dan is het nu vacantie

Started by johannes, July 05, 2012, 20:47:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

de schietproeven voor de jacht zijn ook weer klaar
en het eerste wat nu gedaan gaat worden is morgenochtend de rugtas op de rug de kinderen mee en lekker een paar dagen boven op de bergen leven.
moet ook maar een zwembroek mee nemen want met 23 graden wordt het een heerlijk weekeinde



forel

Johannes veel plezier dit weekeinde in de bergen.

Rossie69

Fijne tijd Johannes.

zal wel veul vis eten worden :)


bij

Goede dagen in de bergen, gezellig met de kinderen.

Koen

Quote from: johannes on July 05, 2012, 20:47:26
de schietproeven voor de jacht zijn ook weer klaar
en het eerste wat nu gedaan gaat worden is morgenochtend de rugtas op de rug de kinderen mee en lekker een paar dagen boven op de bergen leven.
moet ook maar een zwembroek mee nemen want met 23 graden wordt het een heerlijk weekeinde

ik hoop voor je dat het koude weer eindelijk voorbij is daar. heb op 19 juni nog het ijs van mijn tent moeten afbikken voordat ik er uit kon :P

johannes

zo dat was een tripje met van alles. de weersvoorspelling was veel wind en daarom een plek opgezocht waar je normaal niet kan vissen vanwege de knot (heel klein klotemugje die met duizenden komt als de zon en wind weg zijn) maar met een hoop wind moet het er fantastisch zijn. helaas was de weersvoorspelling niet goed en was het wind stil. grootte zwarte wolken met knot. Nu zijn er een aantal trukjes om dit te minderen maar bij mijn weten geen van alle werkt echt goed. een vuur met veel rook van jeneverbes is vaak de beste.
het meer waar we naar toe zijn geweest moet "leeg" gevist worden en alle vis onder de 3 ons gaat mee.
we hadden 174 vissen onder de 3 ons en 18 boven de 3 ons die weer terug zijn gegaan we hebben met wormen gevist, met blinkers, met de vlieg droog nimfen, buzzeren streameren alles leverde wel vis op.
de kinderen sliepen in de tent en een vismaat en ik sliepen buiten
de eerste nacht was heerlijk precies genoeg wind om de knot weg te houden de tweede nacht was ik en de hond heel blij met m'n "fjellduk" een slaapzak is toch niks als het regend en er heel veel mist is.
de terugweg was heel zwaar vanwege de dichte mist minder dan 30 meter zicht (moesten aan de hand van kaart/kompas en gevoel terug) en de tocht duurde 2 uur langer.
verder nog bijzondere dingen: een aantal herten gezien, arenden die boven het dal zweven, een forel van 6 ons op een dikke keverimmitatie onder een boom vandaan peuteren, zo maar een paar dingen van een lekker weekeinde.
hier wat plaatjes.



koffie maken doen we zelf na het houthakken/kloven en kookkoffie van een vuur is de lekkerste die er is.



bier en koffie uit de opvouwbare kop iedereen die wandeld in de bergen zou er 1 in z'n broekzak moeten hebben



op pad naar een andere hoek van het meer



al het eten komt van het vuur vooral veel vis ongeveer 40 forelletjes zijn ter plekke opgegeten.



na de maaltijd is het altijd goed om te genieten met een "hoestdrankje"



terweil de kinderen in de tent slapen



genieten wij nog een poosje van het uitzicht.





bij de warmte van een lekker fikkie met koffie, gerookte spek en een nieuw hoestdrankje. wat zit er toch weinig in z'n flessie :) :)



en dit was het uitzicht de tweede dag heel mooi maar helaas betekend dit vaak wel regen

Rossie69

heerlijk toch Johannes,om zo een weekend te kunnen door brengen.

Neder,ja nederland is toch anders geworden.

gejaagd,das wat er hier nu is.

nog een 2 tal weken dan,hebben we ff familie dagen.
de rest zal me en worst wezen.

mooi sfeer platen.


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Quote from: johannes on July 08, 2012, 20:25:23
moesten aan de hand van kaart/kompas en gevoel terug) en de tocht duurde 2 uur langer.
Dat snap ik nu niet, zo te zien had je toch een knappe pad bewijzering, ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

johannes

duurde effe voor ik em zag

mooi gedaan

Rossie69

 ;D

zow ee als Har het niet had laten zien,was ik e ieder geval niet opgekomen.

inzicht mishien ?

of foto oog

harlin

heb iets met stenen pijlpunten uit het stenen tijdperk, ;)
vond ze vroeger op het land tijdens het rooien van ....... van alles.
Maar die waren meestal zwart van kleur.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

forel