OVM (Nieuw seizoen 2016-'17)

Started by Franky Boy, January 09, 2016, 14:53:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Hehe het werd weleens tijd voor een beetje goed nieuws. Schitterende vissen Marcel you did it again ;D.  Ze zijn dus niet zo kieskeurig je moet ze alleen ffu weten tevinden :-\
Ga maar gauw weer Marcel dat geeft de burger moed!

Scaramouche

Mooi Marcel! Hadden we toch achter je aan moeten lopen  :) Wij hadden een dikke nul helaas. Goed om te zien dat ze er dus toch wel degelijk zitten!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Louis

Goed gedaan ik ga snel een keer mee .

MarcelN

Lijkt me leuk Louis, John erbij ::agree::
Maar zorg eerst maar dat de boel stabiel is daar >:( ellende die zooi

Dedada

Ziet er mooi uit Marcel,

Afgelopen weekend (ook zondag!) was inderdaad goed te doen. 3 x raak op witte booby...

Dedada

en deze wildebras nog....

Nog een tijdje staan praten met twee schotten. Waren helemaal wild van OVM!

Dedada

Zie net dat dit de foto's zijn van mijn vangsten (ook 3 x ) van 2 dec j.l. Had ik nog geen verslag van gedaan.  ;) Nou ja, geeft alleen maar aan dat er nog steeds genoeg te vangen is.

wh82

@Dedada, is 1 van die 3 geen zalm? Grotere foto's??

Dedada

Dan doel je waarschijnlijk op de 2e? Dit was trouwens ook de grootste....Hoe lever ik grotere foto's aan? :-[

wh82

Uhm je kunt ze uploaden op http://www.tinypic.com of (met account) op http://www.flickr.com. Dan krijg je daarbij de  bbcode om te plakken in je post.

Ik dacht eigenlijk meer aan nummer 1. Er is recent toch geen bruine forel uitgezet?

Dedada

Nee, dat was het zeker niet hoor. Het waren 3 x regenboog. Ik heb overigens een tijdje geleden iemand een mooie beekforel zien vangen. Dit meldde ik overigens enige tijd geleden ook.

Dedada

Dat was mijn berichtje van 10 januari j.l. Ook op een witte booby ......

wh82

M.. allemaal lastig te zien op de kleine foto's. Foto 2 lijkt iig geen regenboog met die grote stippen.

Scaramouche

Quote from: Dedada on March 03, 2016, 14:35:43
Nog een tijdje staan praten met twee schotten. Waren helemaal wild van OVM!

Die Schotten heb ik zaterdag ook gesproken. Waarom die helemaal naar het OVM komen als ze zelf in een salmonideparadijs wonen snapte ik niet helemaal maar het waren wel leuke gasten. Hadden die nog iets gevangen dat je weet?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Dedada

Niet dat ik weet. Ik liep terug naar de auto rond 14.30 uur. Daar kwamen ze mij tegemoet. We maakten een babbbeltje over van alles en nog wat. Daarbij adviseerde ik om rond 16.00 uur het water in te gaan voor een uurtje of 3. Heb hen daarna dus niet meer gezien. Waren wel in het bezit van de juiste vergunningen.... ;) De 'kleine' Schot had er volgens mij weinig zin meer in: Hij stond namelijk verschrikkelijk te klappertanden ;D

Franky Boy

Die Schotten staan al gauw te klappertanden met die geruite rokjes aan en zonder onderbroek...  ::ban::
Ik kan overigens geen van de foto's van Dedada openen of bekijken.
Heb ik iets stouts gedaan?
ALS HET EEN ZALM IS, HEEFT HIJ GEEN VETVIN MEER OF IS DE VETVIN ALS EEN KLEIN BOBBELTJE TERUGGEGROEID.
Bij bijna alle zogenaamde 'zalmen' die in het OVM waren gevangen, was die vetvin nog aanwezig, dus...
De verschillen tussen bruine forellen en Atlantische zalmen zijn vaak moeilijk te zien.
Soms doen heel zilverkleurige regenboogforellen met weinig stippen ook aan zalmen denken.

Dedada

Ik ga mijn best doen om een grotere foto aan te leveren. Ben geïnteresseerd in de waarneming van wh82.
Moet even tijd hebben om uit te zoeken hoe de Door wh82 genoemde programmaatjes werken... Tot gauw

merijn1982

Account voor photobucket aanmaken is ook een optie. Via daar ksn je het ook delen hier
Tight lines!!

wh82

@Dedada, met de info die FrankyBoy gaf is het niet meer nodig. Het zijn allemaal geen zalmen (ze hebben voor zover ik kan zien nog een vetvin). No2. is wel een bruine forel volgens mij.

Franky Boy

Ik heb nog wel belangstelling voor die foto van een vermoedelijke beekforel (bruine forel). :)  ;D

Dedada

Zit nu in het buitenland. Ik zal gauw proberen een grote foto aan te leveren. Volgt....

Gr Dennis

Dedada



Ik moest even wat prutsen....Maar: Zoals beloofd een grotere foto van vis nr 2 (zie foto's in mijn vorige berichten). Wellicht kunnen we nu beter zien of dit een bruine forel is of niet. Ik ben benieuwd wat de reacties zijn!  :D


@ MarcelN: bedankt voor je vakkundige uitleg!  ;)

Foto van vis nr 1 volgt. Ook deze riep wat vraagtekens op.....

Dedada




mmm...krijg de smaak te pakken. Foto's van vis nr 1, waarvan ook afgevraagd werd wat voor een soort dit was. De foto's zijn niet van een topkwaliteit  :o. Dat is wel duidelijk. Het is namelijk even 'hannesen' met je mobieltje om snel een fotootje te schieten (wat ik overigens niet altijd doe).

gr en fijne avond,

Dennis

wh82

#73
Quote from: Dedada on March 08, 2016, 21:42:04


Ik moest even wat prutsen....Maar: Zoals beloofd een grotere foto van vis nr 2 (zie foto's in mijn vorige berichten). Wellicht kunnen we nu beter zien of dit een bruine forel is of niet. Ik ben benieuwd wat de reacties zijn!  :D


@ MarcelN: bedankt voor je vakkundige uitleg!  ;)

Foto van vis nr 1 volgt. Ook deze riep wat vraagtekens op.....
Dat is zeker weten geen regenboog. Maar is t een zalm? Ik durf t niet te zeggen. Ik weet niet of ik een vetvin zie of dat t een steen is.
Schubben tellen is lastig. Hij is wel meer zilver dan de meeste beekforellen maar dat zegt eigenlijk niks. Ik gok op een beekforel gezien de grootte van de kop.

wh82

De foto's van no.1. lijken idd regenboog.