bevindingen van vision presentation2 floating wit/blauw

Started by hilly-billy, May 01, 2014, 23:15:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hilly-billy

goede ervaringen met deze lijn?

vandaag heb ik deze gehaald en heb er een 9" leader aan geknoopt met een stukje van 50 cm tippet 12/100
zelf nog nooit mee gevist hoop zelf dat ik een goede keus gemaakt heb.

maurice

Sorry ken de lijn niet, maar als jij hem lekker vind werpen op jou hengel is het toch goed.
Leader is goed tippet wat kort maar zal ook op deze lengte vis op leveren.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

hilly-billy

tippet kort? hoelang moet deze normaal zijn dan. leader is 2,70 m plus de tippet 3,20 m vond ik al best lang :)

Koen

50cm is wel wat kort denk ik. ik doe, voor droog en normale omstandigheden 1 tot 1.5 meter. als ik het idee heb dat ze schuw zijn maak ik um langer.

hilly-billy

ok dus onder de leader die van dik naar dun gaat gewoon een tippet van 1 a 1,5 m knopen en daarop nimph/droog/nat.
morgen maar eens proberen. :) , kan ik gelijk kijken hoe deze high floating lijn werpt ik had er eerst een oranje standaart lijn op #5 floating

Gert

Als je met nimf vist kun je ook het tapse gedeelte weglaten. Beetje afhankelijk van of je diep wilt vissen en/of snel wil kunnen wisselen tussen droog en nat.
Je kunt dan gewoon een stuk tippetmateriaal aan je vliegenlijn knopen. Houdt voor de lengte (minimaal) 3x de diepte aan waarop je wilt vissen (ervan uitgaande dat je strippend binnenvist). Diepte kun je dan eventueel nog bijstellen mbv een beetverklikkertje.

hilly-billy

ik heb 12/100 tippet is dat te dik? dus even in het kort als ik op 1,50m wil vissen moet mijn tippet 4,50m zijn.