de flats van noorwegen

Started by johannes, April 30, 2012, 23:47:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

het was groot krabbenfeest op de flats en ik mocht daar tussen vissen  ;D

morgen meer moet nu vis schoonmaken ;D


pberkenbosch

Zag al iets op facebook idd.. lekkerrrr..

johannes

gisterenavond om 8 uur was ik klaar met de rest van werkzaamheden en kreeg ik toestemming van vrouwlief om nog even te gaan.
Had er weinig hoop op waaide redelijk hard en dacht om me een rondje langs verschillende stekken te wandelen om te kijken of er al zagers loskwamen.
Bij de eerste stek zag ik een paar vissen draaien buiten berijk en zette me neer op een steen om de verdere ontwikkelingen te bekijken.
deze stek heeft alleen een afgaant tij stroming de opkomend tij stroming loopt buitenom.
plotseling leek het of er iemand stoeptegels in het water aan het mikken was grootte plonzen en dikke zalm/zeeforel die zich uit het water schroefde prachtig gezicht ver buiten berijk maar toch.
dit duurde een paar minuten en toen werd het rustiger en liep ik terug naar de auto waadpakkie aan #6 opgetuigt intermiediet en een klein (5cm) bruin zagertje werd er aan geknoopt.
rustig vissend kreeg ik geen enkele aanbeet en toch was er vis ik voelde het aan m'n water  :)
kontinu zocht ik ook voor me naar leven van zagers of ander spul daardoor zag ik ook een donkergekleurde krab over de gruisbodem lopen en na een kwartier was het water zo laag gekomen dat ik een staart boven zag komen. en een kleine vreugdekreet yes de gul is er.
rap m'n zorgvuldiggebonden krab (had er maar 1) er aan en rustig naar de vis wandelen op 15 meter aangeworpen 1 of 2 strippen en de staart verdwijnd lijn loopt strak en hangen 6 krom tot het handvat en zwaar bonkend komt de eerst vis binnen.
mooie gul 2 kilo plus klap op de kop en kieuwen doorsnijden hangt deze vis naast m'n schepnet.
op zoek naar de volgende na drie gullen moet ik naar de kant en heb ik m'n enigste krab verspeeld op de mossels.
de gullen op kant gelegt en dan maar een dikke zwarte zonker (10cm) er aan.
verder vissend moest ik nog een aantal keer naar de kant om vis weg te brengen 8 stuks op zicht gevangen geweldig. 
het werd zo donker dat ik geen vis meer kon vinden toch leverde het nog 10 vissen op
toen ging de telefoon "ben je nog van plan om thuis te komen" hoe laat is het dan "23:00" o ja ik kom naar huis.
het was een zeldzame avond met een gouden rand, een fantastische zonsondergang, grootte groepen herten grazend bij de boerderijen, een otter en een zeehond die ook mee genoten van het krabbenfeest. heerlijke temp 8 + graden teweil de zon al onder was,  en die heerlijke grootte hoeveelheden met gul/kabeljouw.
hier nog 2 waardeloze plaatjes dacht er te laat aan om nog een paar plaatjes te schieten het was al te donker.





groeten

johannes

Rossie69

Ben mooi vissen Johannes.
geven ook wel sport of niet ?



Useless

Ondanks de koude winters die ik verafschuw zijn er toch ook een hoop redenen om daar te (gaan) wonen Johannes. Volgens mij heb je het daar ruim naar je zin. En de vriezer is voorlopig ook weer gevuld  ;).
Mooie visdag om mee te maken.

Jasper

Geniale visserij zo! Likkoe!

Egon

Die zullen wel Bonken ja.
Mooie vissen.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Cornico

Lekker, Johannes.
Lekker verhaal, lekker vissen en lekkere vis, wat wil  je nog meer.
Bedankt voor het opwarmen, over 6 weken gaan we weer.
Maar eerst nog even na Funen kijken of de zeebaars op Texel al weer thuis is . . .  ;D

johannes

echt sport is er niet aan als je strak drilt doordat ik niet oplette (lees te veel ruimte gaf) bij de 4,5 kilovis liep die net de backing niet in de rest heeft geen 5 meter lijn genomen maar wel heel zwaar om te verplaatsen.

QuoteMaar eerst nog even na Funen kijken of de zeebaars op Texel al weer thuis is . . . 

mocht hier de eerste hier al weer vangen (aan de spinhengel)

zei gisteren tegen de vrouw mijn "visjaar" is geslaagt niet omdat het zo bijzonder is dat je gul/kabeljouw vangt maar wel op de manier waarop.


