alvast een beetje lekker maken voor hen die nog gaan

Started by Useless, July 12, 2012, 12:37:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Useless

We zijn alweer een paar dagen thuis en het verslag dat ik heb gemaakt is inmiddels klaar en wordt binnenkort in 2 of 3 delen op http://www.Flyfever.com geplaatst. Maar voor degenen die niet zo van lezen houden, hierbij een paar foto's om iedereen die zijn vakantie nog tegoed heeft alvast een beetje lekker te maken en in de stemming te brengen.


De tweede overnachtingscamping Kjull in Hirtshals, Denemarken waar we de volgende dag zullen oversteken naar Kristiansand.


Een waanzinnig mooie maar ook wat vervallen camping vlak aan de kust die in deze tijd van het jaar voornamelijk wordt bevolkt door mensen die de volgende dag een oversteek naar Noorwegen maken.


Ons vervoermiddel van die dag: de Superspeed I van Colorline


Met de altijd aanwezige meeuwen die altijd hopen op een lekker extra hapje agv het omgewoelde water


Een prachtig blauwe zee op deze dag. Leek wel of je in de tropen was.


Op de camping een mooie plek gevonden voor de sleurhut.


Uiteraard met uitzicht op de schitterende rivier


Dan eerst naar het Laksesenter voor de visvergunning, het laten ontsmetten van de spullen en de laatste informatie


Waar je wordt geholpen door een allervriendelijkste, rondborstige dame en waar je ook nog wat klein vliegvisspul kunt kopen


Eerst rustig shaggie draaien en overdenken waar je gaat vissen want er zijn zoveel mooie stekken


Best lastig werpen onder de telefoondraden, vooral bij hoog water. Je ziet dan ook veel vliegen en lepels in de draden hangen.


Adembenemend mooie stek, de Kalvekleiv


Ook de stroomversnelling van Oyslebo mag er zijn


Na vele uren komt dan eindelijk die langverwachte beuk op de hengel.


Eindelijk die lang gehoopte zalm. Een verse vis die hooguit 48 uur op de rivier is. Een pond of 8 en 82 cm.


En dan zit het er weer bijna op. Het gereedschap kan worden opgeborgen.


Nog een blik op de tubefly die het uiteindelijk mogelijk maakte.


En dan weer terug met de boot met een laatste blik op de mooie kust waar je overigens ook prima op zeeforel kunt vissen.

A{b}r{a}xa{s}

:) mooi stukkie water !

mooie vis ook....maar dat was toch niet de enige vis die je gevangen hebt ??

Useless

Was inderdaad de enige zalm die ik wist te landen. Heb in totaal 4 aanbeten gehad, 1 gemist en 2 verspeelt. Wel veel hele gulzige forellen gehaakt. Daar kwam ik niet voor maar was toch wel leuk. 1 Zalm moet je gewoon tevreden mee zijn. Sommigen doen daar een paar jaar over dus ik behoor nog tot de gelukkigen.

HappyFisherman

Alleen voor mevrouw van de viswinkel zou je er al naar toe gaan. Idd alleraardigst ;)

Vliegvissen is bevlogen vissen...

johannes

mooi verhaal

vraagje wat is dat witte ding wat voor de sleurhut staat op de eerste foto?

mooie zalm ook weinig luis alleen bij de staart een plekje of zie ik het verkeerd

gisteren ving ik zeeforeletjes die bizar veel schade hadden leken wel of ze van de kwekerij kwamen :(

Useless

Is een portable automatische satellietzoeker Johannes voor de TV of in ons geval de laptop. Voorheen hadden we een gewone schotel maar kregen nogal eens wat woorden tijdens het uitrichten omdat dat nu eenmaal niet altijd van een leien dakje ging. Tegenwoordig druk ik op een knopje en zoekt ie zelf de juiste satelliet binnen 2 minuten op Scheelt een hoop ergernis en gaat vele malen sneller.

vliegvisserdorian

Of je neemt gewoon geen tv mee ;D , bestaat er ook een automatische tentopzetter? daar hebben mijn ouders altijd ruzie over  ;D

gombi

Gefiliciteerd Useless met je eerste zalm?! altijd mooi om daar te zijn!
Ga 23 july met de boot
Grt    ;D

johannes

oke nooit gezien (kom ook niet veel op campings)

vond em wat groot voor een rijstkoker  ;D

HappyFisherman

Camping rijstkoker, kookt rijst voor de hele camping ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72


Useless: Mooi verhaal, mooie omgeving, mooie foto's, mooi materiaal, mooie worp, mooie vis etc
Allemaal: MOOI!

