losse delen tijdens vissen

Started by bij, August 14, 2012, 21:36:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bij

Ik heb inmiddels de delen met kaarsvet behandeld. Tot mijn volle tevredenheid zitten de delen goed aan elkaar en gaan niet meer los.
Bedankt voor deze tip.


Peter B.

Mijn 4 delige hengel deelde zichzelf tijdens het vissen ook wel eens in 2 delen....beetje blanke nagellak helpt ook.

Gert

Ik heb een 6-delige hengel die dit probleem ook een beetje had. Niet zozeer dat de delen vaak los gingen, maar de overstekende delen gingen splijten omdat er te veel speling zat tussen de pennen en de overstekende delen. Dat is nu gerepareerd, en ik heb het uitdrukkelijke advies gekregen om kaarsvet te gebruiken; ik zal de woorden die de hengelbouwer uitsprak toen ik voorstelde om de pennen met een permanent goedje op te dikken maar niet gebruiken...

Groet,
Gert
 

Peter B.

Quote from: Gert on May 31, 2013, 15:13:15
Ik heb een 6-delige hengel die dit probleem ook een beetje had. Niet zozeer dat de delen vaak los gingen, maar de overstekende delen gingen splijten omdat er te veel speling zat tussen de pennen en de overstekende delen. Dat is nu gerepareerd, en ik heb het uitdrukkelijke advies gekregen om kaarsvet te gebruiken; ik zal de woorden die de hengelbouwer uitsprak toen ik voorstelde om de pennen met een permanent goedje op te dikken maar niet gebruiken...

Groet,
Gert


Was zeker iets in van:  ::wtf::
;D

Gert

Nee, dat is nog netjes...
Het was meer zoiets:


sjo

Als ik ga dubbelhanderen dan tape ik de delen vast. Heb daar ooit speciale tape voor gekocht, die de finish van de hengel niet aantast. Volgens mij bij Greys, maar daar ben ik met zeker van.
Let the fly be with you....