Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Is in harderwijk GJ. En idd wouter is een winde ( staat ook onder de foto:-) )
Tight lines!!

Troutbuster

Broeders,

Gisteren een heerlijk ochtendje gevist in een west Brabants haventje met Christof en Hans

Ontzettend veel vis gevangen!!

In het uiterste kommetje, veel klein spul (de baarsjes zijn een ware "plaag") maar verderop tussen de plezier boten, 10 tallen mooie grote voorns weten te vangen

Diep nymphen met "good old red tag" en fuzzy bugjes op #16/14, wel met tungsten kop, leverde de meeste vis op

Dead drift met de wind als hulp bracht de mooiste voorns in het noodzakelijke schepnet (#2 en 10/100)

Geinig detail was dat een 3 tal Belgische Kemp vissers met vaste stok nagenoeg visloos bleven terwijl wij 3'en onszelf klem vingen ;D ;D

Voor herhaling vatbaar!

Gr

Jan
"Petri Heil"


wouter veuger

Quote from: merijn1982 on December 21, 2014, 22:21:54
Is in harderwijk GJ. En idd wouter is een winde ( staat ook onder de foto:-) )


ah ahum,dat had ik niet gezien :-[ ::)

markpiet

Gisteren even geprobeerd in een haven in Hillegom. Dit was een nieuwe locatie voor mij. Helaas wist ik ze niet te vinden.
Nadat voor de derde keer de boel in de knoop was gewaaid lukte het me niet meer om weer een nieuwe montage te knopen met mijn koude handen. Dus helaas geen enkele vis terug mogen zetten.
groeten van Mark
><((((0>

Schippers

Nog even een uurtje op pad geweest 3 aanbeten waar er 1 van op de kant kwam.
Niet heel groot maar wel lekker dik!


Groeten,
Gerrit.

Gerrit59

Een mooie kerstsnoek!
Aan een tandem streamer?

Gerrit

merijn1982

Mooie dikkerd. En erg mooi getekend zo met een enkele stip hier en daar!
Tight lines!!

wouter veuger

Mooie snoek! ,zelf vanmiddag even wat nieuwe stekjes geprobeerd met de #3 ,58 voorns gevangen,lekker!

Blijf me verbazen hoe ondiep ze toch nog liggen,stekjes van 50-60 cm diep,zelfs een paar keer gehad dat een ruisertje voor m'n verklikkertje ging!!


merijn1982

Lekkere aantallen wouter!! Top
Tight lines!!

wouter veuger

Ja ging lekker,niet van die kneiters die jij in de haven vangt hoor,alles zo tussen de 15-25 cm,maar toch leuk zo veel actie!

GJ

Ik verbaas me er ook steeds over hoe ondiep ik nog voorntjes vang. Een van mijn stekjes is zelfs niet dieper dan zo'n 50 cm. Ik ga deze week eens kijken wat de nachtvorst doet met de stekken waar ik nog vang.

Schippers

Bedankt mannen!
@Gerrit, het was gewoon 1 enkele synthetische streamer ;D

Groeten,
Gerrit.

FSCHAMP

@Schippers : dit is toch geen kleintje volgens mij aangezien het een poldersnoek is.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Voorntjes vangen hier in de polder lukt me niet meer. Geen idee waar die beesten gebleven zijn.
Met Kerst, tussen de maaltijden door, nog wel even met m'n broer wezen vissen en een snoek gevangen op een heuse Kerststreamer met zilveren en rode slierten.
Maar geen voorntjes en baarsjes meer gezien dus.

Groet,
Gert

Scaramouche

Tweede kerstdag in een haventje gevist, daar was helemaal niks te beleven, het water was glashelder maar leek wel uitgestorven. Op de weg terug in een ondiep slootje nog wel 5 voorntjes weten te vinden. Ze lagen allemaal op een kluitje, 5 centimeter ernaast en ze pakten het nimfje niet. Goede oefening voor precisiewerpen  :)

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gerrit72

Waardoor ze hem toch nog pakten kennelijk  :)

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Schippers

@ Gino,
Geen poldersnoek. Komt hier uit een van de vele stadsvijvers!

Groet,
Gerrit.

FSCHAMP

Dan is het nog een mooie, allé dat vind ik toch.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

#1643
Vandaag was echt een bizarre dag!

Afgelopen 3 winters heb ik behoorlijk wat tijd besteed aan het trachten te vinden van goede winterstekken voor voorn,diep water en havens zijn er bij mij in de buurt nauwelijks,dus moest ik zelf flink opzoek om deze stekje te vinden.

De eerste winter heb ik heel wat zaterdagen langs het water gestruind,zonder nauwelijks iets te vangen,vorige winter had ik een paar leuke stekken gevonden,waar ik ook de eerste wintersuccesjes boekte,en de afgelopen 2 maanden heb ik nog weer verder gezocht,en nog een aantal goede stekken gevonden,waar vrijwel altijd vis ligt!

Afgelopen weken al een aantal goede sessies gedraaid,zowel alleen als met bart,en eigenlijk was eergisteren de laatste sessie van het jaar,maar aangezien de vorst niet doorzette,en ik toch echt vakantie heb,moest er vandaag weer gevist worden...

Vandaag viel alles op z'n plek,elke stek die ik bevist heb ving ik vis,soms waren ze klein soms waren ze groot,soms waren het er veel en op sommige stekken wat minder,maar overal waar ik viste heb ik gevangen.

Mooiste moment van vandaag was op een stekje welke ik nog niet zolang geleden voor het eerst bevist had,hier ving ik in ongeveer een half uur 23 dikke ruisvoorns,allemaal tussen de 25 en de 30 cm,geen enkele blankvoorn ertussen door!


Al met al ving ik vandaag niet minder dan 128(!) vissen,best wel bizar!

Moraal van dit verhaal: ZOEKT EN GIJ ZUL VINDEN ;)

FSCHAMP

Wouter,

ik schrik daar niet van, mijn vriend en mezelf merken de laatste maanden dat er veel kleine vis rondzwemt en dat het daardoor moeilijker is om snoeken te vangen met grote streamers. En in de winter kruipen ze allemaal bij elkaar en ontstaan er grote aasbollen zoals ze dit noemen in de roofvisserij, waar dan ook meestal een snoek bij in de buurt vertoeft. Je moet dus niet verschieten als je vroeg of laat een snoek moest haken tijdens het vissen op deze voorns.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

bartkoper85

Wow wouter!! Op 'de laatste stek?'

sjoerd

Mooi Wouter,
hier liggen de ondiepe slootjes nog onder een laagje ijs!
Vandaag geen tijd om even te vissen. Misschien morgen even het oude jaar uitvissen.

Sjoerd

wouter veuger

@gino: ik schrok er ook niet van hoor,laatste weken wel vaker grote aantallen gevangen,maar dit was toch wel erg veel :) het moge duidelijk zijn dat de vis in de winter bij elkaar schoolt,in de rest van het jaar vang ik zulke aantallen niet daar de vis dan veel verspreider ligt.

Snoek was ook zeker aanwezig,op verschillende stekken rausden ze vrolijk in het rond!

merijn1982

Lekkere afsluiting van het visjaar wouter!! Wat een aantallen ::goodjob::
Tight lines!!

Bone F

Wouter ik ben nog steeds zoekende :-\
Niet dat ik iedere keer visloos naar huis ga, maar het kan beter dus..... ::bidden::