Quote: Alleen voor mevrouw van de viswinkel zou je er al naar toe gaan. Idd alleraardigst

Rondborstig en Happy is weer helemaal happy ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69

Quote from: vliegvisserdorian on July 12, 2012, 15:29:29
Of je neemt gewoon geen tv mee ;D , bestaat er ook een automatische tentopzetter? daar hebben mijn ouders altijd ruzie over  ;D
wel op lucht :)

Cornico

Quote from: johannes on July 12, 2012, 14:52:16

gisteren ving ik zeeforeletjes die bizar veel schade hadden leken wel of ze van de kwekerij kwamen :(
Bijna alle zalmen en zeeforellen die ik de laatste dagen heb gevangen en heb zien vangen, zitten ook nog weer meer dan vorige jaren onder de zeeluis.
Het gekke is dat sommige broodmager zijn en andere helemaal tonnetje rond.
Dat geldt dan voor de zeeforel, de zalm is allemaal aan de (zeer) slanke kant, maar wel loeisterk.
Verhalen dat de laksfarm in de monding van de zeearm waar ik ben zou zijn verdwenen, zijn helaas niet waar al moet ik er de volgende week nog wel even een kijkje nemen met de boot of er nog werkelijk zalm in de netten zit.

@Marco.
Ben ook (even) thuis.
Mooie platen man.
Wacht op je verhalen . . . .
Binnenkort weer weg voor nog eens 4 weken met vooral mooi weer. ;)
Heel misschien krijg je eens een tip waar . . . .

Bert J.

Prachtige foto's en mooi dat het gelukt is om je eerste zalm te vangen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Patrick(WF)

Gefeliciteerd met je eerste zalm. Fantastisch om in zo'n omgeving
te kunnen slagen.
Groet Patrick

Useless

Quote from: Cornico on July 13, 2012, 00:19:18

@Marco.
Ben ook (even) thuis.
Mooie platen man.
Wacht op je verhalen . . . .
Binnenkort weer weg voor nog eens 4 weken met vooral mooi weer. ;)
Heel misschien krijg je eens een tip waar . . . .

Hey Marten,
Ik had al begrepen dat je tussendoor naar huis zou gaan, maar dan weer 4 weken terug? Man, wat een slecht leven  :).
Verhaal is al klaar en zal binnenkort wel geplaatst worden en die tip... Heb er alle vertrouwen in dat ie wel komt  8)
Als je daar weer bent hoop ik dat je goed weer hebt en met jou alle andere Noorwegen/Zwedengangers die nog eea in het vooruitzicht hebben.

vliegvisserdorian

De weersvoorspellingen voor zweden/noorwegen zijn niet echt goed :( de komende twee weken bijna elke dag regen volgens mij  :( maar wel temperaturen van net onder tot 20 graden

Useless

1 Voordeel Dorian. Tussen de buien door is het altijd droog  ;)

Cornico

Quote from: Useless on July 13, 2012, 21:22:40
1 Voordeel Dorian. Tussen de buien door is het altijd droog  ;)
En wil je wat meer tijd tussen die buien hebben met ook nog regelmatig zon, dan moet je de plannen wijzigen.
Ga naar de kust en blijf uit de buurt van Bergen.
Ga dus naar de kust van More og Romsdal en nog liever Sor of Nord Trondelag.
Toen Useless z'n vrouw waarschijnlijk begon te balen van de regen zat ik iedere dag in de zon en had in 3 weken slechts 3x wat regen.
1x een donderbui van een paar uur en 2x een nachtje regen. ;D

Bone F

Quote from: Useless on July 13, 2012, 21:22:40
1 Voordeel Dorian. Tussen de buien door is het altijd droog  ;)
Tussen de druppels ook! ;D

vliegvisserdorian

Quote from: Cornico on July 13, 2012, 21:40:39
En wil je wat meer tijd tussen die buien hebben met ook nog regelmatig zon, dan moet je de plannen wijzigen.
Ga naar de kust en blijf uit de buurt van Bergen.
Ga dus naar de kust van More og Romsdal en nog liever Sor of Nord Trondelag.
Toen Useless z'n vrouw waarschijnlijk begon te balen van de regen zat ik iedere dag in de zon en had in 3 weken slechts 3x wat regen.
1x een donderbui van een paar uur en 2x een nachtje regen. ;D

Gaat denk niet alles staat al vast! Dan maar tussen de druppels door vissen, ik ga ook de 22ste (volgende week zondag) pas weg. Ik ga ook niet meer naar de weerberichten kijken, je doet er toch niks aan  :P

Useless

Je hebt helemaal gelijk. Gewoon lekker gaan en genieten. En vissen kun je gelukkig ook in de regen en als je wadend vist was je toch al nat  ;)

johannes

de regen is goed mee te leven maar de noordewind is hier veel vervelender omdat je dan zware mist hebt.

maar nu is de wind aan het draaien, de mist aan het wegtrekken en m'n gezicht staat een stuk vrolijker  ;D

vanavond lekker een eindje de bergen in kijken hoe lang we blijven we zien wel

vliegvisserdorian

Quote from: Useless on July 14, 2012, 12:25:34
Je hebt helemaal gelijk. Gewoon lekker gaan en genieten. En vissen kun je gelukkig ook in de regen en als je wadend vist was je toch al nat  ;)

Kheb een waadpak geleend van een vriend dus ik was idd van plan om wadend te vissen. Moet alleen nog iets van een hoed of pet zodat mn gezicht niet nat word dat is het vervelendst vind ik