengel over. Heb het ergens in de oudheid  ;) zo geleerd en ben er zo aan gewend dat ik niet anders kan.
Heb trouwens even bij mijn IC3 reeltje gekeken en het is heel eenvoudig om te keren. Gewoon het borgveertje er af halen en het "dikke" gedeelte andersom plaatsen. Kind kan de was doen.

Plantje

Gaat inderdaad wel gemakkelijk zijn. Alleen ik heb het afgelopen weekend aan de waterkant geprobeerd terwijl ik naar de stijgende forellen in de Sûre stond te kijken.... Dan heb je daar toch te weinig rust voor!

En vanochtend dacht ik nog even snel een berichtje hier te posten voordat ik naar het werk ben vertrokken.