BV

Das een bovenste beste avond !

harlin

Quote from: johannes on May 01, 2012, 11:22:13
toen ging de telefoon "ben je nog van plan om thuis te komen" hoe laat is het dan "23:00" o ja ik kom naar huis.
Ben ik ff blij dan die van mij om 22.30 naar bed gaat. ;D

Is wel kicken zo'n avond, mooi man.
Daar ken je weer ff op teren.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

johannes

http://www.yr.no/stad/Noreg/Sogn_og_Fjordane/Bremanger/Svelgen~167261/

http://vannstand.no/index.php/nb/tidevannsdata/tidevannstabell

drie keer raden wat deze jongen gaat doen vanavond eerst nog effe schilderen (niet het beste voor dat je gaat vissen maar had het belooft)
en dan een uurtje of wat zoeken naar torsk het is iets te vroeg laag water dus het is een redelijke gok maar toch effe proberen.


pberkenbosch

Prettig!! Veel plezier!!

Cornico

Schilder ze !!!!! ::zucht:: ::zucht:: ::zucht::

johannes

QuoteSchilder ze !!!!!

Het is heel goed gelukt hoor  ;D ;D

Maar ben te snel klaar moet nog zeker een dik uur wachten  :)

maurice

mooi en lekker man.
leuk verslag en zekers mooie vis op de foto
::bbq:: ::proost:: ::proost::

johannes

kwam bij het water en het was nog te vroeg dan maar een eindje terug en m'n 4 tje opgetuigd glaslijntje en klein zagertje donkerbruin.
op deze stek is de zeeforel zelden over de 1,5 kilo en lange worpen zijn niet nodig dus waarom niet.

nou ik kan je zeggen daarom niet.


dat was effe alle zeilen bij en hopen dat et goed gaat.

daarna terug gegaan en zoeken naar gul maar niks helemaal niks te zien kleine polakjes en koolvisjes genoeg.
dan maar blindvissen dit betekend lange worp maken +/- 15 sec wachten (onverzwaarde vlieg) hengel onder de arm en heel langzaam in 1 tempo de vlieg binnenvissen vlak over de bodem/planten.
elke weerstand de haak zetten deze manier van vissen leverde 8 gullen op de grootste was 2,8 kilo en de rest was tussen de 1,5 en 2 kilo.



jammer dat er niet de echte dikke bij zaten maar de lol was er niet minder om en dan die stomme bijvangste.



deze maakte kabaal achter me en kreeg direct een zonker op z'n kop  ;D

was weer een geslaagde avond jammer dat de gul zich niet op zicht liet vangen.


Cornico

Lekker Johannes.
Als ik die platen zie krijg ik ontiegelijke zin in Noorwegen.
Nog een paar week en dan  . . . .  gaan met die banaan.
Is de torsk ook weer iets meer op gewicht.

Jasper

Dikke fun! Ik zeg: nu een tweetje proberen! Likkœ

maurice

gaat lekker daar Johannes.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

johannes

de torsk is hier nog niet op gewicht en het vlees is heel zacht deze vissen worden meestal gedroogd heb er 4 te drogen gehangen bij een oude "meester".

Jasper ben jij niet fan van dat reeltje  ;D
t'is jammer dat ze em niet meer maken


johannes

Gisteren avond de laatste keer geweest om op de kabeljouw te vissen op de manier die ik zo leuk vind
Weersverwachting was goed maar de praktijk was regen en een veel te harde wind.
Was van plan om te gaan nimfen omdat de maaginhoud van de vorige uitwees dat de meeste lichtbruine/vies orange vlokreeftjes aten.
De wind was echter veel te hard om fatsoendelijk te kunnen vissen.
Waterdichte jas lag ook thuis omdat het toch mooi weer zou worden.
Toen ook nog bleek dat m'n doos met zeeforelvliegen thuis lag en alleen m'n zoetwaterdoos bij me had begon het al goed.
De grootste vlieg was een dragonfly nimf van 4 cm daar ving ik snel een miniforelletje aan (15cm)
Het nadeel was dat deze vlieg verzwaard was en dus niet in het goede tempo binnen gevist kon worden zonder veel vuil op te grabbelen.
Uiteindelijk nog een 3 cm zonkertje er aan en een paar gulletjes tot 2 kilo gevangen.
Vanwege de kou en de vele regen ben ik gestopt voor dat de goede tijd kwam.

Enige pluspunt van de avond was een dikke lipvis bijna een kilo. heel mooi blauw/bruin gevlekt.

De grootte kabeljouw trekt nu weer snel de wat diepere stukken op en verdwijnd van "mijn" plek de kleintjes blijven nog een poosje tot ongeveer eind juni.
Het zal sporadisch zijn als er nu nog echte dikke vissen op een meter diep water liggen.

het was leuk dit jaar en er zit weer genoeg in de vriezer  ;D

 

peter

Ik zie je helemaal glunderen Johannes
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

harlin

Ook met die temperatuur?
nog een paar graden minder en ze kunnen buiten in vriezer.  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN