schrappen in de vergunningen !

Started by A{b}r{a}xa{s}, May 07, 2011, 09:37:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

De afgelopen paar jaar ben ik, behalve bij de hengelsportvereniging in Roosendaal, ook lid geweest in Gorinchem en Woudrichem.
Allemaal leuk en aardig, maar zo vaak ben ik niet in de buurt van Gorinchem en nog minder vaak komt het tot vissen.
Daarom maar het besluit genomen om te schrappen in de 'lidmaatschapsuitgaven' en het lidmaatschap van de verenigingen Gorinchem en Woudrichem per 1-1-2012 op te zeggen.
Levert aan besparing toch mooi weer enkele tientallen euries op, die voor een lijntje of iets dergelijks gebruikt kunnen worden.

Ze zouden al die vergunningenrompslomp toch nog eens wat serieuzer aan moeten pakken en de hele berg op 1 hoop gooien !  ::denken::
Desnoods het lidmaatschap/de vergunning in kosten wat omhoog, maar dat je dan niet meer van tig verenigingen lid hoeft te zijn als je eens ergens bent en daar wil vissen.  ???
Want illegaal vissen doen we natuurlijk niet.....  ::)

A{b}r{a}xa{s}

Op zich is die 'lijst' nog niet zo'n probleem....als alle verenigingen hun water inbrengen, dan heb ik er geen moeite mee dat er ook nog water is waar überhaupt niet gevist mag worden.
Het gaat mij er meer om dat je voor bepaalde wateren nu weer lid kunt worden van weer een vereniging.
Dat wordt een dure hobby wanneer je op veel verschillende plaatsen wil vissen (zeker als dat dan nog slechts 1-2 keer per jaar is).
Bij hoeveel lidmaatschappen stop je met lid worden..... ??
Alles in 1 vergunning, prijs (wat) omhoog, en het probleem van tig pasjes van evenzoveel verenigingen is in ieder geval opgelost.

christianvt

Helemaal mee eens! Gewoon 1 pas en dan maar iets duurder..

HappyFisherman

Ik heb die boekjes met viswateren in een sealbag achter in m'n vest zitten en kwam er gisteren achter dat het zaakje uit het plastic zakkie is gegaan. Gevolg was een soppend boekje :D Ik pleit ook voor 1 documentje (vispas), waarin alle wateren worden gebracht voor de sportvisser. Dan maar iets duurder, maar wel stukken makkelijker.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Heb nu inmiddels 3 passen (tsja Apeldoorn zelf heeft bijna geen fatsoenlijk water) en zoek steeds de goedkoopste in een federatie uit... of daar waar mooi water alleen voor aangesloten verenigingen bevist mag worden...

Vind het er nog steeds niet duidelijker op geworden sinds de invoering van de "landelijke" (niet dus...) vispas... Gewoon prijs omhoog en weg met verenigingswater.... 1 pas en ook geen boekjes (bespaart gelijke een hoop materiaal-, druk- en arbeidskosten....)


Sieger

Gert

Quote from: Sieger on May 07, 2011, 23:41:39
Heb nu inmiddels 3 passen (tsja Apeldoorn zelf heeft bijna geen fatsoenlijk water) en zoek steeds de goedkoopste in een federatie uit...

Tsja, dat klinkt logisch, maar als iedereen dat zou doen verwacht ik eerlijk gezegd niet dat we bereiken wat we allemaal willen. Want de duurdere verenigingen zitten dan helemaal niet meer te springen om hun wateren voor iedereen open te stellen.
Of het rijk (of wie dan ook) zou alle verenigingen op/uit moeten kopen en er 1 landelijk iets van moeten maken. Maar dat zit er helemaal niet in denk ik.

Sieger

Quote from: Gert on May 08, 2011, 00:25:04
Tsja, dat klinkt logisch, maar als iedereen dat zou doen verwacht ik eerlijk gezegd niet dat we bereiken wat we allemaal willen. Want de duurdere verenigingen zitten dan helemaal niet meer te springen om hun wateren voor iedereen open te stellen.
Of het rijk (of wie dan ook) zou alle verenigingen op/uit moeten kopen en er 1 landelijk iets van moeten maken. Maar dat zit er helemaal niet in denk ik.

