Vergunningen

Started by Marco B, December 29, 2015, 10:59:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco B

Van de 3 visvergunningen heb ik er pas eentje binnen en ze zijn toch echt ruim op tijd betaald. Nu vroeg ik me af of ik het nieuwe jaar gewoon kan gaan vissen en als bewijs mijn afschrijving mee kan nemen. Of krijg ik dan toch problemen met overijverige BOA's en andere koddebeiers?
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Gerrit59

Als je zonder vergunning vist ben je in overtreding en riskeer je een (forse) boete. Een bewijs van betaling kunnen tonen is niet voldoende. Als je iemand treft die doet wat ie moet doen, ben je aan de beurt. Zo zit onze wetgeving nu eenmaal in elkaar. Gokken betekent derhalve risico nemen...

Gerrit

Plantje

Quote from: Marco B on December 29, 2015, 10:59:28
Van de 3 visvergunningen heb ik er pas eentje binnen en ze zijn toch echt ruim op tijd betaald. Nu vroeg ik me af of ik het nieuwe jaar gewoon kan gaan vissen en als bewijs mijn afschrijving mee kan nemen. Of krijg ik dan toch problemen met overijverige BOA's en andere koddebeiers?
Je kunt het proberen, maar zelfs een BOA die gewoon zijn werk doet (wat wij met zijn allen zeer waarderen) kan niet zomaar op een afschrijving vertrouwen. Zorg dan (als je het er op gokt) dat je in ieder geval geldige legitimatie bij je hebt.

Gerrit59

Vanaf 14 jaar geldt de identificatieplicht. Dat betekent het kunnen tonen van een geldig identiteitsbewijs. Als die in dit geval ook ontbreekt ben je mogelijk dubbel de klos.
Moraal van dit verhaal: niet vissen zonder de vispas! (maar dat wisten  we allang).  :) :) :)

Gerrit

Beest

als het goed is kun je via de visvereniging waar je je bij aangesloten een formulier krijgen dat het is aan gevraagd
met jou gegevens lid nr
mijn broertje vorig jaar ook gekregen bij zijn vereniging kon die zo ophalen bij de viswinkel



jo flyfishing

Groot rotterdam is (eindelijk) in de bus gevallen vandaag.
Was 27/11 betaald.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

BV

's gravenhaagse vandaag ook pas toe gekomen in Belgiƫ.
Is een verlenging en was ook al lang betaald.

MarcelN

Ik heb nog niks >:( 24/12 verwacht volgens die link waarvoor dank, zal de feestdagen wel zijn, verwacht hem morgen dan maar.

jo flyfishing

Heb ook online een nieuwe vergunning voor mijn vismaat aangevraagd op 15/december, en die heeft hem al een week binnen  :o .
Voorlopige vergunning heb je nu direct in pdf vorm, moest ik verleden jaar nog per post toegestuurd krijgen.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Herman

Ik inmiddels 4 van de 6 binnen.
Nu Meppel en Ommen nog....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

jur606

pfff ik vis altijd gewoon mocht I nog niet binnen zijn.

Dat je e.v.t. een boete krijgt dat kan,

Wettelijk ben je niet in overtreding omdat je wel degelijk op tijd betaald heb, en dus het recht heb om te vissen (vanaf 01-01-2016)
Dat het e.v.t. op dat moment niet goed te controleren is en je dan een boete krijg ok.
Deze kan je dan aanvechten en zal je normal gesproken terugkrijgen :)

is met bijvoorbeld een autoverzekering e.d. ook (je hebt betaald/afgesloten dus je mag rijden) wordt je aangehouden zou je een boete kunnen krijgen of een waarschuwing. als na controle achteraf blijkt dat je gewoon verzekerd bent niks aan de hand :)

Laten we gewoon hopen dat ze allemaal op tijd binnen zijn.


gijsie20

Quote from: Beest on December 29, 2015, 16:57:57
als het goed is kun je via de visvereniging waar je je bij aangesloten een formulier krijgen dat het is aan gevraagd
met jou gegevens lid nr
mijn broertje vorig jaar ook gekregen bij zijn vereniging kon die zo ophalen bij de viswinkel

Deze heb ik inderdaad ook gehad, mag je mee vissen tot je pas binnen is. Wel je boekjes (landelijke lijst) meenemen.

wh82

De visplanner app mag tegenwoordig ook ipv het boekje.

JB

Hier twee van de vier binnen, toch alle vier gelijktijdig betaald  ???
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

quaden


bij

Quote from: Marco B on December 29, 2015, 10:59:28
Van de 3 visvergunningen heb ik er pas eentje binnen en ze zijn toch echt ruim op tijd betaald. Nu vroeg ik me af of ik het nieuwe jaar gewoon kan gaan vissen en als bewijs mijn afschrijving mee kan nemen. Of krijg ik dan toch problemen met overijverige BOA's en andere koddebeiers?

Kun je de betreffende visvereniging niet mailen met de vraag wanneer de vergunning verleend wordt. Het antwoord kun je dan uitprinten in combinatie met je ID loop je mi minder risico.
Vooral als je kunt aantonen dat de vereniging te laat is met leveren van de vergunning.