Ik zoek de goedkoopste omdat ik al lid ben bij 3 andere verenigingen alleen om daar in de buurt te kunnen en mogen vissen... Lijkt me niks mis mee... Ik betaal gewoon lidmaatschap.... En daarover hebben de verenigingen onderling een afspraak over gemaakt... (gelijk aan de federatie en vereniging waar ik vanuit mijn woonplaats lid ben....)

Er zijn niet heel veel verenigingen met eigen (gekocht) water, maar wel veel gepacht water van de overheid... ons dus... Of dat er niet inzit... op korte termijn waarschijnlijk niet, maar je kunt altijd ergens naar streven... Zoals het nu geregeld is, wordt je "verplicht" lid te worden (of dagkaarten te kopen) van verenigingswater waar je wilt vissen... Bv. Mastenbroek...



Sieger

Gert

Quote from: Sieger on May 08, 2011, 00:34:00
Ik zoek de goedkoopste omdat ik al lid ben bij 3 andere verenigingen alleen om daar in de buurt te kunnen en mogen vissen... Lijkt me niks mis mee... Ik betaal gewoon lidmaatschap.... En daarover hebben de verenigingen onderling een afspraak over gemaakt... (gelijk aan de federatie en vereniging waar ik vanuit mijn woonplaats lid ben....)

Er zijn niet heel veel verenigingen met eigen (gekocht) water, maar wel veel gepacht water van de overheid... ons dus... Of dat er niet inzit... op korte termijn waarschijnlijk niet, maar je kunt altijd ergens naar streven... Zoals het nu geregeld is, wordt je "verplicht" lid te worden (of dagkaarten te kopen) van verenigingswater waar je wilt vissen... Bv. Mastenbroek...

Ja, snap ik - en ik had ook maar 1 detail uit jouw post geplukt om in het algemeen aan te geven:
We kunnen allemaal lid worden van de goedkoopste vereniging van NL, en we mogen dan in alle wateren die in "de lijst" staan, vissen. Maar dan is het jaar daarop de lijst wel errug klein waarschijnlijk, want alle andere verenigingen haken af (hoewel dat ook weer zijn voordelen heeft qua meezeulen van het boekje ;D).

bij

Het latige vind ik altijd zit een een bepaald water nu wel of niet in de vergunning? Voor mij staat het altijd onduidelijk omschreven.
Ik ben ook voor een vergunning op creditard formaat, zonder aparte lijst. Dat is veel makkelijker.

hendri

ik heb gewoon 1 vispas/vergunning en voor de rest kunnen ze van mij allemaal de boom in (vliegbomen). als ik ergens anders ga vissen, dan zal ik het cker niet laten. en dat doe ik nu al zon 3 a 4 jaar, dus als ik een boete krijg kan het volgens mij nog uit ook. 8)

Henry

Quote from: bij on May 08, 2011, 11:51:52
Het latige vind ik altijd zit een een bepaald water nu wel of niet in de vergunning? Voor mij staat het altijd onduidelijk omschreven.


je bent niet de enige die dit erg onduidelijk vind. Dan de controlle die je tegenwoordig steeds meer krijgt.je moet de papieren boekjes bij je hebben. Anders krijg je een proces verbaal. Nou ga je vertellen dat ik die dingen niet eens meer heb, ze zijn ooit in de sloot gevallen en tja helaas ze waren niet meer te redden.

A{b}r{a}xa{s}

welke federatie ben je lid ?
'k heb er hier nog 2 van de 3 liggen in de kast,
want 1 meenemen is meer dan genoeg ? :)

Henry

#12
Die van de Goudse vistoestanden, zal ze binnenkort wel eens mailen met de vraag of ze mij weer het een en ander toe kunnen sturen ;) ivm verlies. Weet niet of daar dan nog kosten aan zijn verbonden. En de controlles hier moet je niet bezien als het is maar een controlle, na de snelheidscontrolle's lijkt dit nu de nieuwe melkkoe van de Goudse overheid.

Zat nu net even te kijken en zag dat ze geprint konden worden. Weet natuurlijk niet of dit dan ook weer toegestaan is bij een controlle.

René van Dam

Hier in Spijkenisse zijn er geen kosten aan verbonden bij verlies van de boekjes ( papieren ).Ik kan ze ophalen bij de hengelsportzaak die ook de vispassen uitgeeft.

DMeijer

Ja, het is wel beter geworden t.o.v. een aantal jaren terug. En zeker sinds de samenvoeging van de OVB en de NVVS. Maar het blijft nog altijd een papieren draak. Een pas en verbodsbordjes waar je niet mag vissen, zou mijn inziens het een en ander veel inzichtelijker maken.
Vis je zonder pas of op verboden plekken, dan lik op stuk geven. No mercy! Fikse boete uitschrijven en materiaal invorderen.

bij

Ik vind het prima dat er intensief gecontroleerd wordt maar zorg er wel voor dat alles geregeld is in een pas. Als je geen lid bent van een vereniging vind ik het een goede zaak dart er verbaliserend wordt opgetreden.

christianvt

Inderdaad, nu ik er nog eens over nadenk. Een mooi klein creditcard-formaat pasje, moet je alsnog zo'n Boekwerk meezeulen :( Das 1 zak vol in mn vest...

Henry

Een creditcard model, maar dan met chip, waarop alle gegevens staan van de betreffende vereniging eventueel te updaten als je ook van andere verenigingen lid bent.

christianvt

Quote from: Henry on May 09, 2011, 23:01:26
Een creditcard model, maar dan met chip, waarop alle gegevens staan van de betreffende vereniging eventueel te updaten als je ook van andere verenigingen lid bent.

En dan de controleurs van een kastje voorzien om de kaart te lezen ::duim:: Lijkt me een goed voorstel!

Henry

Nu die verenigingen nog zo gek zien te krijgen, wat dat betreft lopen zij wel 100 jaar achter kwa moderne mogelijkheden in dit digitale tijdperk .

christianvt

Inderdaad, alles is digitaal tegenwoordig.. Maar wij lopen nog met papier rond :P haha

Gert

Quote from: Henry on May 09, 2011, 23:05:32
Nu die verenigingen nog zo gek zien te krijgen, wat dat betreft lopen zij wel 100 jaar achter kwa moderne mogelijkheden in dit digitale tijdperk .

Henry,
Het ligt niet (alleen) aan de verenigingen.
Lees dit topic maar even door:
Vraag/antwoord aan/van Visserij Nederland

Groet,
Gert

Henry

Ik weet dat het niet alleen aan de verenigingen ligt.Maar het zou wel zoveel makkelijker zijn als er zon systeem ingevoerd zou worden. Wie weet maken wij het ooit nog mee.

bij

Quote from: Henry on May 09, 2011, 23:05:32
Nu die verenigingen nog zo gek zien te krijgen, wat dat betreft lopen zij wel 100 jaar achter kwa moderne mogelijkheden in dit digitale tijdperk .

Ik weet niet of het aan de controlleurs ligt. Volgens mij moet de wettekst aangepast worden zodat we een creditcard met chip kunnen gebruiken.

Henry

De wet zal idd aangepast moeten worden. Zoals zo vaak heeft dit soort dingen geen prioriteit bij de overheid.
Misschien zou het goed zijn als er eens vanuit welke vereniging eens een stevige brief gestuurd zou gaan worden naar Den Haag en er eens wat aandacht aan te laten  besteden.

We krijgen wel de OV chipkaart er door gedrukt terwijl die al achterhaald is, en dit systeem blijft maar op de ouderwetse manier door zeveren.
De overheid moet eerst zien of er geld aan te verdienen valt zo niet dan zijn ze niet zo snel